Helicoil

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
nou heb ik het volgende probleem:

laatst had ik olie ververst, en bij het terugdraaien van de oliedop is het schroefdraad van mn carterpan kapot gegaan.
nu heb ik dus 2 keuze's.

- of een nieuwe carterpan (van de sloop)
- een helicoil

nou wil ik dus een helicoil laten zetten bij de dealer.
wat is de richtprijs voor zoiets?
en is het wel goed voor de motor? (gaat ie niet lekken)
 
nou heb ik het volgende probleem:

laatst had ik olie ververst, en bij het terugdraaien van de oliedop is het schroefdraad van mn carterpan kapot gegaan.
nu heb ik dus 2 keuze's.

- of een nieuwe carterpan (van de sloop)
- een helicoil
- een momentsleutel aanschaffen

nou wil ik dus een helicoil laten zetten bij de dealer.
wat is de richtprijs voor zoiets?
en is het wel goed voor de motor? (gaat ie niet lekken)

;)
 
Een momentsleutel voor de olievuldop :?

Oh, de dop van de uitloop, volgens mij moet
een helicoil het wel houden, maar dan bestaat
wel de kans dat ie de volgende keer weer vervangen moet worden.
Zo degelijk schijnen die helicoils nou ook weer niet te zijn...
 
Een momentsleutel voor de olievuldop :?

Oh, de dop van de uitloop, volgens mij moet
een helicoil het wel houden, maar dan bestaat
wel de kans dat ie de volgende keer weer vervangen moet worden.
Zo degelijk schijnen die helicoils nou ook weer niet te zijn...
ze zijn er wel in die maat maar je hebt niet genoeg vlees om hem vast te zetten.......hoe dik is zo'n pan helemaal......1cm max. ofzo.....
 
Voor een helicoil moet de carterpan toch los, ik zou dan bij een machinefabriek het gat dicht laten lassen, het pasvlak vlak laten frezen en er nieuwe draad in laten tappen, dan weet je tenminste zeker dat het goed zit.
 
he Base, als je toch een nieuwe dop of een ander carter ofzo gaat kopen moet je ook eens kijken naar van die gekleurde tape voor op je banden, waar het voor dient weet ik niet maar het staat wel leuk })
 
Voor een helicoil moet de carterpan toch los, ik zou dan bij een machinefabriek het gat dicht laten lassen, het pasvlak vlak laten frezen en er nieuwe draad in laten tappen, dan weet je tenminste zeker dat het goed zit.

:^ helicoil werkt voor iets wat je maar 1 of 2 keer hoeft los te halen als je het meerdere keren loshaalt dan is ook de helicoil kapot
 
:^ helicoil werkt voor iets wat je maar 1 of 2 keer hoeft los te halen als je het meerdere keren loshaalt dan is ook de helicoil kapot
Helicoils zijn beter dan die orgi alu schroefdraad omdat het van [edit]staal[/edit] is. Zal minder snel dol draaien :)


ps. ja dankje mathieu, foutje.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat snap ik..
Maar als je zoiets voor 35 euri kan laten doen, zou ik t ook gelijk doen.

Ik heb pas gezeik gehad met m'n uitlaatdraadeinden, en heb het aluminium moeten laten lassen + nieuw draadtappen, wat toch een duur geintje is...
 
probleem is ook niet dat de helicoils kapot gaan maar dat ze los gaan zitten naar meerdere keren uit elkaar gehaald te worden. Te vaak meegemaakt op mijn werk :X


ik ben ook niet van plan elk weekend mn oliedop eruit te draaien.
zodra er weer nieuwe olie in moet laat ik er weer een helicoil in zetten.

het probleem is dat ik zsm weer wil rijden, ik ben namelijk afhankelijk van de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan