Jas-Per
Die hard MF'er
Jammer, was best een mooie winkel in Grave. Mijn nieuwe helm werd ook bij hen komende week verwacht maar die kunnen ze niet meer leveren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Door tegenvallende omzetten is het niet mogelijk gebleken om de aankomende winter door te kunnen komen.
Jammer, was een leuk zaakje met aardige en goede verkopers.
Heb er vorig jaar mijn pak gekocht en echt goed advies gekregen.
Het was natuurlijk maar een klein winkeltje, midden in een dorp.
sorry, maar ik zie niets staan op hun FBHelaas, bericht is zojuist op de facebook pagina van Hein Gericke geplaatst:
sorry, maar ik zie niets staan op hun FB
https://www.facebook.com/HGGrave.nl/
Motorhandel heeft het nog steeds erg zwaar, zal nog wel even duren denk ik :-(
Niet alleen de motorhandel.....De gehele retail heeft het zwaar..
Groetjes,
Een ex medewerker van V&D, getrouwd met een eigenaresse van een ruitersportartikelenhandel
Het probleem is (denk ik) dat het middensegment slecht loopt. (Misschien ook wel het segment van HG)
De dure merken/spullen lopen goed, net als het hele goedkope (merkloos). De wat goedkopere A merk artikelen (goede kwaliteit voor een nette prijs) lopen dan slecht qua verkoop.
maar goed ik ben geen retail expert...
Deze facebook:sorry, maar ik zie niets staan op hun FB
https://www.facebook.com/HGGrave.nl/
En hoe zou dat nu komen?
Waarom zou ik in godsnaam nog naar een stadscentrum gaan???
Neem Nijmegen....
Beetje parkeren kost al een klein vermogen, en dan nog moet ik hele stukken lopen...
Ze hebben al van alles geprobeerd om het centrum autovrij of auto luw te maken...
slurpbakken weren, auto's boven een bepaalde afmeting weren, kentekenparkeren, niet of slecht werkende parkeerautomaten...
En dan dwarsliggen als er buiten nijmegen een groot winkelcentrum in de planning zit
Al dat gezeik heb ik helemaal geen zin in, en al helemaal niet als ik dat vanuit mijn luie stoel voor een fractie van de kosten thuis kan laten bezorgen...
zak voer 12kg voor de honden scheelt 17 euro ( excl parkeer en vervoerkosten)
medicijnen 1/3e van de prijs ( laten medicijnen uit frankrijk komen, zijn de hollandse medicijnen , met een franse bijsluiter hahaha)
ben aan het orienteren op zonnepanelen, nou die gaan niet uit nederland komen
En zo kan ik wel hele lijsten hier neerzetten.
En ja ik begrijp wat voor een kosten een detaillist heeft, maar als het mij zo hard raakt in de knip , dan wijk ik uit
Ik ben op zoek naar nieuwe motorkoffers. Dus ga ik naar een "motordealer" in Noord-Nederland, een zgn. "grote jongen". Ondanks dat deze adverteert met de boodschap merkdealer van deze motorkoffers te zijn, heeft deze de koffers niet in voorraad. Van het hele merk is er absoluut niets in voorraad. Nee, zegt de verkoper, wij bestellen ze als er vraag naar is.
Ergens lopen er klaarblijkelijk nog dealers rond met het idee dat de gemiddelde consument onnozel is en zelf niet via internet kan bestellen. Dealers (detaillisten) moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is in het verkooptraject).
Het is ook logisch dat er niet overal in de keten voorraad wordt aangehouden. Als ik dure spullen morgen binnen kan hebben, omdat de importeur een grote voorraad aanhoudt, ben ik gek als ik ook een voorraad ga aanhouden. Dat was voorheen wel zo, maar de crisis die in 2008 begon, heeft iedereen wel met de neus op de feiten gedrukt.Ik ben op zoek naar nieuwe motorkoffers. Dus ga ik naar een "motordealer" in Noord-Nederland, een zgn. "grote jongen". Ondanks dat deze adverteert met de boodschap merkdealer van deze motorkoffers te zijn, heeft deze de koffers niet in voorraad. Van het hele merk is er absoluut niets in voorraad. Nee, zegt de verkoper, wij bestellen ze als er vraag naar is.
Ergens lopen er klaarblijkelijk nog dealers rond met het idee dat de gemiddelde consument onnozel is en zelf niet via internet kan bestellen. Dealers (detaillisten) moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is in het verkooptraject).
Het is ook logisch dat er niet overal in de keten voorraad wordt aangehouden. Als ik dure spullen morgen binnen kan hebben, omdat de importeur een grote voorraad aanhoudt, ben ik gek als ik ook een voorraad ga aanhouden. Dat was voorheen wel zo, maar de crisis die in 2008 begon, heeft iedereen wel met de neus op de feiten gedrukt.
Maar je moet als verkoper wel zorgen dat het voor de consument aantrekkelijk is om bij jou te bestellen.
Online is eenmaal gemak, goedkoper en kan op mn gemak in een enorm assortiment zoeken. De gemiddelde winkel (of je nou bouwmarkt of motorzaak of iets anders neemt) levert steeds minder tegen een hogere prijs. En je maakt mij niet wijs dat het niet gewoon exact hetzelfde spul is dat ik zelf online kan bestellen. Simpele electronica onderdelen bij de lokale winkel had een keer exact dezelfde verpakking als ik daarna via ebay had besteld. Zet je toch aan het denken..
Gelukkig liggen hier in de buurt nog een paar echte speciaalzaken voor gereedschap, materiaal en elektra dingetjes. Vreemd genoeg doen ze niet eens onder voor bijv Hornbach prijzen (los van hun prijsgarantie en korting op het verschil dan), qua materiaal (staal of alu) liggen ze er zelfs ruim onder, en nog wel met een zeer uitgebreid aanbod.
Het is beginnen met een derde partij, de zogenaamde dozenschuivers.
.
Dat is wel heel makkelijk.....
Nogmaals , de reden dat ik niet meer naar een centrum ga is gewoon omdat ik overal een vermogen kwijt ben aan parkeergeld, of het me onmogelijk wordt gemaakt om nog in het centrum te komen...
Utrecht mag ik b.v. niet in , maar iemand met dezelfde auto 1 jaar jonger wel?
Rotterdam is ook bezig
Nijmegen verzint ook van alles, wij hadden een winkelcentrum waar het gratis parkeren was, ooit zo afgesproken tussen ondernemers en gemeente, totdat de gemeente die buiten dat centrum wel straatmeters had staan, merkte dat die niks opleverde....
Onder dwang van wij doen niets meer aan onderhoud/vernieuwen als jullie geen betaald parkeren toestaan, is gewoon chantage...
Als die gemeentes mij niet als klant willen hebben, dan blijf ik weg, en zoek ik alternatieven....
Ik kijk zelden naar een prijs als ik iets wil hebben, maar ben ook meteen weer weg als ik me niet welkom voel...
Helemaal met je eens. Koop ook wel eens wat online maar ter compensatie maak ik 10 % van het aankoopbedrag over naar een willekeurig filiaal van V&D.Dan rijdt je een diesel van voor 2001, weten we dat ook weer!
Maar je kunt je wel laten beperken, maar ook zoeken naar andere alternatieven. P+R bijvoorbeeld, of met de motor de stad in...
En dan klaag je maar bij de betreffende gemeenten! Maar dan sla je toch niet de detailisten over...
Die kunnen daar niets aan doen. De gemeenten wil jou niet als klant, de winkeliers des te meer!
Dat kun je zelf toch wel begrijpen, en/of begrip voor opbrengen en er zijn plenty andere mogelijkheden te vinden.
Maar om je nou om deze redenen enkel en alleen om de deur niet meer uit te hoeven gaan je te beperken tot online aankopen vindt ik schamper.