Hein Gericke

Fore

MF veteraan
In memoriam
27 feb 2002
23.485
0
Eindhoven (regio)
Wie o wie heeft ervaring met Hein Gericke, je weet wel, die duitse zaak die in nederland ook een aantal winkels heeft.

Vandaag is in eindhoven de heropening van deze zaak. FF geweest en combi gepast. kost bij elkaar 518 euro.

Graag jullie mening omtrent de kwaliteit van deze zaak en van hun leren combi pakken.

Dank
 
ben een keer langs geweest in Haarlem voor een kettingpons en die jongen daar had iig verstand van techniek.
voor de rest heb ik geen ervaring met Hein
het is jammer dat ze niet een ned. uitgave van hun cotalogus. alles in het duits!!!! dat is kan lastig voor iemand die 1&2-en haalde op school voor duits.
 
Dit vind ik 1 van de moeilijkere vragen.
Hoe weet je dat een pak goed is?
Bij leder is het meestal de val/scheurbescherming.. maar hoe the fuck weet je dat he?! Ik denk niet dat er een officieel keurmerk voor die dingen bestaat. (Ik verneem graag het tegendeel!)
Je kan dan wel iemand kennen die zwaar is neergegaan met dat pak en het pak leeft nog maar zelfs dat zegt niks (ik denk aan helldeskers high speeds downer met een 'minder' pak, geen leder zelfs dacht'k).
Dus iedereen die hier een antwoord geeft, sjah, die gist er ook maar wat naar denk'k. (de ene al wat meer dan de andere) :)
 
Ik heb een aantal pakken van Hein Gericke in handen gehad, maar niet gepast en zeker niet mee gecrasht. In ieder geval: ze zien er degelijk uit. Ik ga er gewoon vanuit dat je met elk leren pak (dus ook een Gericke) een hogesnelheidsglijder kunt maken mits het leer dik genoeg is. Of het pak daarna nog bruikbaar is boeit niet: het heeft immers zijn werk gedaan (je tere lichaam beschermen). Gewoon af gaan op je gevoel, als je het niet vertrouwd zal je nooit lekker op je fiets zitten...
 
Een jaar of 15 geleden een leren broek bij Gericke gekocht. Ik gebruik 'm nu nog. Hij zit alleen wat strakker dan toen ;)
 
Ik ben ook al een tijdje aan het denken over het kopen van een leren pak en waarschijnlijk wordt het ook Gericke. Maar op het moment heb ik er helaas het geld nog niet voor :( .

Ik zal binnenkort ook eens binnenstappen in de nieuwe zaak, al was het alleen maar om even rond te kijken. Nu ze in de Tongelresestraat zitten is het nog minder ver voor mij ;)
 
toevallig heb ik afgelopen vrijdag bij Hein Gericke een pak gehaald, met een korting van 30%
Ik ben er goed voorgelicht, ik ben met een pak naar buiten gegaan , "wat niet in mijn financiele budget lag"( dacht ik), de verkoper wees mij er op, ik ging voor de WP (leer/textiel mix), en ben met de voyager2, all season, naar buiten gekomen,omdat ik het pak zomer en winter ga gebruiken voor woon werk verkeer, voor een prijs die beduidend lager lag als een WP !!
Ik ben dus dik te vrede met Hein Gericke (Breda),
Voor de rest heb ik er echt wel leuke en goede dingen in het assortiment gezien.
De verkoper straalde kennis uit,geen commercieel dom lul verhaal, maar gewoon praktisch en eerlijk.
 
Vandaag is in eindhoven de heropening van deze zaak. FF geweest en combi gepast. kost bij elkaar 518 euro.
Ik zag vorige week ofzo dat Hein bij mij in de straat in Eindhoven een vestiging ging openen, is dit die vestiging waar je het over hebt? Of zijn er meerdere in Eindhoven? (Kan ik me bijna niet voorstellen)

Toch eens langsgaan om te kijken. Heb wel niks nodig, maar is altijd leuk. ;)
 
Ik heb het PSX-T1 pak van Gericke, idd ook gekocht in Breda, maar ben ook in Leiden en Ridderkerk geweest, alle veel kennis en alles mogelijk.

Mijn pak is gecombineerd stof/leer, met Goretex, en is absoluut waterdicht, zit lekker.
Toch denk ik wel dat een volgend pak wel weer volledig leer wordt, maar aan de andere kant, ook dit pak heeft voordelen.
Het pak is ook niet te vergelijken met zo'n all-weather pak, dit zit veel strakker, bijna gelijk aan een leer pak, zit ook protectie in en knee-sliders. (nu nog even oefenen, stepjes lukt wel :? )
 
Heb een gewone leren broek, dus zonder protectie ed, gekocht bij Gericke in Ridderkerk. Ben ermee gevallen en heeft zijn werk prima gedaan. Ben in Utrecht op de beurs nog wezen kijken naar soortgelijke broeken. Wel gezien, maar duurder en dunner. Dus in mijn ogen is Gericke okee.
 
Heb een tijdje geleden ook een pak gekocht... Wel geen leer, want ik rij elke dag met de moto.
BEn er dus tevreden over. Alleen weet ik niet zo goed van die pakken. Als je zo een leder pak in uw handen hebt, en ge voelt aan die beschermstukken, dan zijn dat maar lichte dingen. Zij beweren dat dat dezelfde bescherming bied als die hander stukken die de meeste fabrikanten gebruiken, maar toch... Weet niet goed wat ik er moet over denken... :?
 
Ik heb mij net een tweedelig pak aangeschaft en deze blijkt wel mee te vallen... Nog wel een beetje stroef, maarja hij is nog nieuw hé...
Eigenlijk te nieuw om over goed of slecht te kunnen oordelen.
Dit is mijn pakkie :
misc.php
 
Ik heb ongeveer een half jaar geleden al mijn motorkleding plus helm bij zo´n zaak in breda gekocht
Na ongeveer twee maanden ging ik daar weer naar
terug omdat ik een onderdeeltje van mijn helm had stuk gemaakt
Ze hadden het onderdeel niet op voorraad liggen
Toen zij de vrouw teggen de verkoper dan haal je het toch even van een andere helm maar daar had de verkoper geen zin in want dan kon hij die helm vandaag niet verkopen .
Daar ga ik dus niet meer naar toe
 
Ik heb mij net een tweedelig pak aangeschaft en deze blijkt wel mee te vallen... Nog wel een beetje stroef, maarja hij is nog nieuw hé...
Eigenlijk te nieuw om over goed of slecht te kunnen oordelen.
Dit is mijn pakkie :
misc.php

Nah, da's toevallig, deze heb ik vandaag ook gepast in de kleur grijs/wit/zwart/ Hoeveel euro heb je er voor betaald?

Replica, ze hebben deze maand fikse kortingen. wellicht hangt er wat bij voor jouw budget?

en voor de eindhovennaren, Hein gericke zit nu 90 meter van de plaats waar ik mijn kantoor heb....(schatting, jij wint ok!) maar zaten eerst op de Geldropse weg...

Later
 
Winkel die op Gelderopse weg zat vond ik wel oke, stond heeeeel aardig meisje achter de toonbank. :)
Wordt goed en serieus geholpen, maar heb mijn spullen daar niet vandaan.
Zal komend weekend ofzo eens langs die nieuwe zaak rijden in Eindhoven.
 
'k heb goede ervaringen met Gericke :} Ik ben alleen nog maar bij Duitse winkels geweest. In Bocholt krijg je zelfs Kuchen bij de koffie. Goede zaak en goede service. De prijzen zijn ook een stuk interessanter dan bij veel Nederlandse shops.
 
Nah, da's toevallig, deze heb ik vandaag ook gepast in de kleur grijs/wit/zwart/ Hoeveel euro heb je er voor betaald?

Replica, ze hebben deze maand fikse kortingen. wellicht hangt er wat bij voor jouw budget?

en voor de eindhovennaren, Hein gericke zit nu 90 meter van de plaats waar ik mijn kantoor heb....(schatting, jij wint ok!) maar zaten eerst op de Geldropse weg...

Later

Was rond de 450 euro dacht ik.... :?
 
Mij bevalt hij zeer goed.
misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1509/c1d3f95a196d2a6c8b276a73056d09c9 (ASIyellow4 (5).jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan