Heidenau K60 monteren; hieldraad handje helpen?

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Dat ze stug waren ben ik dus ook achter gekomen ga dus in het vervolg naar een motorzaak ( in mijn geval de Motorkelder) voor banden te wisselen
Ik ben met mijn 63 jaar er een beetje te oud voor geworden om het nog met de hand te doen
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
308
5
Moet wel zeggen dat die K60 ( zowel voor als achter) verdomt weinig balans lood nodig had .
zowel voor als achter heb ik de dragers voor de remschijven zelf gemaakt en daar mee gezorgd dat mijn wielen op nul uitkwamen wat onbelans aangaat .
na montage van de K60 en binnen banden was voor en achter slecht 7 gram nodig om de wielen gebalanceerd te krijgen
Ik zie twee rode puntjes op de band staan, geven die het zwaarste punt van de band aan? Valt me nu pas op, nadat ik hem gemonteerd heb....
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Weet het niet zeker maar ik heb ze bij het ventiel zitten en had maar erg weinig lood nodig om in balans te komen
Net nog even bij een andere Guzzi gekeken ook daar zitten bij het ventiel en daar was maar 7.5 gram nodig voor het balanceren
 
  • Like
Waarderingen: fixiepowerr

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
308
5
Update; Band erafgehaald, velgbed goed schoongemaakt en geschuurd daar waar de hiel tegenaan ligt en een combi van bandenzeep en extra zeepsop gebruikt. Band erop, deze keer met de rode puntjes op de juiste plek. Staat nu op 4 bar, verder durf ik niet te gaan, Maar de hiel aan 1 kant duikt nog steeds op 1 plek, wel een andere plek dan de vorige keer. Ik ga er maar gewoon mee rijden, misschien merk ik het niet eens. Het scheelt je wel minimaal 1 keer naar de sportschool gaan, een Heidenau omleggen.
 

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.034
652
www.motor-forum.nl
Update; Band erafgehaald, velgbed goed schoongemaakt en geschuurd daar waar de hiel tegenaan ligt en een combi van bandenzeep en extra zeepsop gebruikt. Band erop, deze keer met de rode puntjes op de juiste plek. Staat nu op 4 bar, verder durf ik niet te gaan, Maar de hiel aan 1 kant duikt nog steeds op 1 plek, wel een andere plek dan de vorige keer. Ik ga er maar gewoon mee rijden, misschien merk ik het niet eens. Het scheelt je wel minimaal 1 keer naar de sportschool gaan, een Heidenau omleggen.
Ik zou zonder zorgen 8 bar erin pompen.
Ik lees in dit topic ook al 2 professionele bandenleggers die dit ook al hebben gezegd.

Daarentegen zou ik echt NIET gaan rijden met een band die niet goed op de velg ligt.

Pomp dat ding gewoon op tot ie plopt !!
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.161
543
34
Krommenie (Zaanstad)
Die van mij ploppen meestal pas tussen de 7 en 8 bar. Ik heb er al heel wat versleten en er is er nog nooit een ontploft, ook niet met binnenband. Gewoon oppompen dat ding.
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
308
5
Uhhh, ok dan pomp ik wel door..... Ik doe het overigens met de fietspomp maar dat maakt voor het resultaat niet uit.
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
308
5
Een beetje Schwalbe TLR op een Ryde velg idee dus
Ik werk niet veel met tubeless banden op mijn werk, maar sommige combis zijn idd godsonmogelijk om fatsoenlijk te monteren. Tubeless heeft vast voordelen op de MTB, maar ik ga echt niet lopen klooien met die vieze latextroep als je er simpelweg ook een binnenbandje in kan drukken.
 

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.443
450
55
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Dus ze geven het lichtste punt van de band aan.
Het grappige is dat de bandenfabrikanten (althans hun vertegenwoordigers) het daar niet over eens zijn. De ene zegt dat het ventiel zwaarder is dan het deel wat uit de velg is gehaald om het ventielgat te maken, maar de ander zegt het precies omgekeerd.
Of het nu het lichtst of het zwaarst is maakt niets uit, zolang je die 2 rode stippen maar bij het ventiel plaatst.

Trouwens, steeds meer fabrikanten stoppen met het aangeven van deze positie. Michelin deed het al een aantal jaar niet meer, Conti sinds verleden jaar.
 
  • Like
Waarderingen: fixiepowerr

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.030
19
noord holland
Bezoek site
Heeft iemand problemen met leeg lopen van de k60?
Mijn voorband loopt steeds leeg na een stukje rijden,hij is er nu al 5x afgeweest bij 3 verschillende bandenzaken.
Hij blijft na montage goed maar na een ritje lekt hij rondom de velg.
Ik heb al het verf al verwijderd wat op de velg zat maar dat maakt niks uit.
 
Laatst bewerkt:

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.161
543
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik heb daar wel eens vaker klachten over gehoord inderdaad. Zelf rij ik met binnenbanden dus ik heb geen problemen, maar ik heb het om me heen al vaker gehoord.
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.161
543
34
Krommenie (Zaanstad)
Waarschijnlijk luistert het gewoon erg nauw. Collega van me had ze onder zijn GS en had hetzelfde probleem, terwijl een andere collega op zijn XT1200 nergens last van heeft. Beiden zonder binnenband.