Hein Gericke Europe opnieuw failliet

Viaantje

MF veteraan
6 jan 2015
2.567
687
Vianen
Hein Gericke Europe opnieuw failliet
Categorie: Motorbranche 13 januari 2016

Na een eerder faillissement in 2013, een daaropvolgende doorstart met Chinese investeerders en het toch weer aanvragen van uitstel van betaling, is Hein Gericke Europe eind 2015 toch weer failliet verklaard. Schuldeisers kunnen zich voor 21 januari 2016 bij het Amtsgericht Düsseldorf melden. Het "Insolvenzverfahren", een verdere stap in de Duitse faillissementswetgeving na het 'Schutzschirmverfahrens' van oktober 2015, werd aangevraagd door Managing Director Rutian Liao, die samen met zijn broer ook eigenaar van helmenmerk LS2 is. Beide bedrijven worden vanuit Sabadell in Spanje geleid. Waarom Liao alsnog kiest voor een failissement is onduidelijk, recent opende Gericke immers nog nieuwe vestigingen in Duitsland. Ook nu geldt voor de twee Nederlandse fillialen dat alleen de (reeds gesloten) vestiging in Amsterdam (foto) onder de Duitse firma viel. De Hein-Gericke winkel in Grave is een eigen ondernemer met een HG-franchise en heeft als zodanig niets met de bovenstaande situatie te maken.

Bron: Nieuwsmotor Hein Gericke Europe opnieuw failliet
 
Geen idee waar je besteld hebt, maar in het nieuwsbericht staat:
De Hein-Gericke winkel in Grave is een eigen ondernemer met een HG-franchise en heeft als zodanig niets met de bovenstaande situatie te maken.

Als je bestelling door HG Grave wordt afgehandeld is er dus niets aan de hand.
 
Als V&D nou HG producten gaat verkopen, komen ze er allebei misschien weer bovenop.
 
Waarom Liao alsnog kiest voor een faillissement is onduidelijk, recent opende Gericke immers nog nieuwe vestigingen in Duitsland.
Heel bijzonder. Hoe kan een investeerder nou ergens geld in pompen en een paar (winter)maanden later de stekker er uit trekken?
 
Wat is dat met die Chinezen en investeren? Eerst die mr. Wang(betaler) met zijn investering in FC Den Haag en nu dit weer. B| Rare jongens, die Chinezen!
Die komen alleen maar hier om er beterder van te worden.

Dat zijn dus die afhaalchinezen waar je wel eens van hoort.
 
kreeg paar dagen geleden nog een mail van HG met aanbiedingen
apart als ze al failliet zijn....
 
Laatst bewerkt:
Site doet het ook gewoon nog, of zegt dat niets?
Zolang het abonnement bij de provider loopt en niemand daar actie op onderneemt, zal een website nog heel lang in de lucht kunnen zijn zonder dat er aan de achterkant iets met je bestelling gaat gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Zolang het abonnement bij de provider loopt en niemand daar actie op onderneemt, zal een website nog heel lang in de lucht kunnen zijn zonder dat er aan de achterkant iets met je bestelling gaat gebeuren.

Ik las dat de schuldeisers zich tot eind januari kunnen melden bij de curator. Ik gok dat de curator tot die tijd de webshop in leven houd, om nog wat extra verkopen te doen? Ik heb mijn bestelling namelijk gewoon via de Hein Gericke site gedaan, en als het goed is staat er straks een pakketbezorger op mijn stoep :+ .
 
Ik las dat de schuldeisers zich tot eind januari kunnen melden bij de curator. Ik gok dat de curator tot die tijd de webshop in leven houd, om nog wat extra verkopen te doen? Ik heb mijn bestelling namelijk gewoon via de Hein Gericke site gedaan, en als het goed is staat er straks een pakketbezorger op mijn stoep :+ .
Ga daar maar vanuit. Ik zou me geen zorgen maken.
 
leuk hoor dat er zo snel afkortingen gebruikt worden..
14097342312050481_1.jpg


;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan