HELLUP!! Ik moet 28 juni AVB examen doen!!!!!!!!!!

2van2

MF'er
3 nov 2005
183
0
Tiel
Hellup!! A.s. woensdag heb ik AVB examen in Arnhem!!
Zeven kleuren!! (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik kan zeggen dat ik bijna alle oefeningen 100% beheers! (geloof ik) en ik heb soms moeite met 3 van alle oefeningen. Die gaan vaak goed, maar ook best vaak fout (zoals de langzame slalom, vertragingsoefening en jawel, het wegrijden uit een parkeervak: rechtsaf). Heeft iemand tips?
Welke oefeningen moesten jullie tijdens dit examen doen?
Ik ben superzenuwachtig. Nu hoor ik van mijn instructeur dat 'wegrijden uit een parkeervak' bijna nooit gevraagd wordt op het examen. Vandaar mijn vraag welke oefeningen jullie tijdens je examen moesten doen. Ik weet ook wel dat dat per persoon enorm kan verschillen...maar voor mijn 'peace of mind'wil ik dat dolgraag weten. En ik wil tips, en gerustgesteld worden!!!!!!!!!!
Veeleisend ben ik he?? hihi

Groetjes, Monique :]
 
Heb jij met je theorie niet geleerd dat medicijnen je rijvaardigheid kunnen beïnvloeden?? Ik heb zo'n vermoeden dat Prozac daar ook onder valt...
Uiteraard kan ik het mis hebben....
HIER HEB IK DUS HELEMAAL NIX AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :N :? :(
 
Heb jij met je theorie niet geleerd dat medicijnen je rijvaardigheid kunnen beïnvloeden?? Ik heb zo'n vermoeden dat Prozac daar ook onder valt...
Uiteraard kan ik het mis hebben....
HIER HEB IK DUS HELEMAAL NIX AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :N :? :(

Mmmm, je bloed wordt toch niet getest voor het examens.... Dan nu DE TIP :

Eet 2 bananen voor je gaat beginnen :+

Maarre.... Wat wil je nou precies weten.... Gewoon lekker rustig blijven en het net zo doen als tijdens de lessen. Komt alles wel goed.

Langzame slalom : Goed vooruit blijven kijken, en lekker met je heupen bewegen, en lekker insturen, gaat dan vanzelf (1,2,1,2,1,2,1,2)

Wegrijden uit parkeerhaven : Koppeling iets op laten komen, als je voelt dat hij weg wil beetje gas erbij, kijken waar je heen wilt en voila.
 
motor in parkeervak drukken en op bok zetten,
noodstop,
snelle slalom,
uitwijk,
rest zou ik echt niet meer weten...
blijf iig rustig en cool :Y

En ohja, zet je versnelling niet van de 3 naar de 1ste als je de uitwijk proef doet.
[pork heeft van zijn duo-lesser geleerd dat je dan onderuit gaat, ook op examens :+ ]
 
Centraal Ik heb rijlessen Deel 9
of de search uiteraard.

slotje.jpg
 
Idd niet te druk erover maken, dan maak je het voor jezelf alleen maar stukken erger dan het eigenlijk is. En je geeft zelf al aan dat je de oefeningen bijna 100% beheerst. Heen gaan en je best doen :Y

Even denken welke oefeningen ik kreeg...

langzame slalom
achtje
uitwijkoefening
noodstop
lopen met motor
stopproef geloof ik
en nog één, weet t al niet meer

Was ook enorm zenuwachtig van tevoren maar toen het examen eenmaal begonnen was waren die zenuwen bijna weg. Je kunt toch alleen maar proberen het beste ervan te maken op dat moment :)


Misschien hier ook eens kijken:

Centraal Ik heb rijlessen Deel 9

Edit: was al iemand me voor met die link :P



Succes met je examen komende week!!


 
Ik heb mijn AVB op vorige week vrijdag gehaald ik kreeg: uitwijken, vertragingsoefening, precisie stop, stopproef, langzame slalom, achtje en lopend inparkeren.

Mijn tip voor jou is gewoon dondersgoed kijken waar je heen wil en voorover buigen en sturen met je heupen bij de langzame slalom.
Zorg dat je voor je examen een uurtje of 2 lest en voor je examen doet op dat terrein nog even kan oefenen.
Waar moet je ergens afrijden?

Veel succes natuurlijk met je AVB
 
Je beheerst de oefeningen tijdens de les, dus dat mag voor het echhie ook geen probleem zijn. Gewoon doen zoals je altijd doet en je slaagt.

Toen ik examen had was het nog gewoon stukkie rijden en 3 oefeningen, maar niet een aparte AVB. Noodstop maken, achtje draaien en cirkeltjes draaien en na de 3e er uit rijden. Ik moet eerlijk zeggen, alleen die eerste vind ik wel handig en verder rijd ik wel een blokkie om als ik moet keren.

Gerustgesteld worden?, kheb alleen de geruststellende knuffel in de aanbieding, succes verzekerd! :+
 
Niet zo druk om maken!

Elke oefening mag je een keer overdoen, dus dat valt wel mee. Inderdaad zou ik ook eerst de oefeningen oefenen voor het examen, weet alleen niet of dat ook bij het Gelredome kan (is volgens mij nogal druk met examens).

Moeite met wegrijden naar rechts vanuit parkeervak? Heb je toevallig zaterdag nog bij het Gelredome gelest? Daar was er een dame die het er ook moeilijk mee had (ergens tussen 10.00 en 11.00 uur).
 
Nope, ik les in Tiel...
En hopelijk is er tijd genoeg om nog te oefenen vóór het examen....
 
Ik heb hem 2 x gedaan omdat ik na de 2e keer vergat om verder rijlessen te nemen en af te rijden.
Na een jaar was hij dus verlopen en kon hij opnieuw :)

Ik moet wel de parkeervak oefening doen trouwens
noodstop weet ik nog
langzame slalom ging 1e keer fout .... examinator vond het wel erg knap dat het lukte zonder de koppeling te gebruiken, maar of ik hem toch maar even overnieuw wou doen nu MET koppeling :D

Ik was ook de laatste ... ze hadden het volgens mij te druk met pionnen opruimen als naar mij kijken.

Heb vervolgens maar ff geholpen met pionnen ophalen die aan het einde van het parkeer terrein stonden, werd erg gewaardeerd :Y
Leuke nieuwe oefening ... pionnen oprapen onder het rijden en verzamelen op de tank :D

Al met al veel lol en 0,0 stress

Succes!!
 
Ik heb hem 2 x gedaan omdat ik na de 2e keer vergat om verder rijlessen te nemen en af te rijden.
Na een jaar was hij dus verlopen en kon hij opnieuw :)

Ik moet wel de parkeervak oefening doen trouwens
noodstop weet ik nog
langzame slalom ging 1e keer fout .... examinator vond het wel erg knap dat het lukte zonder de koppeling te gebruiken, maar of ik hem toch maar even overnieuw wou doen nu MET koppeling :D

Ik was ook de laatste ... ze hadden het volgens mij te druk met pionnen opruimen als naar mij kijken.

Heb vervolgens maar ff geholpen met pionnen ophalen die aan het einde van het parkeer terrein stonden, werd erg gewaardeerd :Y
Leuke nieuwe oefening ... pionnen oprapen onder het rijden en verzamelen op de tank :D

Al met al veel lol en 0,0 stress

Succes!!

Ik moet dinsdag al :Y , en voel ook al dat ik er niet geheel stressloos naartoe ga. Ik beheers de langzame oefeningen nog niet echt lekker, de langzame slalom gaat de ene keer goed de andere keer fout, De acht wil ook nog niet echt lekker, en de halve draai gaat meestal wel goed. Hopen dat ik er geen 2 fout doe in het langzame sigment want dan ben ik de pineut :(
 
hey, ik moet donderdag voor mijn avb. Gewoon relaxt er naartoe gaan met de gedachte,"ik ga het ff halen" dan komt het helemaal goed, er is totaal geen reden om zenuwachtig te zijn. Ik ga ook gewoon even tussen het werk door. Als je van te voren al gaat lopen stressen en zenuwachtig zijn word het alleen erger als het zover is. Dus bij deze, je gaat die examinator morgen gewoon ff laten zien dat je wel weet hoe je op zo'n bromtol moet fietsen ;) .

succes *O*
 
Achteraf zal je zeggen: Dat viel alles mee. De meeste examinatoren zijn geschikte lui. Aangezien je instructeur je opgegeven heeft voor het examen kan je het. Simpel toch?

Wegrijden uit parkeervak moest ik wel doen. Ik sta keurig opgesteld, de examinator steekt zijn rechterhand uit. Ik weg. Rondje draaien en weer terug naar de plaats waar ik stond opgesteld. Staat die examinator me een beetje raar aan te kijken en ik kijk hem vragend aan (Wat nu, links rechts?) De examinator kijkt de instructeur aan. (Is die gozer gek) en ik sta daar maar. Nu zeg het dan waar nu naar toe.

Uiteindelijk komt de examinator met een lachend gezicht naar me toe: "Op je examen hoef je het maar 1 keer goed te doen, je bent niet aan het lessen"

Ik: O ja -O-

Result: geslaagd, langzame slalom overgedaan rest OK. Was allang blij dat ik geen 8 tje hoefde.

In ieder geval veel succes enne je kan nu toch niets meer doen om beter te presteren bij het examen, dus is er ook niets om je druk over te maken.
 
Weersverwachting voor de 28e is best lekker: droog en net onder de 20 graden.
En op een droog asfalt heb je net altijd wat meer vertrouwen en kan je net wat verder gaan en is de kans dat je het haalt dus stukken beter.

En je hebt idd altijd een tweede kans...

Maar ik had wel van die anti-zenuwachtig-zijn-pilletjes van de dokter gekregen. Moet je enkele dagen van te voren mee beginnen en je word er echt rustig van. Staat ook in de bijsluiter dat het de rijvaardigheid beinvloed en dergelijke, maar als het werkt...waarom niet :P
 
Weersverwachting voor de 28e is best lekker: droog en net onder de 20 graden.
En op een droog asfalt heb je net altijd wat meer vertrouwen en kan je net wat verder gaan en is de kans dat je het haalt dus stukken beter.

En je hebt idd altijd een tweede kans...

Maar ik had wel van die anti-zenuwachtig-zijn-pilletjes van de dokter gekregen. Moet je enkele dagen van te voren mee beginnen en je word er echt rustig van. Staat ook in de bijsluiter dat het de rijvaardigheid beinvloed en dergelijke, maar als het werkt...waarom niet :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan