Hellup :?

Mrs. Kim

Rookie
2 aug 2004
4
0
Delft
ok, het is misschien een stomme vraag, maar toch zou ik het antwoord graag willen weten.

volgende maand wordt ik 20 en wil ik graag aan motorrijden beginnen.
Nu heb ik gehoord, dat als je voor je 21ste afrijdt, je 2 jaar op een 25 Kw motor moet rijden.

Nu is mijn vraag: ik ga rijden op mijn 20ste, dus op een 25 Kw, stel het afrijden uit tot op mijn 21ste, mag ik dan wel afrijden voor een onbegrensde motor?
Of moet ik dan ook daadwerkelijk op mijn 21ste beginnen met rijden?

Ik wil namelijk een Yamaha Thunderrace gaan aanschaffen als het eenmaal zover is, en om die te begrenzen zie ik niet zo zitten.

In iedergeval bedankt!
 
Je examendatum is bepalend. Dus je mag rustig voor je 21e beginnen met lessen. Als je maar op je 21e afrijdt én dat op een 'zware' motor doet.
 
Je examendatum is bepalend. Dus je mag rustig voor je 21e beginnen met lessen. Als je maar op je 21 afrijdt én dat op een 'zware' motor doet.

:^

duidelijker kan het niet :)


edit: al een ace op het oog? Best leuke motortjes, alleen beetje log als je ze zo ziet staan. Is wel het grote broertje van mijn fiets :P
 
many thanks!!!!
:}

ja, ik heb er al één op het oog, een zwart/blauwe en mijn kleding heb ik allemaal al, dus dat is wel lekker. en ik ben best wel lang, dus als ik dan op een kleine motor ga zitten, ziet het er ook niet uit natuurlijk. ;)

maar ik hoef niet op een zware motor gereden te hebben?
 
maar ik hoef niet op een zware motor gereden te hebben?

je kan gewoon op een zware motor lessen, alleen als je voor je 21ste afrijdt mag je niet op een zware motor afrijden. Wat in jouw geval geen probleem is want je wil pas na je 21ste op voor je examen.
 
En andersom, je mag, in principe best op een lichte motor lessen en op een zware afrijden. Alleen zullen de rijscholen dat in de praktijk niet zo snel doen. Tenzij het een keer niet anders uitkomt.

Ik heb zelf ook een paar keer op een geknepen CB500 gelest ipv op de full power (ahum) versie. Voor het lessen maakt het niks uit waar je op lest. Als je maar op de motor afrijdt waarvoor je je rijbewijs wilt hebben.
 
tja, ik vind het gewoon een super mooi ding :-)
het liefst wil ik een Kawasaki zx10r, maar daar heb ik de centjes niet voor ;(
 
Hehehe *D

Dan is de Thunderace zeker een mooi opstapmodel! Ik DENK......
dat je er ook wel een tijdje op zal blijven rijden *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan