DutchChili
MF veteraan
- 8 aug 2001
- 1.281
- 0
Hmm, in navolging van dit topic het volgende vraagje:
Hoe zit het nou met de verhouding hellingshoek-bochtensnelheid?
Lijkt mij dat de hellingshoek toch wel redelijk bindend is. Maar je ziet vaak genoeg dat je dezelfde snelheids hebt als je voorganger, maar een andere hellingshoek. Dat heeft vast alles te maken met de gewichtsverplaatsing en middelpuntzoekende kracht.
Een voorbeeldje. Deze mannen rijden allemaal met ongeveer dezelfde bochtensnelheid. Toch heeft R1Beest de kleinste hellingshoek (kijkend naar het wiel). Tevens zit hij er het verste naast (met bovenlichaam). Betekend dit nou dat hij 10 km harder de bocht door kan dat die anderen?
De foto's:
figuur 1: mighty mike, heel snel, maar niet zo'n mooie techniek.
figuur 2: R1Beest, veel verzitten, 'kleine' hellingshoek in verhouding.
figuur 3: dit is weer een compleet andere techniek. De zogenaamde 'lange benen' techniek
Hoe zit het nou met de verhouding hellingshoek-bochtensnelheid?
Lijkt mij dat de hellingshoek toch wel redelijk bindend is. Maar je ziet vaak genoeg dat je dezelfde snelheids hebt als je voorganger, maar een andere hellingshoek. Dat heeft vast alles te maken met de gewichtsverplaatsing en middelpuntzoekende kracht.
Een voorbeeldje. Deze mannen rijden allemaal met ongeveer dezelfde bochtensnelheid. Toch heeft R1Beest de kleinste hellingshoek (kijkend naar het wiel). Tevens zit hij er het verste naast (met bovenlichaam). Betekend dit nou dat hij 10 km harder de bocht door kan dat die anderen?
De foto's:
figuur 1: mighty mike, heel snel, maar niet zo'n mooie techniek.
figuur 2: R1Beest, veel verzitten, 'kleine' hellingshoek in verhouding.
figuur 3: dit is weer een compleet andere techniek. De zogenaamde 'lange benen' techniek