Hellup verzekeringspolis...

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Fantaaastisch weer, maar m\'n motor zit nog niet in de verzekering of toch?

Ik heb in principe een winterstop aangevraag van Dec. tot en met Feb. Maar nu kijk ik op m\'n polisformulier: dekking 12 maanden doorlopend. Ik heb alleen een Bonus Malus trede van wel 900 piek, terwijl ik nog geen enkel no claim jaar heb. Is dit dan de aanpassing waarmee je maar 9 maanden betaald?

De verzekering kan het me pas maandag vertellen maar als ie in de verzekering zit kan ik vandaag nog :]
 
Als je van december tot eind feb. in de winterstop zit dan moet je nie gaan rijden, je bent dan alleen verzekerd tegen diefstal (geloof ik) en brand. Dus als je een ongelukje maakt dan ben je niet verzekerd. Bovendien is bonus/malus in percentages of treden, niet in guldens ;)

Kijk eens goed op je polis, daar moet staan of je een winterstop hebt of niet. Heb je wel een winterstop dan moet je \'m in de schuur laten staan. Of de verzekering maandag bellen en zeggen dat je per direct weer wilt gaan rijden. waarschijnlijk moet je dat wat bijbetalen voor de maand februari.
 
Klopt, bij een winterstop issie alleen maar verzekerd voor diefstal, brand, etc.

Maaruh toch frappant die \"12 maanden doorlopend\" ik ga mezellef echt voor m\'n kop stompen als blijk dat ie in de verzekering zit... zulk mooi weer... :(
 
Klopt, bij een winterstop issie alleen maar verzekerd voor diefstal, brand, etc.

Maaruh toch frappant die \"12 maanden doorlopend\" ik ga mezellef echt voor m\'n kop stompen als blijk dat ie in de verzekering zit... zulk mooi weer... :(

Winterstop :r
 
Klopt, bij een winterstop issie alleen maar verzekerd voor diefstal, brand, etc.

Maaruh toch frappant die \"12 maanden doorlopend\" ik ga mezellef echt voor m\'n kop stompen als blijk dat ie in de verzekering zit... zulk mooi weer... :(

Nou je betaalt ook nog gewoon voor die wintermaanden als ie dus verzekerd is voor diefstal brand en dat soort. Dus in die maanden betaal je minder, maar dat wordt over het geheel gerekend en door 12 gedeelt... dus dan is het 12 maanden doorlopend. Misschien toch handig om voor het komende jaar wel gewoon je zo te verzekeren dat je in januari of februari op een mooie dag toch kan rijden ? Ligt er natuurlijk aan hoeveel je er voor kwijt bent, maar een motorverzekering valt best wel mee. Betaal zelf maar 30 piek per maand (WA Plus) en kan rijden wanneer ik maar wil. Van december tot maart niet rijden houd ik niet vol hoor !! Hij staat alleen stil als het glad buiten is en dat is nooit echt lang.

Maar kan je nu niet je verzekering bellen? Die zouden toch ook op zaterdag bereikbaar moeten zijn voor vragen en niet alleen voor schademeldingen?
 
Sinds er houderschapbelasting betaalt moet worden ben je ook verplicht je motor te verzekeren, lullig als die dan s\'winters niet verzekerd is.

Dus ben je tegenwoordig het gehele jaar verzekerd, alleen je dekking veranderd.

Dus bij winterstop ben je in de wintermaanden, niet WA verzekerd, heb je Wa plus, dan blijft plus gelden en bij all risk blijft all risk gedeelte gelden behalve wa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan