Hele kleine krasjes, waarmee wegpoetsen ?

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik heb zonet mijn helm een beetje hardhandig aan mijn stuur gehangen en nou heeft de onderkant een paar hele kleine dunne krasjes op mijn tank gemaakt..........

Nou kun je zeggen, "waar zeur je over" maar het ergert me gewoon.

Waarmee kan ik dit het best te lijf gaan ?
 
't is wel metallic lak hè............

Ik zal vanavond ff voor je kijken, heb één of ander spul van Halfords thuis liggen.

Mijn Gix was door de vorige eigenaar heel liefdevol met commandant behandeld |( |(
en dus helemaal dof.
Die lak is ook mettalic, heb ik dus gepoetst met dit spul en hij is weer SUPER. Geen krasjes te vinden en glimmen als een achterlijke
 
en voorheen K.O., ik hou me aanbevolen, commandant ben ikzelf ook niet zo wild op.....


Tis een donkerrode flacon, ovaal en ongeveer 20 cm hoog. Bovenop zit de opening (redelijk logisch :X )


Spul is niet van Halfords zelf, is wel een merk
Staat bij de poetsspullen, als ik tijd heb en er aan denk post ik het vanavond.

Je mag me ook ff mailen, dan vergeet ik het zeker niet :X
 
Hahaha, commandant, effe je lak polijsten |( . Denk dat je er snel doorheen bent. Zeker als je een tank van suzuki hebt, die besparen nogal op de dikte van je lak, dus 3x boenen en je kan je benzinemeter uit je dashbord halen, omdat je dat zelf ook al kan zien.

:9

Maar er schijnt idd een soort was te zijn die de krassen opvult met de lak die ernaast zit. Dan wrijf je de lak ernaast als het ware in de kras. Maar ik heb het zelf nog niet gezien, dus kan ook weer een broodje-aapverhaal zijn...
 
Laatst bewerkt:
in een goede automaterialen zaak (niet halvorts dus) hebben ze flessen polijst vloeistof (soort jif/cif/koperpoets maar dan met nog veel fijnere korrels)

wordt volgens mij door spuiters gebruikt om van glanzend naar hoogglans te poetsen.
 
Bij zo'n flacon Turtle wax zit tegenwoordig ook een soort lakstiftje.
Lijkt net lippenstift, daar zou je de krasjes mee op kunnen vullen en dan daarna goed poetsen.
Ik heb het pas geleden nog bij Halffords gekocht.

Ik heb me trouwens ook al eens af zitten vragen of het op een of andere manier mogelijk is om kleine krasjes "lokaal" bij te (laten) spuiten. :?

succes!
 
Bij zo'n flacon Turtle wax zit tegenwoordig ook een soort lakstiftje.
Lijkt net lippenstift, daar zou je de krasjes mee op kunnen vullen en dan daarna goed poetsen.
Ik heb het pas geleden nog bij Halffords gekocht.

Ik heb me trouwens ook al eens af zitten vragen of het op een of andere manier mogelijk is om kleine krasjes "lokaal" bij te (laten) spuiten. :?

succes!

Nee ik denk dat je dan kleurverschil krijgt.
 
bij metaal lakken zal je een kras altijd blijven zien tenzij je idd met een machine op een redelijk hoog tempo aan het polijsten gaat maar de lak op een motor is anders dan die van een auto deze is namelijk veel dunner dus zit je er zo door heen en idd een goede poetser kan lakken laten vloeien omdat de lak warm word maar met metaal lakken gaat dat bijna niet want dan is de bovenste laag een blanke lak

oja poets regelmatig auto's en dergelijke hoort bij me werk


p.s hoe diep is de kras blijf je er met je nagel achter hangen als je er overheen gaat?
 
p.s hoe diep is de kras blijf je er met je nagel achter hangen als je er overheen gaat?
mijn motor is al drie keer overgespoten in dezelfde kleur, door een autospuiter ,dus dikte van de lak is de ellende niet....... ;)

kras is eigenlijk alleen zichtbaar als je tegen het licht in eroverheen kijkt, dus erg ondiep........er zit alleen geen blanke lak op de motor, het is gewoon 2k Citroen blauw (kleurnummer : kbhmr)
 
Heb g*d precies hetzelfde, ff een paar vette vingers wegpoetsen met een servet bij een benzinepomp. (gelijk een spinneweb van fijne krasjes) ;(

Ik heb een zwarte tank ,hoogglans.

Ik ga morgen een spuiterij bellen, kijken of die een goed middeltje hebben.

Ik laat het hier eventueel wel weten.

Gr Ad
 
Heb g*d precies hetzelfde, ff een paar vette vingers wegpoetsen met een servet bij een benzinepomp. (gelijk een spinneweb van fijne krasjes) ;(

Ik heb een zwarte tank ,hoogglans.

Ik ga morgen een spuiterij bellen, kijken of die een goed middeltje hebben.

Ik laat het hier eventueel wel weten.

Gr Ad
van die kleine spinnewebjes kun je wel weg krijgen met ouderwetse turtle wax als je stickers op je tank heb zitten moet je wel effe oppassen op de randen hiervan daar wil nog wel eens wat van die wax blijven hangen dan krijg je van die mooie witte randjes er omheen namelijk (zag het vorige week nog op een cbr)
 
mijn motor is al drie keer overgespoten in dezelfde kleur, door een autospuiter ,dus dikte van de lak is de ellende niet....... ;)

kras is eigenlijk alleen zichtbaar als je tegen het licht in eroverheen kijkt, dus erg ondiep........er zit alleen geen blanke lak op de motor, het is gewoon 2k Citroen blauw (kleurnummer : kbhmr)
anders ga je even naar een goed auto poets bedrijf en vraag daar effe of ze je tank kunnen polijsten dan is hij kompleet kras vrij meestal en zo glad als een aal ga dit nou niet zelf proberen met een machine als je niet weet wat je doet lak is op vouwen en randjes meestal erg dun en met polijsten ga je er dan zo doorheen (heb een collega dat al eens zien doen bij een auto namelijk en dat koste hem een nieuwe laklaag luisteren is echt moeilijk soms :P )
 
Heb waarschnlijk de oplossing.

Een motorspuiterij gaf mij de tip om "Farecla" te gebruiken.

met poetsflanel.


Dit is voor mij uit Breda, het dichtstbij te verkrijgen bij Unicolour, in Best.

Gr Ad
 
Terug
Bovenaan Onderaan