Hellup! Tips gevraagd voor BV-tjes

Bij mij lukte dat ook nooit helemaal soepel, totdat ik van mn instructeur alsmaar kleine rondjes om hem heen moest rijden, op een gegeven moment pakte hij mij bij mijn schouder en zo moest ik dus rondjes rijden, dit heel veel gedaan totdat het op een gegeven moment lukte, ging het even niet, moest ik weer rondjes rijden om gewoon aan te voelen dat je echt niet omdonderd, en te kijken hoe ver je kan. Eerste keer moest ik bij hem achterop en liet hij het me zien dat het echt kan!
Succes en het gaat je vast lukken!!
 
Heb 2 weken het BV examen gedaan en alles zit dus nog vers in het koppie. Je moet gewoon zorgen dat je echt kijkt waar je uiteindelijk naartoe wilt. Dus niet halverwege controleren of je misschien dat pilonnetje gaat raken, dat deed ik in het begin vaak verkeerd.

M'n instructeur zei kijk maar in de lucht alsof je zwaar arrogant bent, zit goed rechtop en schuin de motor goed af.. En dat werkt en is volgens mij de enige manier om het goed te doen.

Bij de langzame slalom is het belangrijk dat je echt goed stuurt met je stuur en ook weer goed afschuinen. Kijk daarbij ook steeds 1 poortje verder als je rijd.

Bij het 8je ook hoofd iets of wat omhoog (alsof je je neus ophaalt van arrogantie) en motor goed afschuinen en kijken waar je heen wilt.
 
zo te zien is het toch je kijktechniek die volgens mij niet goed zit. Kijk goed waar je naartoe wil. Hou je knieen ook tegen de tank. Als je de moto een beetje voelt vallen niet paniekeren. Het zal wel lukken.

Mvg Kraaknagel
 
gewoon doen zonder na te denken, en als je valt, jammer dan, motor is toch van de rijschool.
 
Mijn instructeur zei ook dat ik moest afschuinen maar toen ik dat juist niet deed ging het beter. Vooral met de langzame slalom had ik moeite. Doe het meeste met je stuur want je lichaam volgt wel. Houd het zelfde toerental vast en rem met je achterrem ( best hard ) Mijn ervaring is, als je mee wilt werken met je lichaam werk je je zelf tegen en stuur je als een hork. Meer gooien met je stuur en minder met je lichaam proberen te werken.
 
Ik heb het weekend voor mijn examen een vriend een motor laten huren, die heeft hem naar een parkeerplaats gereden en daar heb ik vervolgens een hele dag geoefend. Heeft meer geholpen dan elke keer een kwartier tijdens de les.
 
volgens mij komt het door een aantal dingen

# je bent bang of te stijf om je heupen te gebruiken
(de instructeur wilde nog wel eens ooit tegen mijn schouder duwen, en dan ging het wel) waardoor je met je lichaam de boel zit tegen te werken, ipv de motor al het werk te laten doen
# je hebt niet de juist snelheid gevonden waarbij je met jouw lichaam die fiets in de juiste bocht kunt gooien
# je KIJKT niet goed, heb je ook problemen met lange SNELLE bochten (bijv snelweg->snelweg bochten) ?
# motor is te zwaar (niet als in gewicht/vermogen) voor je (als in, meer RIJDEN, en dat komt vanzelf) waardoor je eerst aan het "gewicht" van een motor moet wennen voordat je vertrouwen krijgt in "elvis/chubby checker" bewegingen.

vaak merk je met deze problemen dat slalommen ook slecht gaat. een goede instructeur ziet dit overigens meteen hoor.. (en luisteren naar die gasten... die doen het al langer dan jou :+
 
Met hetzelfde probleem zit ik dus ook alleen is het bij mij net andersom. rechtsom gaat prima, zelfs automatisch zonder dat ik het door heb, maar linksom wil maar niet lukken. Maar het vreemde is, bij de oefening uit een parkeervak wegrijden is het net weer andersom, dan wil links beter dan rechts. Heeft iemand hier een verklaring voor?? :?
Die tip met het wegduwen van het stuur ga ik zeker eens proberen bij mijn volgende les. En ik krijg inderdaad ook vaak van mijn instructeur te horen: "nou dan dondert hij maar om, wat geeft dat het is een lesmotor" ahahah
 
Hoi MF-ers,

Dame in nood hiero!!! Ik moet 12 oktober op voor het examen bijzondere verrichtingen en ik blijf moeite houden met de 3 'langzame' oefeningen :( De korte slalom, keren op de weg binnen 6 meter en het 8-tje. Hier moet dus tegengewicht gegeven worden en die knop wil bij mij maar niet om. Daarbij gaat het bochtje naar links nog weer iets beter als naar rechts. Wie heeft er tips om 'het kwartje te laten vallen' :?

:X


Daaraan is geen gebrek O-)


Die knop is nu wel aardig om dacht ik zo ;)


Doe ik iedere les en dan gaat het wel iets beter maar nog krijg ik hem technisch niet lekker erdoor.

(de motor door de bocht dus :+ )


Als je zo gaat motor rijden alsdat je achterop zit ;)

Dan gaat het helemaal goedkomen :)

[me]Phr3ak rijdt nu al de rullen an de band met je achterop :P :9
[/me]


Ja dat is idd ook een probleem. Nu ga je iedere keer denken 'wat moet ik allemaal doen om er wel doorheen te komen' en dat werkt dus niet bevordelijk :)

Bedankt voor jullie reacties, het weekend maar eens in de praktijk brengen :]


8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan