Heftafel olie bijvullen

HenkG25

Rookie
20 nov 2017
3
0
Apeldoorn
Beste sleutelaars,
Ik heb een hefbrug en die staat al een jaar of 7 in de hoogste stand met een motor erop. Hij is vergrendeld door een stang.
Nu wil ik er mee werken (heb er nu wel tijd voor) maar ik kan hem niet verder oppompen. Ik vermoed dat er wat hydroliek olie uit is gelopen.
Weet iemand hoe ik dat bij moet vullen?
Ik zie 2 mogelijkheden nl die met de rode dop en de andere (ook zichtbaar op de foto). Op de rode dop staat "do not adjust". Bij de andere schroef/bout staat niets.
Toen ik de brug heb aangeschaft werkte hij ook niet en heb toe olie bijgevuld en dat werkte maar ik heb geen idee meer hoe ik dat toen gedaan heb.
Graag jullie reactie.
Alvast bedankt, Henk
full
 
Deze vind ik tricky, ik zou zeggen de rode omdat het reservoir logischerwijs in de voet van de cilinder zou moeten zitten.
Maar veiligheidshalve zou ik de boel toch goed ondersteunen voordat ik ze losmaakte.
Als er trouwens olie is weggelekt vind je daar sowieso sporen van terug. Hier is de vloer kurkdroog, geen olievlek te zien, lijkt me dus erg sterk dat je met lekkage zit. Nergens een ventiel of kraantje dat geopend of gesloten moet worden?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie en waarschuwingen. Voorlopig zit er nog een stang door heen. Ik wil zien dat ik de motor er met een rijplank vanaf haal en dan pas proberen om de heftafel weer aan de gang te krijgen. Ook dan blijft het oppassen want als ik de stang er uit trek is het gewicht ook nog redelijk groot en kan een beste klap geven.
 
Ik neem aan bij voorkeur in de lage positie? En dan max bijvullen?
De mijne lekt wat en er mag wel wat olie bij.
Elke olie goed?

bij voorkeur hydraulische olie, maar ik zou er niet voor naar de winkel lopen mocht ik die niet in huis hebben en andere olie wel.
in TS zijn geval : gewoon beetje bij beetje bijvullen tot hij de brug hoger dan zijn vergrendeling kan krikken, dan brug laten zakken en dan eventueel nog bijvullen.

en voor de zekerheid zou ik de bout er weer op zetten tijdens het zakken, ik kuis niet graag :+
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Bijgevuld via de linker bout en in de hoogste stand. Daarna oppompen, de vergrendeling er uit en rustig laten zakken. Loopt weer als een zonnetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan