Hele berg vragen van een newbie/rookie :)

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Ik ben eens met de zoekfunctie bezig gegaan en vond wat dingen die mij hielpen. Maar ik heb nog meer vragen en zo :)

In iedergeval ga ik volgende week of week erop beginnen met theorie en ben ik aan het informeren voor een snel cursus (2/3 dagen)

1. Ik ben 1,91 en een 106kg (bodybuilden en boksen en zo) en ik heb al moeite om gewoon kleren te kopen (spijkerbroek past nooit fatsoenlijk)
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?

Ik weet dat ik dit ook in een motorzaak kan vragen maar ik wil graag een lijstje maken van wat ik moet gaan kopen, wat het kost, etc. etc. En liever van ervaren rijders als van een verkoper die auto rijd zal ik maar zeggen :)

2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.

Ik ben vrij fors van postuur maar alles is wel ongeveer juist bedeeld. Mijn benen zijn niet de lengte makers. Alles zit in de juiste porporties om het zo te zeggen.
Zou dan een FZR600/CBR600 wel te doen zijn of moet ik toch op een offroad model gaan rijden of iets zonder kuipen ?

3. Je gaat je motor voor dagelijks gebruik gebruiken woon-werk etc. en als het sneeuwt dan pak je het koekblik.. toch zul je toch nog zo'n 35.000km rijden met de motor. Welke motor absoluut WEL en welke motor absoluut NIET kopen als je zulke km's gaat rijden ? ik bedoel de een zal onderhouds vriendelijker zijn als de andere.

4. De meest lastigste vraag denk ik zo. Ik heb mijn auto te koop staan maar het is maar de vraag of hij verkocht word (alles kan je weet nooit) voor ik mijn rijbewijs heb. Er staan redelijk wat motoren bij auto garage bedrijven. Heeft iemand ervaring met het inruilen van je auto bij een auto garage tegen een motor ? goed of slecht.. wil alles weten.

Ik heb inmiddels al een behoorlijke algemene buyers guide voor motoren dus ik ga proberen alles te herkennen tegen die tijd. Alle info is welkom :)
 
Op woensdag 03 april 2002 18:39 schreef Emiel2 het volgende:

1. Ik ben 1,91 en een 106kgIk neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.3. Je gaat je motor voor dagelijks gebruik gebruiken woon-werk etc. en als het sneeuwt dan pak je het koekblik.. toch zul je toch nog zo'n 35.000km rijden met de motor. Welke motor absoluut WEL en welke motor absoluut NIET kopen als je zulke km's gaat rijden ? ik bedoel de een zal onderhouds vriendelijker zijn als de andere.

4. De meest lastigste vraag denk ik zo. Ik heb mijn auto te koop staan maar het is maar de vraag of hij verkocht word (alles kan je weet nooit) voor ik mijn rijbewijs heb. Er staan redelijk wat motoren bij auto garage bedrijven. Heeft iemand ervaring met het inruilen van je auto bij een auto garage tegen een motor ? goed of slecht.. wil alles weten.

Ik heb inmiddels al een behoorlijke algemene buyers guide voor motoren dus ik ga proberen alles te herkennen tegen die tijd. Alle info is welkom :)
Hi Emiel2

1. Gewoon een motorzaak binnen stappen en proberen maar!
2. Klopt, iedereen is anders. Neem er eens de tijd voor om proef te zitten en als je je rijbewijs hebt huur en dan eens een paar.
3. Als je lekker op je motortje zit kan je die het hele jaar door gebruiken... let wel, hoe meer chroom hoe meer je moet poetsen.
4. Geen verstand van ik rij alleen motor ;)
 
Ik ben eens met de zoekfunctie bezig gegaan en vond wat dingen die mij hielpen. Maar ik heb nog meer vragen en zo :)

In iedergeval ga ik volgende week of week erop beginnen met theorie en ben ik aan het informeren voor een snel cursus (2/3 dagen)

1. Ik ben 1,91 en een 106kg (bodybuilden en boksen en zo) en ik heb al moeite om gewoon kleren te kopen (spijkerbroek past nooit fatsoenlijk)
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?

Max heeft ook een leren pak.....

dsc00731.jpg
 
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?
Wanneer je geen kleding past zal je dat natuurlijk nooit weten> of je er één kan vinden van leer. ligt er ook wel aan wat voor je fiets je wil kopen. Op een sjopsjop in full leather race tenue...nah.
Leer is iig duurder in aanschaf als textiel. Zelf heb ik textiel met protectie. Denk dat het wat veiligheid zo ie zo verstandiger is om iets MET protectie te kopen.


Ik weet dat ik dit ook in een motorzaak kan vragen maar ik wil graag een lijstje maken van wat ik moet gaan kopen, wat het kost, etc. etc. En liever van ervaren rijders als van een verkoper die auto rijd zal ik maar zeggen :)
Zou het toch ook maar gewoon in een winkel gaan vragen hoor }) Beetje motorzaak heeft personeel op de kledingafdeling staan met verstand van zaken.


2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.

Zou dan een FZR600/CBR600 wel te doen zijn of moet ik toch op een offroad model gaan rijden of iets zonder kuipen ?
Raden wat hier hoort te staan }) Vooral niet erop gaan zitten hoor. Kan je denk beter gelijk een Puch Maxi aanschaffen }) ;)
Stap gewoon een dealer van verschillende merken binnen, en ga lekker overal opzitten.
Waar ik met mijn 1.90 lekker op zit betekent niet dat jij er ook lekker opzit, toch...of niet dan.

Denk dat je de vraag iets anders had moeten stellen.
Wat wil jij met je motor straks.
Scheuren/toeren?
Moet je veel de snelweg op, dan is met kuip prettiger. Je vangt een stuk minder wind dan.

Ik zou als ik jou was eerst dat soort vragen gaan stellen bij jezelf. Wat wil ik met de fiets kunnen en waar wil ik hem voor gebruiken?

Succes
 
Thanks allemaal.

Dank je voor de nieuwe vragen. :)

Het moet een motor zijn die beetje allround is.

Ik ga er denk ik bijna dagelijks de snelweg wel mee op en anders is het lange rechtdoorgaande weg langs het kanaal (waaaaien :( )

Mijn zussie woont op Kreta en daar wil ik heen met de motor en bagage (rugzakje :) alleen zwembroek nodig hehe). Ik verdom het om het met bus of vliegtuig of auto te doen..bah..

En ik wil er over een tijd mee het circuit op en rijvaardigheids curssusen en dergelijke aan volgen..

Toch maar es bij Harley naar binnen wandelen dan over paar maandjes en es bij die speciale adressen kijken die ik via search heb gevonden.


Iemand nog iets te zeggen over alles of over punt 4 ? :) ik weet dat dat niet ideaal is motor bij autogarage maarja maybe zit er niets anders op.
 
Iemand nog iets te zeggen over alles of over punt 4 ? :) ik weet dat dat niet ideaal is motor bij autogarage maarja maybe zit er niets anders op.

Wanneer je een motorzaak binnenstapt, zeggen wat je wil en vragen wat zij adviseren.

Even antwoord op de laatste vraag. Schiet me net te binnen gheghe

Je kan Ab Mulder in Eerbeek is bellen. Heeft auto's en motoren. Twee broers waarvan de één zich met motoren bezig houd en de ander met auto's. Telnr mag je zelf opzoeken.

In de Gouden Gids staan vast meer adressen met "in- en verkoop auto's/motoren."
 
1a. Ik ben 1,91 en een 106kg (bodybuilden en boksen en zo) en ik heb al moeite om gewoon kleren te kopen (spijkerbroek past nooit fatsoenlijk)
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden.

- Ook jij kunt een leren pak vinden. Sterker nog: omdat leer het beste een beetje strak kan/moet zitten in het begin heb je voordeel als je juist een beetje gezet bent ipv een schriel mannetje. Leer moet strak zitten omdat het nog uit gaat rekken en het dan goed naar je lijf kan staan.
Maar goed, het zal wel -net als bijna iedereen- een boel passen worden. En anders kun je altijd nog een pak laten maken bij MJK of TopSkin of ... (daar zijn al wat topics over)

1b) Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?

- Leer is veiliger, want het slijt minder hard als je ermee gaat vallen. Alle coureurs hebben ook leren pakken aan en dat is niet voor niks.
Textiel (ook wel all-weather genoemd) is praktischer. Je kunt het nl. over je gewone kleren aan. De naam all-weather lijkt aan te geven dat je het het hele jaar door kan dragen. Het is wel wind en waterdicht, maar ik vind het in de zomer echt helemaal niks. In de winter heb ik ook leer aan (is wel wind, maar niet water dicht) en ik heb gewoon een regenpak bij me. Let daarbij ook goed op dat het niet te groot is, want dan zit het echt in de weg bij je spiegels (zoals bij mij...)
Leer is overigens niet persé duurder of goedkoper. Ligt meer aan het merk en wat er allemaal voor n extra's bij zit.

Ik weet dat ik dit ook in een motorzaak kan vragen maar ik wil graag een lijstje maken van wat ik moet gaan kopen, wat het kost, etc. etc. En liever van ervaren rijders als van een verkoper die auto rijd zal ik maar zeggen

- Ik weet eigenlijk niet of ik dan je vraag mag beantwoorden, want ik werk in een motorzaak. Maar ik rij ook motor en heb er nu zo'n 15000 km opzitten, dus bepaal jij maar of ik ervaren genoeg ben. En bij ons in de winkel heeft iedereen zijn motorrijbewijs, of is het aan het halen, dat was nl. wel een soort van vereiste.

2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.
Ik ben vrij fors van postuur maar alles is wel ongeveer juist bedeeld. Mijn benen zijn niet de lengte makers. Alles zit in de juiste porporties om het zo te zeggen.
Zou dan een FZR600/CBR600 wel te doen zijn of moet ik toch op een offroad model gaan rijden of iets zonder kuipen ?

-Ik weet er weinig van, maar ik ben het denk ik wel eens met de opmerking: meten is weten. Oftewel, je moet er ff op gaan zitten.
Overigens: 'maar alles is wel ongeveer juist bedeeld.' Dit zou wel eens goed uitkomen bij een pak vinden.

3. Je gaat je motor voor dagelijks gebruik gebruiken woon-werk etc. en als het sneeuwt dan pak je het koekblik.. toch zul je toch nog zo'n 35.000km rijden met de motor. Welke motor absoluut WEL en welke motor absoluut NIET kopen als je zulke km's gaat rijden ? ik bedoel de een zal onderhouds vriendelijker zijn als de andere.

- ???? Mijn vriend rijd woon-werk met een GSX-R 750, maar ik ken mensen die dat nooit zouden doen.
Ze zeggen altijd dat Honda's niet stuk gaan. Maar ja, alles kan kapot.

Even ter illustratie:
Dainese:
leren combi zo tussen de 550 en ruim 1000 euro
all-weather pak zo rond de 600 euro
losse jas en broek, maar wel aan elkaar te ritsen weet ik niet zo, maar ik schat ook zo rond de 600 euro

MQP (weet iemand of Motorama alweer back in buisiness is??)
leren combi rond de 600 euro
all weather rond de 400 euro
losse jas en broek er tussen in

Maar goed: PIN ME NIET OP DEZE PRIJZEN VAST! Daarbij er zijn nog VEEL meer merken dan deze 2. Ik denk aan Alpine Star (vaak :9 ), Spike, Spide, Reusch, Hein Gericke (ziet er vaak sjiek uit), Yoko (duur, maar erg goed all-weather), Akito, Lookwell, Axo (rijdt van de Goorbergh mee) en ga zo maar door.

Zegge, wat dacht je van een helm?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Wow. Thanks allemaal :) ik heb het net doorgelezen, ga ik nog maar een keer doen.
:)

Ja offcourse een helm.. dat sprak al bijna voor zich daarom noemde ik het niet :)
 
Ik bedachte me een post die ik eerder had gedaan over helmen, dus die plak ik hier even bij:

Eerst dit: belangrijk is dat hij goed zit = zo strak mogelijk zonder hoofdpijn te geven. Hij moet gelijkmatige druk op je hoofd geven. En als het kan: testrijden. Je kunt beter een kwalitatief mindere helm kopen die goed zit (en sneller vervangen bijv.) dan een goeie die slecht zit.

Dan heb je door de bank genomen 2 soorten: Polycarbonaat en glasvezel. Polycarbonaat houdt de druk meer op 1 plek als je valt en moet je naar 4 jaar vervangen (gedragen of niet, is een eigenschap van polycarb). Glasvezel verdeelt de druk meer over de helm en de buitenschaal gaat je leven lang mee (de binnenkant niet). Maar: zolang hij getest is, is hij goed. Ok, de ene helm komt met vlag en wimpel door de keuring en de andere met hangen en wurgen, maar een geteste helm is volgens de test veilig genoeg.

Glasvezelhelmen maken is veel arbeidsintensiever en dus veel duurder. Hierdoor hebben fabriekanten de neiging zo'n helm luxer/duurder uit te voeren, omdat hij toch al duur is. Hierdoor krijg je wel kwaliteitsverschil.

Arai is gewoon duur, maar ook goed, en als je delen kunt vervangen heeft dit ook weer zo zijn voordelen. Daarbij staan ze vaak op beurzen en kunnen ze dan kijken of je helm nog goed is (bijv. als je er 'zachtjes' mee gevallen bent.) En je krijgt er 5 jaar garantie op.
Arai en Shoei verkopen alleen glasvezel helmen.

Een intergraal is veiliger dan een pot of jethelm. (Duh...)

Zelf ga ik me een Shoei aanschaffen, die zat het beste en daarbij is hij ERG MOOI. Hieronder een plaatje van www.shoei.com:

xr900_chimera_tc2_m.jpg


Overigens heb ik nu een Suomy Booster (polycarb), mogen ze zelf op het onk mee rijden. Ik ben met zo'n zelfde helm al een keer gevallen (bij 50km/u) en hij heeft me toen goed beschermd. Toch wil ik liever een glasvezel omdat ik het toch een veiliger idee vind.

Voor ong. €400,- kun je volgens mij best nog een Arai of Shoei kopen. Ook een leuk detail: wit, zwart en rood zijn het goedkoopst (als je het per type bekijkt) en hoe meer verschillende kleuren hoe duurder. Misschien dat zilver/grijs ook nog wel eens goedkoper wordt (wordt veel van verkocht).
 
Laatst bewerkt:
Hmmz dat is nuttige info.

Ik zit ook aan zo'n rug beschermer te denken waar ik mensen over zie kletsen.
(maximale bescherming is een eis van mijn ouders)

Het word hoog tijd dat ik naar een motor zaak ga.

Moet je zoiets kopen als je rijles hebt of kun je spullen lenen van de rijschool ?
 
Je hoeft het niet van te voren te kopen, maar het rijdt wel een stuk prettiger. Aan de andere kant, als je het tegelijk koopt met een motor kun je vaak meer korting krijgen en kan je de kleuren die bij je motor passen uitzoeken.
 
1. Ik ben 1,91 en een 106kg (bodybuilden en boksen en zo) en ik heb al moeite om gewoon kleren te kopen (spijkerbroek past nooit fatsoenlijk)
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?

Ik weet dat ik dit ook in een motorzaak kan vragen maar ik wil graag een lijstje maken van wat ik moet gaan kopen, wat het kost, etc. etc. En liever van ervaren rijders als van een verkoper die auto rijd zal ik maar zeggen :)

2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.

Ik ben vrij fors van postuur maar alles is wel ongeveer juist bedeeld. Mijn benen zijn niet de lengte makers. Alles zit in de juiste porporties om het zo te zeggen.
Zou dan een FZR600/CBR600 wel te doen zijn of moet ik toch op een offroad model gaan rijden of iets zonder kuipen ?

3. Je gaat je motor voor dagelijks gebruik gebruiken woon-werk etc. en als het sneeuwt dan pak je het koekblik.. toch zul je toch nog zo'n 35.000km rijden met de motor. Welke motor absoluut WEL en welke motor absoluut NIET kopen als je zulke km's gaat rijden ? ik bedoel de een zal onderhouds vriendelijker zijn als de andere.

4. De meest lastigste vraag denk ik zo. Ik heb mijn auto te koop staan maar het is maar de vraag of hij verkocht word (alles kan je weet nooit) voor ik mijn rijbewijs heb. Er staan redelijk wat motoren bij auto garage bedrijven. Heeft iemand ervaring met het inruilen van je auto bij een auto garage tegen een motor ? goed of slecht.. wil alles weten.

Ik heb inmiddels al een behoorlijke algemene buyers guide voor motoren dus ik ga proberen alles te herkennen tegen die tijd. Alle info is welkom :)

Hoi,

Ik heb zelf een leren broek (zit het lekkerst vind ik) en een textieljas van het merk Richa. Die jas zit prima en is lekker praktisch, maar ziet er minder sportief uit dan een lerenjas.

Wat motor betreft: 35.000 km per jaar is best mogelijk, maar is best veel hoor... ik schat (zover als ik dat kan) dat je toch iets minder zal rijden denk ik.

Elke motor kun je voor woon-werk gebruiken, ligt er alleen aan wat voor een eisen je stelt. Met mijn ZZR-600 ging het prima en met mijn huidige Thunderace gaat het ook perfect... sommigen willen op zijn minst een BMW K1100LT...
Zoals al gezegd is: de keuze voor motor en kleding is heel persoonlijk, dus: gewoon uitproberen!!!

Veel suc6 en plezier :]
 
ok..
ik heb dus m'n 1e fiets bij een autodealer gekocht. Verder geen problemen gehad. Het (enige)voordeel is dat een dealer hem snel voor je op kenteken laat zetten (je hoeft zelf geen postkantoor op te zoeken ofzo). Verder koop je de motor dan eigenlijk particulier. (omdat 'n autozaak geen garantie of wat dan ook kan geven op 'n motorfiets)

Als jij je auto daar inruilt komt het waarschijnlijk op het volgende neer:
- Je zult zelf moeten kunnen inschatten of de motor in orde is. (Een autobedrijf heeft beperkt/geen know-how over motors.)
- De prijs van de motorfiets zal een stukkie hoger liggen dan bij een 'gewone' particulier. Dat verschil zie je terug in de inruilwaarde van je auto, waar je dus een stukkie meer voor terugkrijgt.

Vergelijk dus met particulier kopen en auto direkt verkopen aan handelaar. Het gaat om het uiteindelijke verschil, wat je bij moet leggen.
 
Antwoord op al je vragen behalve de 4de..
Ga gewoon eens naar een GROTE motorzaak ( kan je alles proberen.) Dus naar SAFE... of v/d Heijden of naar Motoport. En ga gewoon alles desnoods 3 keer langs. Je hoeft niet alles ineens te kopen natuurlijk.

Antwoord op vraag 4, Piet Kruisers ( zo heet ie geloof ik.) ruilt vanalles in op motoren en auto's enz.. Alleen prijstechnisch is het niet de meest interessante optie. Wel makkelijk natuurlijk.
 
1) Leren pak zou moeten lukken. Informeer anders eens bij MJK, die maken een pak voor je op maat. Leer is veiliger maar als het onder de 7 graden komt draag ik lekker textiel.

2) Zitten en rijden! Ik ken mensen van 1.97 die op een R1 rijden zonder problemen en mensen van 1.70 die op een Pan European rijden. Lengte zegt dus niet alles.

3) Iets met een kuipje is dan toch wel lekker. En mijn voorkeur zou met die kilometers niet uitgaan naar een racer, maar ja dat is míjn voorkeur en dat zegt dus niks over die van jou.

4) Heb ik geen ervaring mee.

Veel plezier bij het zoeken naar een motor!
 
Zelf heb ik me pak gekocht bij Gericke, die hebben bijna alles met losse broeken en jassen, dus kan je verschillende maat broek en jas kopen, heb ik zelf ook.

En 1.91 is niet echt lang voor een motor, ben zelf 1,92 en weing problemen gekend, maar je moet echt proefrijdendan pas zie je of je past, heb me eens helemaal dood gestaart op een FZR1000, die ik dus echt waardeloos vondt zitten, benen, tank ed. Wat ik dus nog nooit met een andere maotor heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eens met de zoekfunctie bezig gegaan en vond wat dingen die mij hielpen. Maar ik heb nog meer vragen en zo :)

In iedergeval ga ik volgende week of week erop beginnen met theorie en ben ik aan het informeren voor een snel cursus (2/3 dagen)

1. Ik ben 1,91 en een 106kg (bodybuilden en boksen en zo) en ik heb al moeite om gewoon kleren te kopen (spijkerbroek past nooit fatsoenlijk)
Ik neem dus aan dat ik geen leren pak zal kunnen vinden. Wat is het verschil tussen textiel(dat is toch het andere soort pakken?) en leer ? Is textiel nou meer voor de winter ? is het beide even veilig ?

In princiepe zit leer het lekkerste en is ook het veiligst, maar als je het hele jaar gaat rijden is een kunststof pak zeker ook een optie. Tenzij je bulkt van de Pleuro's natuurlijk. Ik rijd zelf wel het hele jaar in een kunststof Dainese pak en dat bevalt prima. Koud? ==> wintervoering d'r in. Nat? ==> Geen probleem volledig waterdicht.

2. Ik zag dat er veel werd gevraagd over welke lengte bij welke motorfiets en dat men zei : je moet erop gaan zitten.

Ik ben vrij fors van postuur maar alles is wel ongeveer juist bedeeld. Mijn benen zijn niet de lengte makers. Alles zit in de juiste porporties om het zo te zeggen.
Zou dan een FZR600/CBR600 wel te doen zijn of moet ik toch op een offroad model gaan rijden of iets zonder kuipen ?

Dit is gewoon een kwestie van passen en proberen. Wat de één lekker vind zitten vind een ander weer kl#te en het is dus heel persoonlijk. Als je denkt dat je iets hebt gevonden, ga je proefrijden of een dag huren o.i.d. Pas dan weet je of iets echt bij je past of niet. Als je gaat 'passen' in de motorzaak, houd er dan wel rekening mee dat je eigenlijk je pak aan moet hebben om te weten of het wat is!

3. Je gaat je motor voor dagelijks gebruik gebruiken woon-werk etc. en als het sneeuwt dan pak je het koekblik.. toch zul je toch nog zo'n 35.000km rijden met de motor. Welke motor absoluut WEL en welke motor absoluut NIET kopen als je zulke km's gaat rijden ? ik bedoel de een zal onderhouds vriendelijker zijn als de andere.

Dit hangt natuurlijk af van punt 2. Ik heb zelf een Deauville. Veel geld in aanschaf, maar betrouwbare techniek, laag benzine verbruik, goede bescherming en een goed sturend rijwielgedeelte.

4. De meest lastigste vraag denk ik zo. Ik heb mijn auto te koop staan maar het is maar de vraag of hij verkocht word (alles kan je weet nooit) voor ik mijn rijbewijs heb. Er staan redelijk wat motoren bij auto garage bedrijven. Heeft iemand ervaring met het inruilen van je auto bij een auto garage tegen een motor ? goed of slecht.. wil alles weten.

Heb ik geen ervaring mee. Sinds kort zit Safe Almelo bij een autobedrijf in. Misschien hebben zij iets meer speling dan een doorsnee autodealer :?

Ik heb inmiddels al een behoorlijke algemene buyers guide voor motoren dus ik ga proberen alles te herkennen tegen die tijd. Alle info is welkom :)


Ik hoop dat je iets hebt aan de (soms verschillende) reacties. Succes en hou ons op de hoogte!
 
Ik bedachte me een post die ik eerder had gedaan over helmen, dus die plak ik hier even bij:

Eerst dit: belangrijk is dat hij goed zit = zo strak mogelijk zonder hoofdpijn te geven. Hij moet gelijkmatige druk op je hoofd geven. En als het kan: testrijden. Je kunt beter een kwalitatief mindere helm kopen die goed zit (en sneller vervangen bijv.) dan een goeie die slecht zit.

Lees http://www.motornet.be/accessoires/helmen/index.html er even op na. En als je gaat passen zeker volgende link lezen!! Helm passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan