helemaal offtopic... typecursusje

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Heeft iemand nog een site waarop je veilig, zonder virusjes, een typecursus kan downloaden? Of misschien nog een typecursuscd-rommetje van davilex ofzo die die (uiteraard tegen betaling) wil branden?

Ik heb namelijk het plan opgevat om griffier te worden bij de rechtbank :j en daar moet ik ietsjes sneller kunnen typen dan nu. (politierechter zou wel lachen zijn, of misschien ook wel niet...)
 
Laatst bewerkt:
typcursus.. wil je echt niet joh.. Tenzij je beroepshalve met 10 vingers wil leren typen ofzo.
Typcursus is saai en je leert zo ook wel snel genoeg typen als je\'t vaak genoeg doet :)
 
Hey Pooh, ik vraag natuurlijk niet voor niets naar zo\'n programmaatje. Wil ik ooit bij de rechtbank als griffier terecht kunnen dan moet ik wel blind leren typen. En met tien vingertjes.
 
Typcursus is saai en je leert zo ook wel snel genoeg typen als je\'t vaak genoeg doet

Ik heb het ook gedaan, idd stoffig als het kan zijn. En na een paar maanden ga je toch weer met 8 vingers typen...
 
rvh: griffier bij de rechtbank werkt toch met stenoschrift? Da\'s weer totaal anders dan gewoon azerty kayboardje he.
 
In Nederland is het tegenwoordig geen steno meer maar een qwerty-toetsenbord dat aan een computer verbonden is.

Moet een aanslag hebben van ongeveer 200p/m. Ben redelijk op weg daarnaartoe, maar halen doe ik het nog niet |( .
 
De ene dag rammel ik blind hele verhalen op het scherm zonder een fout te maken en de andere dag is de backspace toets degene die het meest gebruikt word. Over het algemeen werp ik zo nu een dan eens een blik op m\'n tikplank. ff wat anders dan dat scherm :)
 
Ik heb hier thuis wel zo\'n cd-rom van Davilex liggen (van moeder + zusje) en heb het wel eens een stukkie gedaan maar typte gewoon met 2 á 3 en soms 4 vingers en dat was snel genoeg volgens dat stomme programma. Volgens mij is dat niet zo\'n heel goed programma.

Ik typ gewoon op m\'n eigen manier en hoef ook niet anders voor werk ofzo.

Heb helaas voor jou nog geen branden en trouwens: DAS ILLEGAAL! niet dat dat zo belangrijk is natuurlijk.
 
Op de ouwe 486 van pa had ik een spelletje waarmee
je leerde typen... kreeg je eerst een paar toets/vinger
combinaties aangeleerd en daarna kwam er een
racespelletje met daarboven lettercombinaties
die je moest typen. Als je sneller typte ging
je wagentje ook sneller... IT RULED!! 8-)

zal vast nog wel wat soortgelijks als freeware
te krijgen zijn..
 
Hehe, moet je gewoon op z\'n ICQ\'s gaan typen. :P

W8 ff, ben asap terug, moet ff weg, brb.

:+
 
Heeft iemand nog een site waarop je veilig, zonder virusjes, een typecursus kan downloaden? Of misschien nog een typecursuscd-rommetje van davilex ofzo die die (uiteraard tegen betaling) wil branden?
laat ik nou toevallig nog zo\'n cdrommetje hebben liggen met een typecursus ,is geen davilex wel een originele cd .Just say the magic word and it\'s yours
 
Het magische woord?

Na lang nadenken is het toch het woord \'simsalabim\' geworden :) !

Maar nu even serieus, wat is het voor cd-rommetje en wat wil je ervoor hebben?
 
Het magische woord?

Na lang nadenken is het toch het woord \'simsalabim\' geworden :) !

Maar nu even serieus, wat is het voor cd-rommetje en wat wil je ervoor hebben?

het is een complete cursus op cd die redelijk simpel begint per letter en verder uitgebreid wordt

ik hoef er niets voor te hebben ,maari k moet wel weten waar hij naar toe moet ,en de portokosten kunnen me ook de kop niet kosten .Zing 23 maart een liedje voor ons (wel even oefenen zodat je een beetje bij stem bent :) )
 
Hier dan het \'nieuwe\' magische woord: dank je wel ;) .

Denk niet dat ik het jullie aan kan doen om een liedje te zingen in Utrecht. Heb dat moeten doen om te worden geinaugureerd bij m\'n studentenvereniging en dat was geen succes\ '( .

Maar als je een mailtje naar me stuurt, (richardvanh@hotmail.com ) dan zorg ik dat je m\'n adresgegevens krijgt zodat je het cd-rommetje op kan sturen. De porto vergoed ik gewoon, want voor wat hoort wat.

Thanx!
 
mail is onderweg ,gaat deze week op de bus ,eind van de week ga even een paar dagen naar duitsland even bij mijn wijnboer (moezel) langs
op de terugweg nog even de 258 verkennen :} .Weliswaar met de auto want anders kan er geen wijn mee terug :) + mijn vrouw wil (nog)niet achterop
 
Terug
Bovenaan Onderaan