Helemaal blij

JuliusXL

Die hard MF'er
14 nov 2002
361
0
Beringen (BE)
Even een stukje recente gebeurtenissen die nodig zijn om mijn huidige blijdschap te begrijpen. Rond april-mei kende ik een dipje in m’n 10-jarige relatie. Dipjes zijn normaal, maar dit was echt op het randje. In een bui van zelfgenoegzaamheid in die periode besloot ik eigenwijs iets te doen wat ik al zo lang wou maar eigenlijk van haar (en van m’n ouders) niet mocht : lessen en examen regelen voor het A-stempeltje. De hoofdargumenten die zij aanhaalden zijn denk ik alom bekend : ‘het is te duur’, ‘je hebt er toch geen tijd voor’ en vooral ‘het is veel te gevaarlijk’. Het feit dat haar moeder en vader net gestopt zijn met motorrijden en me dus ook voor gek verklaarden deed ook niet echt deugd |( :r .

Enfin, het dipje klaarde op na een korte periode voor onszelf en wat lange gesprekken. Uiteindelijk zijn we er weer een beetje beter en sterker uitgekomen :) . Rijschool en rijlessen waren al geregeld, dus daar hield ik aan vast. Lessen gingen goed, examen super. OK, dat A-stempeltje was er dus, maar daar ben je weinig mee zonder bike. Dus ik begin voorzichtig de “ik wil zo graag een motorfiets”-discussie, goed wetende dat ik tegen een muur van onwil zou knallen. Weer samen wat overlegd en tot een niet zo gunstige conclusie gekomen : de prioriteiten liggen elders. We zijn al 10 jaar een koppel en wonen nu bijna 3 jaar samen, dus wordt het mischien wel eens tijd om te denken aan een eigen huisje en over een jaar of twee aan kindjes. Kijk, ik ben niet achterlijk dus ben ik het wat betreft de proiriteiten kan ik het moeilijk oneens zijn met haar. Maar mannen blijven altijd een beetje kind ... en dus wil ik nog altijd graag een bike. Na veel vijven en zessen mocht ik dan een weekje een motor gaan huren.

Dat weekje huren was super ! Toeren dat het een lieve lust is genietende van het mooie zomerweer :] . Iedere keer als ik de deur uitging met m’n motorpak aan was zij toch wat ongerust. Een motorpak heb ik dus wel al. Ik heb mezelf namelijk de belofte dat ik nooit onbeschermd op een motor kruip, dus ook niet om te lessen, examen af te leggen en op een huurmotor te rijden.

Al met al is de microbe door die huurweek alleen maar erger geworden. Heel voorzichtig ben ik blijven praten over de aanschaf van een motor. En sinds gisteren is er een kleine doorbraak. Vandaar dus mijn blijdschap. Ze beseft dat het een obsessie geworden is voor mij en dat het alleen maar een kwestie van tijd is vooraleer er een motor komt. Ik probeerde gisterenavond dus met wat doorslaggevende argumenten te komen:
* Huren kost uiteindelijk alleen maar een bom geld, 5 keer een week huren = de aanschafprijs van een tweedehands.
* M’n eerste motor hoeft echt niet veel te kosten. Natuurlijk wil ik graag een Fazer of nog beter een VFR, maar het lijkt me verstandiger te beginnen op een relatief goedkope fiets. Budget : 2000-3500 EUR (hou er rekening mee dat ik in België woon).
* Bij de her verkoop na 1 of 2 jaren is de kans reëel dat ik niet veel minder geld terug krijg dan dat ik er voor betaald heb.
* Verzekering kost bijgevolg ook geen stukken van mensen.
* De totale kostprijs = (aankoopprijs – verkoopprijs na 1 of 2 jaren) + verzekering + onderhoud.
* Conclusie : op die manier kost het motorrijden me over twee jaar gespreid niet veel meer dan 5 keer een weekje huren. Grote verschil is dan natuurlijk dat ik twee jaar kan rijden wanneer ik wil en dus niet beperkt ben tot die 5 weekjes.

OK, het zijn plausibele argumenten. Niet helemaal waterdicht, dat geef ik grif toe, maar het zal niet veel ernaast zitten.

Om een lang verhaal kort te maken : begin volgend jaar kijk ik lekker uit naar een tweedehandsje !!! 8-)

Jeezes, wat een verhaal weer. Blij dat ik m’n ei kwijt ben ;)
 
Leuk verhaal en fijn voor je.
Maar zo'n verhaal was niet nodig hoor!

Iedereen is blij als hij zijn eerste motor kan kopen!
 
Gefeliciteerd met het behaalde onderhandelingsresutaat :}



zeker met deze argumenten :+ ......
 
another happy biker :]

mijn vrouw vond het ook nix totdat ze achterop zat (op de motor)
Nu is ze zelf aan het lessen.
Veel plezier als je er aan toe bent !

greetz Tom

(en de VFR is een geweldige fiets!)
 
Even een stukje recente gebeurtenissen die nodig zijn om mijn huidige blijdschap te begrijpen. Rond april-mei kende ik een dipje in m’n 10-jarige relatie. Dipjes zijn normaal, maar dit was echt op het randje. In een bui van zelfgenoegzaamheid in die periode besloot ik eigenwijs iets te doen wat ik al zo lang wou maar eigenlijk van haar (en van m’n ouders) niet mocht : lessen en examen regelen voor het A-stempeltje. De hoofdargumenten die zij aanhaalden zijn denk ik alom bekend : ‘het is te duur’, ‘je hebt er toch geen tijd voor’ en vooral ‘het is veel te gevaarlijk’. Het feit dat haar moeder en vader net gestopt zijn met motorrijden en me dus ook voor gek verklaarden deed ook niet echt deugd |( :r .

Enfin, het dipje klaarde op na een korte periode voor onszelf en wat lange gesprekken. Uiteindelijk zijn we er weer een beetje beter en sterker uitgekomen :) . Rijschool en rijlessen waren al geregeld, dus daar hield ik aan vast. Lessen gingen goed, examen super. OK, dat A-stempeltje was er dus, maar daar ben je weinig mee zonder bike. Dus ik begin voorzichtig de “ik wil zo graag een motorfiets”-discussie, goed wetende dat ik tegen een muur van onwil zou knallen. Weer samen wat overlegd en tot een niet zo gunstige conclusie gekomen : de prioriteiten liggen elders. We zijn al 10 jaar een koppel en wonen nu bijna 3 jaar samen, dus wordt het mischien wel eens tijd om te denken aan een eigen huisje en over een jaar of twee aan kindjes. Kijk, ik ben niet achterlijk dus ben ik het wat betreft de proiriteiten kan ik het moeilijk oneens zijn met haar. Maar mannen blijven altijd een beetje kind ... en dus wil ik nog altijd graag een bike. Na veel vijven en zessen mocht ik dan een weekje een motor gaan huren.

Dat weekje huren was super ! Toeren dat het een lieve lust is genietende van het mooie zomerweer :] . Iedere keer als ik de deur uitging met m’n motorpak aan was zij toch wat ongerust. Een motorpak heb ik dus wel al. Ik heb mezelf namelijk de belofte dat ik nooit onbeschermd op een motor kruip, dus ook niet om te lessen, examen af te leggen en op een huurmotor te rijden.

Al met al is de microbe door die huurweek alleen maar erger geworden. Heel voorzichtig ben ik blijven praten over de aanschaf van een motor. En sinds gisteren is er een kleine doorbraak. Vandaar dus mijn blijdschap. Ze beseft dat het een obsessie geworden is voor mij en dat het alleen maar een kwestie van tijd is vooraleer er een motor komt. Ik probeerde gisterenavond dus met wat doorslaggevende argumenten te komen:
* Huren kost uiteindelijk alleen maar een bom geld, 5 keer een week huren = de aanschafprijs van een tweedehands.
* M’n eerste motor hoeft echt niet veel te kosten. Natuurlijk wil ik graag een Fazer of nog beter een VFR, maar het lijkt me verstandiger te beginnen op een relatief goedkope fiets. Budget : 2000-3500 EUR (hou er rekening mee dat ik in België woon).
* Bij de her verkoop na 1 of 2 jaren is de kans reëel dat ik niet veel minder geld terug krijg dan dat ik er voor betaald heb.
* Verzekering kost bijgevolg ook geen stukken van mensen.
* De totale kostprijs = (aankoopprijs – verkoopprijs na 1 of 2 jaren) + verzekering + onderhoud.
* Conclusie : op die manier kost het motorrijden me over twee jaar gespreid niet veel meer dan 5 keer een weekje huren. Grote verschil is dan natuurlijk dat ik twee jaar kan rijden wanneer ik wil en dus niet beperkt ben tot die 5 weekjes.

OK, het zijn plausibele argumenten. Niet helemaal waterdicht, dat geef ik grif toe, maar het zal niet veel ernaast zitten.

Om een lang verhaal kort te maken : begin volgend jaar kijk ik lekker uit naar een tweedehandsje !!! 8-)

Jeezes, wat een verhaal weer. Blij dat ik m’n ei kwijt ben ;)

zo, jij zit echt onder de plak zeg.

Maar toch leuk dat je een compromis hebt gevonden
 
hmm wedden dat ze in Februari zwanger is een ander huis wil :+

Gefeliciteerd man ! en alvast veel voorpret op de motorrai met rondneuzen (neem haar mee, mischine springt het vonkje wel over) ;)
 
Als hij eenmaal een motor gekocht heeft is z'n schatje van het gezeur af. Dat zal het wel geweest zijn. Maar dat maakt niet uit, lekker rijden volgend jaar!
 
:X .. toppie voor je jongen...

Maar ik denk als me man Bikermouse dit gaat lezen eens zeer lief naar me kijkt...

IK was degene die hem terug op de motor wilde zien ... terwijl ik t 2 jaar geleden klote dingen vond


Nu ben ook IK om.. heb al lessen gehad en volgend jaar gaat de rest door...

:} ... volhouden jongen... volgende ker zit ze bij je achterop en wil ze er ook een :X
 
Als je een beetje uitkijkt en niet gelijk de nieuwste VFR wilt , kun je makkelijk een goede VFR voor 3500 kopen.

Ik weet van een 91 model die ongeveer zoiets moet kosten.

Enne als je voor een 87 model gaat zoals ik heb heb je er een in hele goede conditie voor onder de 3000.
 
Nou, gefeliciteerd met het behaalde resultaat

maar zoals grolsch al schrijft, je zit behoorlijk onder de plak zeg...
Hoop voor je dat je daadwerkelijk een motor mag kopen volgend jaar.

Ik zou vandaag nog een motor kopen, voor je het weet heb je een huis, tophypotheek en drie kinderen
 
Héé, te gek! Nog ff doorsparen en dan van het voorjaar genieten...
Als ik nou tegen die tijd m'n RB heb koop ik ook een fiets (heb al gespaard).
 
super voor je!

ik weet dat je schreef dat de ouders van je vriendin en zij zelf motorrijden heel gevaarlijk vinden, maar misschien als je haar eens achterop krijgt is ze helemaal verkocht.....vraag eerst of ze een blokje om wilt en bouw het rustig op.....

natuurlijk vinden die ouders het onverstandig omdat het verkeer alleen maar in de loop van de tijd intensiever is geworden, maar ze hebben ook :] , dus ze zullen donders goed weten dat het zoveel plezier brengt!
 
Nou, gefeliciteerd met het behaalde resultaat

maar zoals grolsch al schrijft, je zit behoorlijk onder de plak zeg...
Hoop voor je dat je daadwerkelijk een motor mag kopen volgend jaar.

Eigenlijk best wel waar dat ik onder de plak zit :z .
Die motor komt er gewoon begin volgend jaar hoor, maak je daar maar geen zorgen om ;)
 
Eigenlijk best wel waar dat ik onder de plak zit :z .
Die motor komt er gewoon begin volgend jaar hoor, maak je daar maar geen zorgen om ;)


jaa en doe dat ECHT.. want zo gauw de kamers vol staan met kinderwagens... dozen babyluiers en allemaal speelgoed waar je je benen over ga breken...zo gauw dat zo is.. kan je je motor wel op je buik schrijven... want da gaat GOUD kosten... :X
 
Gaaf voor je!
Maar ehm .. mijn vriend heeft eerder een probleem als ie zijn motor verkoopt!(Alhoewel ik ben zijn moeder niet dus kan hem nix 'opleggen') Maar hier is het dus net andersom.
Maar het virus zal ook haar wel aansteken als je haar een paar keer meeneemt.
Suc6 met het kijken naar een leuk machientje :)

Grtzzz
 
Terug
Bovenaan Onderaan