Heidenau?

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Omdat ik stilletjes aan zowat zonder profiel reed op mijn achterband en de natte winter voor de deur staat, heb ik een nieuwe achterband laten monteren. Deze is van het merk Heidenau. Voor mij een onbekend merk, maar de prijs was wel lekker gunstig. Iemand ervaring met dit merk onder zijn/haar fiets?

logo_heidenau.gif
 
Zolang de prijs maar gunstig is he... :X

...nou, hij rijdt heerlijk ook in de bochtjes. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat goedkoop duurkoop is. Maar ik ben op zoek naar ervaringen van andere motorrijders met dit merk. Ik heb begrepen, dat Heidenau een dochteronderneming van Pirelli is?

Verklaar je opmerking, Friesland?
 
...nou, hij rijdt heerlijk ook in de bochtjes. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat goedkoop duurkoop is. Maar ik ben op zoek naar ervaringen van andere motorrijders met dit merk. Ik heb begrepen, dat Heidenau een dochteronderneming van Pirelli is?

Verklaar je opmerking, Friesland?

Ik dacht uit je post op te maken dat de prijs van de band voor jouw het belangrijkste criterium voor de aanschaf is/was... Voordat ik een nieuwe band koop kijk ik eerst goed naar welke banden er zijn en wat voor eigenschappen deze hebben. Daarna zoek ik de meest geschikte band voor mijn motor en bijbehorende rijstijl uit.... En daarna kijk ik nog eens een keertje naar de prijzen.
 
Ik dacht uit je post op te maken dat de prijs van de band voor jouw het belangrijkste criterium voor de aanschaf is/was... Voordat ik een nieuwe band koop kijk ik eerst goed naar welke banden er zijn en wat voor eigenschappen deze hebben. Daarna zoek ik de meest geschikte band voor mijn motor en bijbehorende rijstijl uit.... En daarna kijk ik nog eens een keertje naar de prijzen.

Ik ben een rustige motorrijder en zoek zelf nooit de grenzen op van mijn motor of de banden. Ik hoef niet meer zonodig plat door de bocht en boven de 130 km/u kom ik ook nooit. Nee, de tijden van grenzen opzoeken en op de maximale limiet rijden, heb ik achter de rug. Bovendien is mijn motor niet een van de jongsten meer, dus ik weet ook niet of ik er nog jaren mee blijf rijden. Wellicht gaat 'ie nog in het voorjaar weg. Het moest dus allemaal (ook qua prijs) in verhouding blijven. Vandaar dat ik geen zin had om er nog veel geld te investeren. Een kennis (motormonteur) stelde me daarom deze band voor. Kostte me 135,- Eurotjes inclusief monteren.
 
heidenau is een voormalig oostduits bandenmerk, zoiets als barum in tjechoslowakije.
op het moment maken ze de beste binnenbanden die er te krijgen zijn.
ik twijfel er niet aan dat ze over een paar jaar net zo bekend zullen zijn als conti en metzeler.
je bent dus een trendsetter :}
 
Ik heb toen ik hem kocht ook Heidenau's onder m'n moot gekregen.

Ik ben er helemaal niet tevreden mee. op droog wegdek is het wel best –zijn de meeste anderen ook- maar op nat wegdek is het PRUT. Zoekerig, onvast, en als het te moeilijk wordt: ineens geen grip meer.

Deze week nog gaat er BT45 onder.
 
heidenau is een voormalig oostduits bandenmerk, zoiets als barum in tjechoslowakije.
op het moment maken ze de beste binnenbanden die er te krijgen zijn.
ik twijfel er niet aan dat ze over een paar jaar net zo bekend zullen zijn als conti en metzeler.
je bent dus een trendsetter :}
hmmmmm

barum uit tsjechië ken ik...
mijn stiefzoon rijdt met die dingen.
die breken in het loopvlak overdwars.
nog nooit zoiets gezien.
als die heidenau zelfde soort is, berg je dan maar.
laat ze dan eerst maar een paar jaar doorontwikkelen.
een buitenband is wel iets anders dan een binnenband.
 
Omdat ik stilletjes aan zowat zonder profiel reed op mijn achterband en de natte winter voor de deur staat, heb ik een nieuwe achterband laten monteren. Deze is van het merk Heidenau. Voor mij een onbekend merk, maar de prijs was wel lekker gunstig. Iemand ervaring met dit merk onder zijn/haar fiets?

(Afbeelding)
Leuk bandje voor een JAWA, maar niet voor jou fiets gemaakt/geschikt.
word nog al eens onder zeer oude motorfietsen gemonteerd.(beperkt vermogen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan