heet!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
zalig motorweer, maar wel verdomd heet!

Nu draag ik nog een textiel vest en broek, maar met leer moet dat toch echt ondraaglijk zijn? :?

Ook hebben de meeste dan nog eens een haast volledig zwart pak, moet al helemaal niet meer te doen zijn.

Als ik mij volgend jaar een leren combi koop, moet ik dan letten op ventilatie ed, of helpt dat niet/weinig.
En maakt kleur veel belang?
 
Leer draagt veel lekkerder dan textiel, zeker bij warm weer. Leer ademt en daardoor blijf je redelijk koel (zolang je niet op een stoplicht moet wachten bij 35°+).
 
T is hier 32 graden, en ik kom net terug van 2 uurtjes raggen door de bergen.
Heet? zolang ik rij heb ik in m'n Dainese K-suit nergens last van.
In m'n vorige leren broek (onbekend merk) kreeg ik het wel warm onderweg.
 
Rijdend is het heerlijk, maar als je ff bij een stoplicht staat voel je pas de hitte in een pak
 
Maar wat is voor jou te warm? Ik kan me een vakantei herinneren waar we met gemiddeld 41° hebben gereden in een lekker zwart leren pakkie.
 
Dan maar 'paar' km per uur harder rijden, dan koel je wel weer genoeg af.
 
Laatst bewerkt:
Och, ik ben afgereden met 35 graadjes. Uiteraard in zwart leer... Afrijden maakt het allemaal nog 25 graden warmer, maar uiteindelijk was het best te doen. Alleen met stilstaan erg warm.
 
Ik had alleen textiel maar sinds tijdje ook leer. Leer is veel koeler. Bij de eerste ritten had ik spijt dat ik mijn leren broek aan had want m'n ballen vroren er af. Al mijn kleding is trouwens zwart.
 
Zolang ik maar rij (voortbeweeg) heb ik geen last van de warmte.
Dat komt zodra ik bij een verkeerslicht sta.

Textiel jas, leren broek en laarzen
 
:^ proberen te blijven rijden, maar ja... dat lukt idd niet altijd en stilstaan is dan :( Om die reden ga ik nog voor de zomer een systeemhelm aanschaffen :} Ik heb alleen textiel kleding, maar is soms verdomde heet (vooral bij stilstand en 47 graadjes)
 
Laatst bewerkt:
Leer draagt veel lekkerder dan textiel, zeker bij warm weer. Leer ademt en daardoor blijf je redelijk koel (zolang je niet op een stoplicht moet wachten bij 35°+).

Dus vooral niet in Nederland blijven, maar lekker naar Duitsland gaan: weinig stoplichten tenminste (en veel bos... is ook koeler... en bergen ook).
 
Ik draag en cordura jack met protectie en een zwart leren broek. De broek gaat wel zweten op een gegeven moment de jas niet.
 
lekker dan!!! is het mooi weer, gaan ze zeuren over de temperatuur.
gvd is eindelijk de wintertijd voorbij en hebben we alleen een beetje last van regen(tussen de zon door).
het is ook nooit goed!!!!
gewoon niet zeuren en rijden!!!!
 
Je kon vandaag weer zien dat het mooi weer was, al die posers in hun veel-te-proper-voor-ooit-in-de-regen-gereden-te-hebben-R1's op hun sandaaltjes met short en Tshirt.
 
Je kon sowieso al goed zien dat het mooi weer was, ik reed namelijk vanochtend over de A1 van Deventer naar Enschede, en daar kwam ik al een groep motorrijders tegen (stuk of 20, en het was pas 7.00 uur!!!)
 
Ik ben net nog weg geweest.
Het was echt lekker weer :)
Wel veel van die klote vliegjes :(
Ik kreeg het best warm in mijn pak.
 
Lekker hoor, beter dan regen. Maar zwetend in een leren pak is minder 'plakkerig' als in een pak van textiel vind ik.
 
prachtig weer inderdaad, en net ietsje van de rits van m'n textiel pak open om de airco op te zetten ;-)

gisterenavond 20u.. in belgie van antwerpen naar st-niklaas: meer met het handje naast m'n stuur gereden dan wat anders

jammer dat 't morgen gedaan is met 't schitterende weer,
en dat'k vandaag moet werken ;(
 
Ik heb een zwart leren pak van Akito.

Daar zitten heel veel stukken in van "stretch" stof. Dat tocht wel lekker... Als je rijdt althans..

Stilstaan is hel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan