hellup! kan niet meer starten

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Ik hoop dat er hier een paar goeie techneuten zitten want ik ben zo ongeveer de wanhoop nabij..... Ik kan namelijk me gpz niet meer aan de praat krijgen :N B|

Toen ik vanmorgen naar me werk wilde gaan en dus me motor wilde starten schoot me startknoppie los. Daarbij ging ook het springveertje wat er achter zit mee, en die kan ik dus niet meer vinden. Als ik nu me startknoppie met het ijzere plaatje bij het ijzere plaatje wat op me motor zit houd start ie dus mooi niet. Ik heb er al vanalles mee geprobeerd; een bruggetje tussen plaatje 1 en 2 met een koperdraatje, een schroevedraaier enz. enz. Maar hij vertikt het. Aan rennen gaat wel maarja dat zie ik ook niet iedere ochtend zitten. En voor een ander startknoppie moet ik een hele nieuwe unit kopen van 80 a 100 pleuro B| en daar zit een levertijd van een kleien 2 weken.

Please hebben jullie tips?? Hieronder een piccie van het afgebroken deel. (niet de meest duidelijke foto :P )

full
 
mot ff m`n ogen laten slijpen op -12 :+


aanrennen s`morgens zie het al helemaal voor me _O- _O-

hoeveel draden zitten er op dat startknoppie ? kan je ook nog zien welke kleuren?

Als het goed is twee draden deze zouden aan elkaar geknoopt via het startrelais de startmotor moeten laten draaien. Is er geen zekering uitgeknald ?
Staat killswitch soms op off ?
 
Laatst bewerkt:
mot ff m`n ogen laten slijpen op -12 :+


aanrennen s`morgens zie het al helemaal voor me _O- _O-

hoeveel draden zitten er op dat startknoppie ? kan je ook nog zien welke kleuren?

Als het goed is twee draden deze zouden aan elkaar geknoopt via het startrelais de startmotor moeten laten draaien. Is er geen zekering uitgeknald ?
Staat killswitch soms op off ?
nou kreeg het voor elkaar hoor hahahahahahaha.
Mee maar ik zie geen draden zitten het enige wat zichtbaar is op de motor is een ijzer plaatje, misschien dat de draden daar achter zitten??? Kill swith staat gewoon goed en de zekering is volgens mij ook nix mis mee. Dit ding is er al eens eerder afgeknald en toen deed ie zonder dat springveertje ook niets. Ik heb toen onwijs veel mazzel gehad dat ik het veertje terug vond en ik met wat seconde lijm alles heb kunnen maken.
 
die draden zitten achter dat plaatje , zullen er wel twee wezen als je deze doorverbind dan zou de motor moeten starten. MAW koop dat knoppie die YAMR hiervoor aangeeft. Zo`n universele schakelaar.

Het is niks meer dan een drukschakelaar !



 
Laatst bewerkt:
Meestal is die startknop een massaschakelaar, dus dan hij moet bij indrukken contact maken met je stuur. (toch op de sloop maar even op zoek naar een meer permanente oplossing?) :?
 
Ik heb ook zoiets gehad, maar ik kon hem wel starten door met een schroef met een platte achterkant op het metalen plaatje te drukken. Dit was echter met een Yamaha Virago uit 84, dus dat werkt misschien anders...
 
weet niet hoe bereikbaar je startmotor zit, maar je kunt ook de polen achter op het starterrelais "kortsluiten" werkt in principe altijd; je moet alleen opletten dat je de bendix kortsluit en niet de startmotor; anders wordt niet de startkoppeling bekrachtigd en draait de startmotor rond zonder je blok mee te nemen.

werkte bij mij oude Guzzi prima (defect startrelaistje wat een tijdje in back-order heeft gestaan) alleen zit mijn startmotor makkelijk bereikbaar aan de zijkant van de versnellingsbak.
 
10 tegen 1 moet het ringetje contact maken met het dopje in het midden.
Je veertje zit op het ringetje en geeft de stroom door naar het metalen deel in je knopje. dat maakt dan weer contact met het midden.

stukje snoer met blanke einden in je zak en je moet kunnen starten.
 
10 tegen 1 moet het ringetje contact maken met het dopje in het midden.
Je veertje zit op het ringetje en geeft de stroom door naar het metalen deel in je knopje. dat maakt dan weer contact met het midden.

stukje snoer met blanke einden in je zak en je moet kunnen starten.
ik heb het net geprobeerd maar hij wilde nog steeds nie starten :N

Kan het zijn dat het draadje te lang was?? of te dik?
 
Niet doen.

Ligt niet aan jou. Tis een vrouw. Dat lukt alleen als je het uitlegt met een haarspeld of heel misschien een paperclip. En als dat al lukt vergeten ze de koppeling in te knijpen o.i.d.
PARDON????? :o Denk zonder op te scheppen dat ik meer verstand heb van de techniek van motoren dan sommige mannen hier, daarom baal ik er des te meer van dat dit niet lukt doe namelijk alles zelf aan me motor :Y

En daarbij zou je mij een soort manwijf kunnen noemen :+ dus kom niet met haarspeltjes aan zetten daar is me haar veels te kort voor O-) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan