Helemaal van de pot gerukt

Ik had in April een aanrijding met een scooter, situatie was als volgt:

[afbeelding]


Zwarte pijlen: Rijrichtingen
Blauwe stippen: Mijn rijlijn
Rode stippen: Scooter rijlijn
Groene stip: Aanrijding

Ik wou daar dus linksaf slaan, knipper stond gewoon netjes aan, tegen de wegas aan gesorteerd(staan dan wel geen lijnen maar zoals je ziet is het tweerichtingsverkeer) en ik sla linksaf.

Op dat moment rijdt ie scooter in mijn zijkant(ging niet hard dus alleen spiegel eraf, chokehendeltje eraf en topkuipschade + kras op me tank). Hij wou rechtdoor ofzo, weet niet waar die mee bezig was maar goed.

Lijkt me toch een duidelijk situatie dat hij fout zit of ben ik nou gek? :?

Krijg ik gd#!%#%!$$%!$% deze brief net binnen van die verzekering van de tegenpartij:

"Volgens het door beide partijen ingevulde en ondertekende schadeformulier wilde u afslaan en verleende u onze verzekerde geen vrije doorgan.

Op grond van artikel 18 RVV lid 1 kunnen wij geen aansprakelijkheid erkennen.

Artikel 18 RVV lid 1 luidt:

Bestuurders die afslaan, moeten het verkeerd dat hen opdezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevind, voor laten gaan"


WTF!!!! Ben nu zo pissed off he.

Nu had ik net gelijk gebeld met die verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij(Voogd en Voogd) en die zeiden dat hun niks kunnen doen en dat ik maar een adviseur moet inschakelen?

Heeft iemand in elk geval tips voor deze situatie, ik vind het echt belachelijk dat ik nu gvd nog als de schuldige wordt gezien.

Vreemd, want ik was vroeger op mijn motor wel eens in een dergelijke positie als die scooterrijder van jou en toen kreeg ik niet alleen de schuld, maar bij de rechtszitting die ik nota bene zelf had aangevraagd kreeg ik ook nog eens een preek te horen en daarbij een flinke boete. Was wel mijn eerste en laatste botsing moet ik zeggen, daarna heb ik het zogenaamde preventieve rijden uitgevonden.
 
Vreemd, want ik was vroeger op mijn motor wel eens in een dergelijke positie als die scooterrijder van jou en toen kreeg ik niet alleen de schuld, maar bij de rechtszitting die ik nota bene zelf had aangevraagd kreeg ik ook nog eens een preek te horen en daarbij een flinke boete. Was wel mijn eerste en laatste botsing moet ik zeggen, daarna heb ik het zogenaamde preventieve rijden uitgevonden.

Ja vreemd is het zeker, maar ja dat is Nederland :r

Wat ik trouwens wel raar vind is dat:

We hebben dus beide positie op de weg rechts ingevuld, daar doen ze dus moeilijk over.

Maar op de situatieschets op het schadeformulier is wel duidelijk zichtbaar, dat de scooter dus linksachter me zat.

De situatieschets nemen ze dus blijkbaar niet serieus.

Gast van Voogd en Voogd verzekeringen die ik aan de lijn had(tegenpartij verzekering) zei ook: Het is maar een situatieschets.

Lijkt me toch wel dat dat belangrijker meetelt dan die zooi die je achterop invult.

Aangezien je op de voorkant beide je handtekening zet, en niet op die zooi van achter....
 
Laatst bewerkt:
die vent heeft zijn verzekering wss gewoon iets totaal anders wijs gemaakt. blijft de vraag: hoe bewijs je dat je in je recht bent. (heb iets gelijkaardig voorgehad maar dan met schade door staat wegdek: zonder constatatie van politie ben je zo goed als f*cked..)
 
Beste MartinQ,
Wat ik je kan adviseren is contact op te nemen met de bemiddelaar via wie je je motor (gezien je profielfoto) verzekerd hebt. Zij zijn jouw aanspreekpunt, ook bij schade. Dus de aangewezen partij die de beoordeling van de door jouw geschetste situatie kan toelichten.
 
Beste MartinQ,
Wat ik je kan adviseren is contact op te nemen met de bemiddelaar via wie je je motor (gezien je profielfoto) verzekerd hebt. Zij zijn jouw aanspreekpunt, ook bij schade. Dus de aangewezen partij die de beoordeling van de door jouw geschetste situatie kan toelichten.


niet perse, als je gewoon wa gedekt bent doen ze 0,0 voor je...

tenzij je het zo kunt uitleggen dat als ze een beetje moeite doen en gelijk krijgen, dat ze niet hoeven uit te keren aan de scooterist
 
Ik heb geleerd dat als je voorgesorteerd staat ,tegen de as van de weg dus, om linksaf te slaan dat dan het achterop komende verkeer je aan de rechterzijde voorbij hoort te gaan,trouwens op een kruising mag je niet inhalen volgens mij,ik liet het er in ieder geval niet bij zitten ,en anders je rechtsbijstand verzekering inschakelen als je die hebt
 
Ik heb geleerd dat als je voorgesorteerd staat ,tegen de as van de weg dus, om linksaf te slaan dat dan het achterop komende verkeer je aan de rechterzijde voorbij hoort te gaan,trouwens op een kruising mag je niet inhalen volgens mij,ik liet het er in ieder geval niet bij zitten ,en anders je rechtsbijstand verzekering inschakelen als je die hebt

alleen wordt dit in de rijles afgeraden omdat dan de eerste je rechts inhaalt met enige snelheid en de tweede die erachter rijdt met de dezelfde snelheid je op het laatste moment ziet en niet meer uit kan wijken..

en dan is het :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan