Hein Gericke vraagt weer surseance van betaling aan

Jammer, was best een mooie winkel in Grave. Mijn nieuwe helm werd ook bij hen komende week verwacht maar die kunnen ze niet meer leveren :(
 
Ze hebben dus nog even het voorjaar en de zomer gecasht.
Als omzetten tegenvallen, zoals ze zeggen, dan ben ik benieuwd hoe winkels van andere ketens/eigenaren hebben gedraaid. Misschien konden ze toch niet opboksen tegen de FC-Moto's.
Door tegenvallende omzetten is het niet mogelijk gebleken om de aankomende winter door te kunnen komen.
 
Jammer, was een leuk zaakje met aardige en goede verkopers.
Heb er vorig jaar mijn pak gekocht en echt goed advies gekregen.

Het was natuurlijk maar een klein winkeltje, midden in een dorp.
 
Jammer, was een leuk zaakje met aardige en goede verkopers.
Heb er vorig jaar mijn pak gekocht en echt goed advies gekregen.

Het was natuurlijk maar een klein winkeltje, midden in een dorp.


laat ze dat maar niet horen, ze zijn in Grave nogal trots op hun stadsrechten ;)
 
sorry, maar ik zie niets staan op hun FB :?
https://www.facebook.com/HGGrave.nl/

Nee ik ook niet :?

Ik zag gisteren wel dat "Frank" die daar in de winkel staat 2 weken geleden al op zijn facebook had gezet dat hij op zoek is naar een andere baan... dus toen vermoedde ik wel wat.
Helaas zeiden ze aan de telefoon 2 weken geleden nog wel dat de bestelde helm onderweg was en dat ze contact op zouden nemen terwijl ze toen klaarblijkelijk al wel wisten dat dat er niet meer in zat.

Ik snap dat het voor hen ook balen is dat ze vanwege een te lage omzet moeten stoppen, maar wij balen natuurlijk ook dat ze het twee weken geleden niet gezegd hadden. Dan hadden we nog ergens anders kunnen bestellen en de helm waarschijnlijk al binnen gehad.
 
Motorhandel heeft het nog steeds erg zwaar, zal nog wel even duren denk ik :-(


Niet alleen de motorhandel.....De gehele retail heeft het zwaar..

Groetjes,

Een ex medewerker van V&D, getrouwd met een eigenaresse van een ruitersportartikelenhandel


Het probleem is (denk ik) dat het middensegment slecht loopt. (Misschien ook wel het segment van HG)

De dure merken/spullen lopen goed, net als het hele goedkope (merkloos). De wat goedkopere A merk artikelen (goede kwaliteit voor een nette prijs) lopen dan slecht qua verkoop.
maar goed ik ben geen retail expert... ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de motorhandel.....De gehele retail heeft het zwaar..

Groetjes,

Een ex medewerker van V&D, getrouwd met een eigenaresse van een ruitersportartikelenhandel


Het probleem is (denk ik) dat het middensegment slecht loopt. (Misschien ook wel het segment van HG)

De dure merken/spullen lopen goed, net als het hele goedkope (merkloos). De wat goedkopere A merk artikelen (goede kwaliteit voor een nette prijs) lopen dan slecht qua verkoop.
maar goed ik ben geen retail expert... ;)

En hoe zou dat nu komen?

Waarom zou ik in godsnaam nog naar een stadscentrum gaan???

Neem Nijmegen....
Beetje parkeren kost al een klein vermogen, en dan nog moet ik hele stukken lopen...
Ze hebben al van alles geprobeerd om het centrum autovrij of auto luw te maken...
slurpbakken weren, auto's boven een bepaalde afmeting weren, kentekenparkeren, niet of slecht werkende parkeerautomaten...
En dan dwarsliggen als er buiten nijmegen een groot winkelcentrum in de planning zit

Al dat gezeik heb ik helemaal geen zin in, en al helemaal niet als ik dat vanuit mijn luie stoel voor een fractie van de kosten thuis kan laten bezorgen...

zak voer 12kg voor de honden scheelt 17 euro ( excl parkeer en vervoerkosten)
medicijnen 1/3e van de prijs ( laten medicijnen uit frankrijk komen, zijn de hollandse medicijnen , met een franse bijsluiter hahaha)
ben aan het orienteren op zonnepanelen, nou die gaan niet uit nederland komen
En zo kan ik wel hele lijsten hier neerzetten.
En ja ik begrijp wat voor een kosten een detaillist heeft, maar als het mij zo hard raakt in de knip , dan wijk ik uit
 
Ik ben op zoek naar nieuwe motorkoffers. Dus ga ik naar een "motordealer" in Noord-Nederland, een zgn. "grote jongen". Ondanks dat deze adverteert met de boodschap merkdealer van deze motorkoffers te zijn, heeft deze de koffers niet in voorraad. Van het hele merk is er absoluut niets in voorraad. Nee, zegt de verkoper, wij bestellen ze als er vraag naar is.

Ergens lopen er klaarblijkelijk nog dealers rond met het idee dat de gemiddelde consument onnozel is en zelf niet via internet kan bestellen. Dealers (detaillisten) moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is in het verkooptraject).
 
Laatst bewerkt:
En hoe zou dat nu komen?

Waarom zou ik in godsnaam nog naar een stadscentrum gaan???

Neem Nijmegen....
Beetje parkeren kost al een klein vermogen, en dan nog moet ik hele stukken lopen...
Ze hebben al van alles geprobeerd om het centrum autovrij of auto luw te maken...
slurpbakken weren, auto's boven een bepaalde afmeting weren, kentekenparkeren, niet of slecht werkende parkeerautomaten...
En dan dwarsliggen als er buiten nijmegen een groot winkelcentrum in de planning zit

Al dat gezeik heb ik helemaal geen zin in, en al helemaal niet als ik dat vanuit mijn luie stoel voor een fractie van de kosten thuis kan laten bezorgen...

zak voer 12kg voor de honden scheelt 17 euro ( excl parkeer en vervoerkosten)
medicijnen 1/3e van de prijs ( laten medicijnen uit frankrijk komen, zijn de hollandse medicijnen , met een franse bijsluiter hahaha)
ben aan het orienteren op zonnepanelen, nou die gaan niet uit nederland komen
En zo kan ik wel hele lijsten hier neerzetten.
En ja ik begrijp wat voor een kosten een detaillist heeft, maar als het mij zo hard raakt in de knip , dan wijk ik uit

Dat is ook zeker een factor. Teruglopende bezoekersaantallen maar wel steeds een hogere huur betalen.

Ik ben het er mee eens hoor. Wij (mijn vrouw en ik) kopen bijna alles online, behalve de reguliere boodschappen. Kattenvoer (speciaal tegen blaasgruis) bestellen we wel weer in duitsland. Winkelen in de stad gebeurde 2 keer per jaar en dat was nog in de tijd dat ik bij V&D werkte (TD, niet in de verkoop)

De handel van mijn vrouw is dan ook een webshop. We hebben wel een balie en paskamer in het magazijn voor als mensen op willen halen en/of passen (meestal uit de buurt) en dat loopt best goed hoor. Maar de vaste lasten zijn dan laag, wat kosten voor de hosting van de webshop, telefoon en verpakkingsmateriaal.

Wat nu wel gebeurt is dat minder mensen dus ook minder geld uitgeven, die bedrijven gaan ook het werk doen met minder mensen of verkopen het gros alleen met stickerkortingen etc etc en zo wordt het verschil tussen arm en rijk steeds een stukje groter.

Hand in eigen boezem, ik werk daar ook aan mee.......
 
Blijft jammer, was een leuke / gezellige zaak.
Kocht er geregeld spullen.
Maar wat ik begrijp zijn ze dus niet failliet, maar stoppen voor het wel mis gaat.
En ze gaan dus nog wel op de beurs staan als ik het goed begrijp.
 
Ik ben op zoek naar nieuwe motorkoffers. Dus ga ik naar een "motordealer" in Noord-Nederland, een zgn. "grote jongen". Ondanks dat deze adverteert met de boodschap merkdealer van deze motorkoffers te zijn, heeft deze de koffers niet in voorraad. Van het hele merk is er absoluut niets in voorraad. Nee, zegt de verkoper, wij bestellen ze als er vraag naar is.

Ergens lopen er klaarblijkelijk nog dealers rond met het idee dat de gemiddelde consument onnozel is en zelf niet via internet kan bestellen. Dealers (detaillisten) moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is in het verkooptraject).


Wat betreft motorkoffers weet ik het niet maar wat hier waarschijnlijk gebeurt is dat een detaillist met fysieke winkel ook voorzichtig is geworden met voorraden aanleggen aangezien andere verkopers (webshops) ze met minder marge kunnen verkopen. Als je als dealer van een merk bent moet je wel wat op voorraad hebben (vind ik).

Al heb je dan van de meest verkochte modellen desnoods 1 of 2 op de plank liggen.

Deze situatie is waarschijnlijk ontstaan doordat er mensen komen, koffers bekijken, vragen stellen en uiteindelijk de keuze hebben gemaakt voor een model. Dan zeggen "ik denk er even een nachtje over na" Thuis komend ff googlen en bij de goedkoopste bestellen voor €30 minder die nog betrouwbaar overkomt.

Het gaat in de ruitersportspullen nog verder (dat is dan een handel waar ik zicht op heb) en dat is dat fabrikanten (ja ook de dure A merken) ook niet veel voorraad meer hebben omdat ze bang zijn dat ze er mee blijven zitten (en uiteindelijk in de outlet moet gooien). Nabestellen kan wel maar dan wel 2 maanden geduld omdat de nieuwe productie nog niet gestart is.
 
Ik ben op zoek naar nieuwe motorkoffers. Dus ga ik naar een "motordealer" in Noord-Nederland, een zgn. "grote jongen". Ondanks dat deze adverteert met de boodschap merkdealer van deze motorkoffers te zijn, heeft deze de koffers niet in voorraad. Van het hele merk is er absoluut niets in voorraad. Nee, zegt de verkoper, wij bestellen ze als er vraag naar is.

Ergens lopen er klaarblijkelijk nog dealers rond met het idee dat de gemiddelde consument onnozel is en zelf niet via internet kan bestellen. Dealers (detaillisten) moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is in het verkooptraject).
Het is ook logisch dat er niet overal in de keten voorraad wordt aangehouden. Als ik dure spullen morgen binnen kan hebben, omdat de importeur een grote voorraad aanhoudt, ben ik gek als ik ook een voorraad ga aanhouden. Dat was voorheen wel zo, maar de crisis die in 2008 begon, heeft iedereen wel met de neus op de feiten gedrukt.

Maar je moet als verkoper wel zorgen dat het voor de consument aantrekkelijk is om bij jou te bestellen.
 
Het is ook logisch dat er niet overal in de keten voorraad wordt aangehouden. Als ik dure spullen morgen binnen kan hebben, omdat de importeur een grote voorraad aanhoudt, ben ik gek als ik ook een voorraad ga aanhouden. Dat was voorheen wel zo, maar de crisis die in 2008 begon, heeft iedereen wel met de neus op de feiten gedrukt.

Maar je moet als verkoper wel zorgen dat het voor de consument aantrekkelijk is om bij jou te bestellen.

Begrijp de redenen enerzijds van een zo laag mogelijke voorraad Bolski, maar in het Groene Hart zit ook een motorzaak die tanktassen van een bepaald merk verkoopt (en sterdealer daarvan is).
Had tot aan het voorjaar geeneens een showmodel op voorraad, je wilt toch als consument toch even voelen hoe degelijk het is.
Vindt het persoonlijk erg zonde om online ergens iets te kopen, en daar een ondernemen op transportkosten te jagen omdat het wettelijk mag... :? |(
En nee, ik koop eigenlijk nooit online (zou ook niet kunnen zeggen wat ik voor het laatst online heb gekocht).
Maar je gaat je zo wel af vragen of een winkel ten heden dage wel rendabel kan zijn...
Er zijn er nogal wat omgevallen in onze motorwereld, en daarnaast in de mode/huishoudelijke branches.

Gelukkig blijven er nog wel wat overeind waar het nog goed toeven is, een grote schare vaste klanten lijken te hebben.

En de voordelen lijken een slag te slaan, gelukkig woon ik in een dorp/stadskern waar nog gratis parkeren geldt. En als ik naar een grote stad ga pak ik de motor of parkeer in buiten de betaald parkeerzone en pak het OV.
Maar zorg wel voor je eigen ondernemers/winkels waar je komt, want ze hebben het nodig.
 
Online is eenmaal gemak, goedkoper en kan op mn gemak in een enorm assortiment zoeken. De gemiddelde winkel (of je nou bouwmarkt of motorzaak of iets anders neemt) levert steeds minder tegen een hogere prijs. En je maakt mij niet wijs dat het niet gewoon exact hetzelfde spul is dat ik zelf online kan bestellen. Simpele electronica onderdelen bij de lokale winkel had een keer exact dezelfde verpakking als ik daarna via ebay had besteld. Zet je toch aan het denken..

Gelukkig liggen hier in de buurt nog een paar echte speciaalzaken voor gereedschap, materiaal en elektra dingetjes. Vreemd genoeg doen ze niet eens onder voor bijv Hornbach prijzen (los van hun prijsgarantie en korting op het verschil dan), qua materiaal (staal of alu) liggen ze er zelfs ruim onder, en nog wel met een zeer uitgebreid aanbod.
 
Online is eenmaal gemak, goedkoper en kan op mn gemak in een enorm assortiment zoeken. De gemiddelde winkel (of je nou bouwmarkt of motorzaak of iets anders neemt) levert steeds minder tegen een hogere prijs. En je maakt mij niet wijs dat het niet gewoon exact hetzelfde spul is dat ik zelf online kan bestellen. Simpele electronica onderdelen bij de lokale winkel had een keer exact dezelfde verpakking als ik daarna via ebay had besteld. Zet je toch aan het denken..

Gelukkig liggen hier in de buurt nog een paar echte speciaalzaken voor gereedschap, materiaal en elektra dingetjes. Vreemd genoeg doen ze niet eens onder voor bijv Hornbach prijzen (los van hun prijsgarantie en korting op het verschil dan), qua materiaal (staal of alu) liggen ze er zelfs ruim onder, en nog wel met een zeer uitgebreid aanbod.

Die hogere "prijzen" doen wij oa. zelf! Als de reguliere handel zijn klandizie verliest gaat ie hogere prijzen rekenen op het huidige assortiment (en/of krimpt dat eventueel nog in).
Uiteindelijk zal die door de prijzen op internet bezwijken. De kleine zelfstandige zal dit niet meer kunnen bolwerken om het hoofd boven water te houden met alle gevolgen van dien.

Net als Bol.com, straks kun je daar ook je motoren en kleding gaan bestellen (omdat het kan).
Niet omdat het een specialist is, waar ik graag voor de moeite iets extra's voor betaal (liefst niet te gortige prijzen ;-)
 
Tja kip ei verhaal :). Ik zou niet durven zeggen wie is begonnen.. de consument of de lokale winkels. Zal vast een combinatie zijn :)
 
Het is beginnen met een derde partij, de zogenaamde dozenschuivers.
Mensen die vanuit hun garage spullen komen en doorverkopen zonder extra overhead want het huis met de garage hebben ze al dus kunnen ze zonder al teveel meerprijs doorverkopen.
Beginnend naast het normale werkt kan er nog wat minder bij de prijs op want dan maak je naam en verkoop je meer.
Ondertussen zijn die prijzen al weer een heel stuk omhoog gegaan maar iedereen heeft nog steeds in het hoofd dat internet goedkoper is dus blijven we domweg daar bestellen.
Hoe vaak ik vragen tegenkom over kleinigheden die uiteindelijk via internet besteld worden en door de verzendkosten vaak juist duurder zijn is bizar hoog.
Ook wordt er gemakshalve ook veel te vaak geschermd met het goedkoopste wat er te vinden is tegen originele onderdelen bij de dealer wat niet zelden hetzelfde is als appels met eieren vergelijken.
Gun je medemens ook eens wat en ga eens wat vaker naar een fysieke winkel en als ze ze met originele onderdelen aankomen wees eens wat mondiger en vraag eens naar alternatieven want die hebben ze vaak wel.
Ander voordeel is dat je onder de mensen bent wat toch leuker is dan alleen achter een schermpje.
Er zijn altijd wel een paar dingen die online zoveel goedkoper zijn dan bij een winkel maar het meeste scheelt echt niet veel en is soms zelfs goedkoper.
Bij kleding is het ook wel fijn als je kan passen en als we wat meer naar de echte winkel gaan durven die op den duur ook weer meer voorraad te nemen.
Als je zo'n lul bent die in de winkel gaat passen en uiteindelijk bij de goedkoopste op internet koopt dan hoop ik dat je flink belazerd wordt met fake of afgekeurde zooi.
 
Het is beginnen met een derde partij, de zogenaamde dozenschuivers.
.

Dat is wel heel makkelijk.....
Nogmaals , de reden dat ik niet meer naar een centrum ga is gewoon omdat ik overal een vermogen kwijt ben aan parkeergeld, of het me onmogelijk wordt gemaakt om nog in het centrum te komen...
Utrecht mag ik b.v. niet in , maar iemand met dezelfde auto 1 jaar jonger wel?
Rotterdam is ook bezig
Nijmegen verzint ook van alles, wij hadden een winkelcentrum waar het gratis parkeren was, ooit zo afgesproken tussen ondernemers en gemeente, totdat de gemeente die buiten dat centrum wel straatmeters had staan, merkte dat die niks opleverde....
Onder dwang van wij doen niets meer aan onderhoud/vernieuwen als jullie geen betaald parkeren toestaan, is gewoon chantage...

Als die gemeentes mij niet als klant willen hebben, dan blijf ik weg, en zoek ik alternatieven....
Ik kijk zelden naar een prijs als ik iets wil hebben, maar ben ook meteen weer weg als ik me niet welkom voel...
 
Dat is wel heel makkelijk.....
Nogmaals , de reden dat ik niet meer naar een centrum ga is gewoon omdat ik overal een vermogen kwijt ben aan parkeergeld, of het me onmogelijk wordt gemaakt om nog in het centrum te komen...
Utrecht mag ik b.v. niet in , maar iemand met dezelfde auto 1 jaar jonger wel?
Rotterdam is ook bezig
Nijmegen verzint ook van alles, wij hadden een winkelcentrum waar het gratis parkeren was, ooit zo afgesproken tussen ondernemers en gemeente, totdat de gemeente die buiten dat centrum wel straatmeters had staan, merkte dat die niks opleverde....
Onder dwang van wij doen niets meer aan onderhoud/vernieuwen als jullie geen betaald parkeren toestaan, is gewoon chantage...

Als die gemeentes mij niet als klant willen hebben, dan blijf ik weg, en zoek ik alternatieven....
Ik kijk zelden naar een prijs als ik iets wil hebben, maar ben ook meteen weer weg als ik me niet welkom voel...

Dan rijdt je een diesel van voor 2001, weten we dat ook weer! O-) :Z
Maar je kunt je wel laten beperken, maar ook zoeken naar andere alternatieven. P+R bijvoorbeeld, of met de motor de stad in...
En dan klaag je maar bij de betreffende gemeenten! Maar dan sla je toch niet de detailisten over...
Die kunnen daar niets aan doen. De gemeenten wil jou niet als klant, de winkeliers des te meer!
Dat kun je zelf toch wel begrijpen, en/of begrip voor opbrengen en er zijn plenty andere mogelijkheden te vinden.
Maar om je nou om deze redenen enkel en alleen om de deur niet meer uit te hoeven gaan je te beperken tot online aankopen vindt ik schamper.
 
nouja, da's ook wat kort door de bocht, niet?

Ook een consument kan zijn centen maar 1x uitgeven.

Waarom moet de consument maar 'meer' uitgeven, als het elders goedkoper kan, alleen om de detailhandel te helpen?

Voor dezelfde producten euros goedkoper uit te zijn zonder gezanik als parkeren (ja ook P&R is niet gratis daar waar ik kom), km's lopen, OV kosten, andere kosten, of extra tijd kwijt zijn, etc.

Detailhandel kan toch ook zelf met de gemeente in gesprek om parkeerkosten te verlagen/laten verdwijnen.

Overigens spelen veel supermarkten wel weer in op parkeerkosten. Hier in de buurt geven supermarkten waar betaald parkeren geldt, je je parkeergeld terug aan de kassa :)
 
Dan rijdt je een diesel van voor 2001, weten we dat ook weer! O-) :Z
Maar je kunt je wel laten beperken, maar ook zoeken naar andere alternatieven. P+R bijvoorbeeld, of met de motor de stad in...
En dan klaag je maar bij de betreffende gemeenten! Maar dan sla je toch niet de detailisten over...
Die kunnen daar niets aan doen. De gemeenten wil jou niet als klant, de winkeliers des te meer!
Dat kun je zelf toch wel begrijpen, en/of begrip voor opbrengen en er zijn plenty andere mogelijkheden te vinden.
Maar om je nou om deze redenen enkel en alleen om de deur niet meer uit te hoeven gaan je te beperken tot online aankopen vindt ik schamper.
Helemaal met je eens. Koop ook wel eens wat online maar ter compensatie maak ik 10 % van het aankoopbedrag over naar een willekeurig filiaal van V&D.
 
Er komt veel meer bij kijken.
Je kan om een paar % en parkeerkosten de detailhandel links laten liggen maar heb je wel eens aan de werkgelegenheid gedacht?
Minder werk is meer werkeloosheid dus meer uitkeringen waarvoor uiteindelijk weer hogere belastingen nodig zijn met gevolg dat je niet alleen wat meer kwijt bent als je wat wilt kopen maar standaard elke maand.
 
Het is gewoon de marktwerking en tijdsbeeld.

Ooit ging iedereen naar de kruidenier, slager, bakker, groentenboer.
En toen kwamen de supermarkten, jammer voor al die kleine zelfstandigen maar de supermarkt was goedkoper en makkelijker, dus gingen we daarheen en nu vinden we het gewoon.

En nu kunnen we alles vanuit onze luie stoel bestellen, goedkoper, makkelijker en beter voor het milieu, dat wil de regering toch ? we mogen de stad toch niet meer in met onze vervuilers ? Dat we dan nog nieuwe kolencentrales bouwen even terzijde.

En dan toch maar naar de detailhandel gaan anders wordt het personeel werkeloos ? mooie communistische gedachte, laten we er dan maar staatswinkels van maken.

De tijd dat ik bijna het dubbele betaalde voor 4 liter castrol bij de dealer is al lang voorbij en laatst was mijn vaatwasser op zaterdag voor de 2 de keer defect, online vond ik de goedkoopste en die bezorgde hem ook nog op zondag ochtend en nam de oude mee.

lang leve online bestellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan