Hellup met bandjes info

wmo

MF'er
27 jan 2006
98
0
Hengelo
Hallo mensen,

ik was laatst ff bij mn motorboer geweest :D en kwamen tot de conclusie dat het niet lang meer durut of ik ben toe aan nieuwe bandekes.
Nu heb ik hier en daar redelijk wat topics gelezen over bandjes maar ben er niet uit.
De motorboer had het over Bridgestone BT014's erop te doen (heb een Suzuki GSXR 750 uit '91).

Nu heb ik echter hier en daar ook wat gelezen over Pilot Power, Corso, BT020 banden.
De motor wordt het meest gebruikt voor (snel) woon-werk-school :D verkeer. Maar ook geregeld gewoon wat (snel) toeren op motor. Kom NIET op circuit.

Misschien mensen hier met een (goed :P ) advies ??!?!?!

wmo
 
Tja... wat noem jij snel... maar een 014 is geen verkeerde keuze lijkt me.
Rijd je je banden helemaal 'rond'? dus geen siliconenrandje meer aan de zijkanten? Of is ie vooral in het midden versleten met nog flinke reserves in de bochten? Dan kun je misschien beter sport/tour banden zoals de BT020, Pilot Road enzo nemen. Enne... probeer de zoekfunctie eens en verdiep je zelf eerst eens in de banden...
 
Tja... wat noem jij snel... maar een 014 is geen verkeerde keuze lijkt me.
Rijd je je banden helemaal 'rond'? dus geen siliconenrandje meer aan de zijkanten? Of is ie vooral in het midden versleten met nog flinke reserves in de bochten? Dan kun je misschien beter sport/tour banden zoals de BT020, Pilot Road enzo nemen. Enne... probeer de zoekfunctie eens en verdiep je zelf eerst eens in de banden...

:^

Niets aan toe te voegen ;)
 
Tja... wat noem jij snel... maar een 014 is geen verkeerde keuze lijkt me.
Rijd je je banden helemaal 'rond'? dus geen siliconenrandje meer aan de zijkanten? Of is ie vooral in het midden versleten met nog flinke reserves in de bochten? Dan kun je misschien beter sport/tour banden zoals de BT020, Pilot Road enzo nemen. Enne... probeer de zoekfunctie eens en verdiep je zelf eerst eens in de banden...
:Y
 
Kijk ook eens naar Supermaxxis, die gaan er bij mij zaterdag ook onder.
Scheelt flink in prijs tov de bekendere merken en heb er meer goeds over gelezen dan slecht (natuurlijk waren er een paar die ze totaal de grond in boorden maar die waren weer zot van dunlop terwijl ik djuist die weer kl**en vindt)
ff kijken bij tech, daar staat de topic nog wel.
 
Ja wat is snel ?!? Hmmz snel is dat mijn woon-werk rit zo'n 10-15 minuten duurt. Gaat vooral over 80km weg (rijd wel ietsje harder daar :D) Zitten lekkere bochten in links en rechts die ik, als vrij beginnend rijder, wel aardig plat neem (niet met knietjes aan grond ofzo).
Middenstuk is meer versleten dan zijkanten en zal voor duidelijkheid zo eens ff een foto'tje op pc proberen te zetten zodat ik kan laten zien.
Verder wil ik eigenlijk wel een band die (lang) meegaat. Ik rij zo'n 900km per maand ongeveer heb ik net ff uitgerekend dus moeten banden niet et snel op zijn (ben student kan niet altijd alles betalen).

Zal zo direct ook even kijken welke er nu ook weer opzitten (Pirelli ... nog wat ZR17)

En zal ook weer ff verder op internet zoeken.

wmo
 
Kan helaas geen fotootje maken van de bandjes.
Ze zijn in het midden al wel meer versleten dan aan de zijkanten, maar komen er aan de zijkanten toch wel bepaalde verkleurde stroken (moeilijk uit te leggen als leek)

Wel ff gekeken wat er nu op zit en dat zijn Pirelli MTR04 Dragon GT's
 
I rijd met mijn blade ook woon/werk en rijd op michelin p power. Heeft langere levensduur als de 014 vind ik en minder snel 4 kant en belangrijkste vind ze beter in kou en regen. Maar ik inporteer ze uit spanje dan kosten ze weinig! Betaal zelf 220 voor setje 120/190 mpp bij rodamoto en dan bestel ik altijd 2 sets, vr rijd nl ook. Dus 2 sets mpp voor 429 euri aan huis!
 
Terug
Bovenaan Onderaan