Hein Gericke vraagt weer surseance van betaling aan

Het is gewoon de marktwerking en tijdsbeeld.

Ooit ging iedereen naar de kruidenier, slager, bakker, groentenboer.
En toen kwamen de supermarkten, jammer voor al die kleine zelfstandigen maar de supermarkt was goedkoper en makkelijker, dus gingen we daarheen en nu vinden we het gewoon.


En dan toch maar naar de detailhandel gaan anders wordt het personeel werkeloos ? mooie communistische gedachte, laten we er dan maar staatswinkels van maken.


lang leve online bestellen

Het communisme was nog lang zo slecht nog niet ;) :? O-)
Je kon met een bonnetje je spullen in de winkels ophalen, maar de gezondheidszorg was gratis (in tegenstelling tot wat we tegenwoordig moeten betalen)...

Ik denk dat we in een zeepbel leven mbt. het online kopen. Het is heus niet zo groot als dat men zo florissant doet voorkomen. 95% komt uit fysieke winkels!

[sup][b]https://eenvandaag.atavist.com/webwinkels[/b][/sup]
 
Ik denk dat internetverkoop gewoon een deel van de handel blijven opslokken, net zo goed als dat je winkels ziet komen en gaan...

Stadscentra lopen langzaam leeg, en worden door veel gemeentes gemaskeerd door er al of niet met subsidie of steun beginnende ondernemers in te zetten, want iets is beter dan niets.

Hoeveel steuntrekkers of ww-ers worden niet door het UWV geholpen bij het opzetten van een eigen zaak, en hoeveel gaan er weer net zo snel failliet?

Dat de stadscentra een melkkoe van de gemeente is of was gaat ook steeds verder achteruit, en ook zij zullen zich achter de oren moeten krabben om de centra gezond te houden...

En natuurlijk niet vergeten dat voor de economische crisis, investeerders gigantische bedragen neertelden voor onroerend goed in centra, wat nu voor niemand meer op te hoesten is, en er dus nog steeds prijzen per m2 betaald moeten worden die niemand meer op kan hoesten

De tijd dat winkels in handen waren van ijverige eigenaren of families ligt ook al ver achter ons, en nu zijn dat soort bedrijven in handen van investeerders, die vandaag een dikke winst willen zien, anders trekken ze gewoon de stekker er uit...
V&D had voorheen alle panden in eigendom, en er kwamen een paar snelle jangens die de panden verkochten aan investeerders, en ze weer terug gingen huren....
Dus even een jaar super winst ivm de opbrengsten van de panden, dikke bonussen, en toen het slechter ging moest alle huur toch doorbetaald worden, en dan is er niemand van de snelle jongens die financieel bijspringen, die zijn dan alweer vertrokken
 
Als zaken gewoon meegaan met de tijd en dus zorgen dat ze een goed webonderdeel er naast hebben zoals menig zaak anno 2016 dan valt er veel te redden.

Zeker met een grote naam als H G.

Zo iets als FC Moto of Motozoom vind ik gewoon van deze tijd. Internet is niet nieuw meer.....
 
Als je goede service levert tegen een reële prijs dan kan je als winkel echt wel overleven.
Hein gericke grave kon mijn bestelde nolan helm na een maand nog niet leveren en hield mij totaal niet op de hoogte waarom het zo lang duurde. Ik moest steeds zelf bellen of mailen.
Afgelopen vrijdag de helm besteld bij Termaat in Nijmegen en zaterdag middag kon ik hem al ophalen. Termaat en de importeur hebben dus zeer snel gehandeld. Dat is top ! Daarom bestaat zo'n winkel ook al jaren.
"ondernemers" zoals meneer Frank in Grave denken dat het vanzelf gaat als je je aansluit bij een grote keten. Maar die vlieger gaat alleen op bij McDonalds.
 
Als je goede service levert tegen een reële prijs dan kan je als winkel echt wel overleven.
Hein gericke grave kon mijn bestelde nolan helm na een maand nog niet leveren en hield mij totaal niet op de hoogte waarom het zo lang duurde. Ik moest steeds zelf bellen of mailen.


Kans is groot dat HG betalingsachterstanden had waardoor de importeur van Nolan waarschijnlijk eerst de factuur betaalt wilde hebben voordat er geleverd werd.
 
V&D had voorheen alle panden in eigendom, en er kwamen een paar snelle jangens die de panden verkochten aan investeerders, en ze weer terug gingen huren....
Dus even een jaar super winst ivm de opbrengsten van de panden, dikke bonussen, en toen het slechter ging moest alle huur toch doorbetaald worden, en dan is er niemand van de snelle jongens die financieel bijspringen, die zijn dan alweer vertrokken

Toen was het zelfs nog VendexKBB met o.a V&D, Bijenkorf, Hema, Dixons die door investeringsmaatschappij KKR zijn gekocht.
Met de verkoop van het vastgoed hadden zo'n 90% weer terugverdient, de OR van de diverse maatschappijen hebben geprobeerd de verkoop van panden tegen te houden maar niet gelukt. Vervolgens zijn de bedrijven los verkocht. KKR heeft nog wat budget aan V&D gegeven om te verbouwen bijv. Zeist en Arnhem.

...en toen zaten de bedrijven in huurpanden met hoge huren. V&D Apeldoorn ongeveer een 100K per maand, Zeist 150K per maand....


Later is V&D gekocht door SUN capital met geld van Alpinvest.....Het V&D pensioenfonds ( voor de detailhandel) belegde in Alpinvest....:o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan