De meeste kruisingen zijn verhoogd, zoals je ongetwijfeld gemerkt zult hebben. Dat maakt heel veel stoplichten tot hellingproef.Hellingen in Nederland komen niet zo heel vaak voor. En dat je erop stil komt te staan nog minder.
Dussss....
De meeste kruisingen zijn verhoogd, zoals je ongetwijfeld gemerkt zult hebben.
Dit is zo simpel, daar hoeft toch geen speciaal onderdeel van gemaakt te worden. Wij kregen bij de eerste helling tijdens avd lessen, waarop gestopt moest worden, te horen dat het handiger was om de rechtervoet op de achterrem te houden. Eenmaal gehoord en getest gaat dat er nooit meer uit.
Ik zet de motor in 1, linker voet op de grond, rechter op de achterrem.
Maar kan evengoed andersom, rechtervoet op de grond, linker klaar om in zijn 1 te zetten, voorrem licht ingetrokken, je kan dan beetje gas geven, koppeling geleidelijk lossen, en voorrem ook, eens in beweging kan het gas verder open.
Lijkt een lange handeling, maar gaat in werkelijkheid in fractie ...
Nou da's niet helemaal waar maar er zit wel iets van waarheid in. Als je veel geremd hebt en je remschijf is erg warm, dan is het niet goed om ineens wat langer stil te staan en de betreffende rem vast te houden. De remschijf koelt dan ongelijkmatig af wat inderdaad tot kromtrekken kan leiden.Sommigen denken zelfs dat de remschijven krom trekken als je stilstaat op een helling.
Wat ze van mij wél verplicht mogen stellen: rijinstructeur met de motor erachteraan ipv met een auto
Nou da's niet helemaal waar maar er zit wel iets van waarheid in. Als je veel geremd hebt en je remschijf is erg warm, dan is het niet goed om ineens wat langer stil te staan en de betreffende rem vast te houden. De remschijf koelt dan ongelijkmatig af wat inderdaad tot kromtrekken kan leiden.
Waarom moet het handvat van een pan geïsoleerd worden?Nou da's niet helemaal waar maar er zit wel iets van waarheid in. Als je veel geremd hebt en je remschijf is erg warm, dan is het niet goed om ineens wat langer stil te staan en de betreffende rem vast te houden. De remschijf koelt dan ongelijkmatig af wat inderdaad tot kromtrekken kan leiden.
Dat is wat jij vindt, want in een auto kun je niet dezelfde instructie geven als op de motor