helm aanschaffen

Hori B.V.

Rookie
28 aug 2005
11
0
Delft
Hallo allemaal!

Ik was jarig en heb een helm cadeau gekregen! Ik mag m nog uitzoeken in de winkel, dus ik dacht even wat advies van jullie in te winnen.

tips, tricks, waar moet ik op letten? Zilverkleurig veiliger dan zwart?

Zelf zat ik de denken aan de Shoei Syncrotec II, dat ie aan de voorkant open kan lijkt me handig..

Bedankt alvast!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/399707/145404bdd30abffa26299a7ce2055471 (8484682861154901263234.jpg)​
 
full

probeer er eens een paar uit (rondje ermee rijden)
en kijk dan wat het beste zit
en wat je mooi vind
 
als je een uitstekende kin (er dienen twee vingers ruimte tussen kin en kinstuk te zitten) hebt als ik is Uvex iig beter om naar te kijken
 
Er zijn wel statistieken te vonden over kleur van helm, motor, kleding etc en het risico op ongevallen.
Belangrijkste is dat je helm goed zit. Zijn al wel een aantal topics over hier. Mooie helm heb je uitgezocht, maar ga naar een winkel en zet m op. Kan best zijn dat ie niet lekker zit en dan kan ie nog zo cool zijn, koop m dan toch maar niet...

Overigens, ik heb nog een pinlock in mn helm gezet zodat het vizier niet beslaat, ook erg handig om erbij te nemen.
 
Belangrijkste van een helm:

hij MOET overal strak aansluiten, maar mag nergens knellen. Er mag geen beweging in zitten als iemand probeert de helm te draaien of te kantelen als jij 'm op je hoofd hebt.
Een goedkope helm die goed zit is veiliger als een dure slecht passende helm.....

Goede ventilatie is ook een belangrijk punt.

Derde punt is: hoe stil is ie?

Daarna komt pas het merk, het design etc.

Ik weet het, veel mensen kiezen eerst een merk of een design...... en kijken dan pas of ie ook nog een beetje past.....
 
Belangrijkste is dat het goed zit enige wat je kan doen is passen, passen en nog eens passen. En geloof me dan weet je welke het gaat worden kies bij voorkeur een fibre helm. En als je veel denkt te gaan rijden een lichte helm maakt wereld van verschil helaas de prijs ook.
 
Ik heb een SCHUBERT C2 (systeem)helm gehad. Deze helm vond ik perfect!!!Zit een wasbare binnenzijde in, anti-mist vizier, een zonnevizier (welke in de helm verwerkt zit) en wat ook een positief punt is dat hij geluidsdicht is. Oordoppen had ik op de snelweg niet nodig omdat het windgeruis en motorgeluid bijna niet door de helm heen komt.

Hangt wel een prijskaartje aan uiteraard: ongeveer 400,- euro. Heb gister een aanrijding gehad met een REE, maar de helm heeft mijn hoofd goed beschermd. Ga deze week weer een nieuwe kopen.
 
Gewoon naar een winkel met veel keuze gaan
(Motoport, Termaat, ...) en passen, passen, passen.

Het gaat er om dat ie goed zit.
Kleur maakt niet zo heel veel uit, hoewel lichtere kleuren
wel iets meer opvallen dan donkere kleuren.
En als je er van houdt: dan heb je helmen met allerlei figuren,
patronen, ogen en dergelijke.

Leg in de winkel ook uit hoe je m gaat gebruiken:
af en toe een ritje, of dat je dagelijks rijdt...
Maakt namelijk ook wel uit.
 
Hebben jullie dat ook, dat bij de hoeken van het vizier er regen door heen loopt, je kunt er gewoon tussen door kijken :X

Ben er al mee terug geweest, maar echt helemaal dicht zit het nooit, anders kan het vizier niet open :?
 
Stond laatst een test van systeemhelmen in de ProMotor meen ik. Conclusie was dat alle helmen wel veilig zijn, en dat de Schubert daarbij nog het allerstilste is. Wil je een systeemhelm, dan lijkt Schubert dus de beste, maar ook verreweg de DUURSTE keuze....
 
Hebben jullie dat ook, dat bij de hoeken van het vizier er regen door heen loopt, je kunt er gewoon tussen door kijken :X

Ben er al mee terug geweest, maar echt helemaal dicht zit het nooit, anders kan het vizier niet open :?
Ehh :? Klinkt een beetje raar... Nee, de regen loopt er nooit in. Er zit wel een kiertje, maar dit wordt weer afgewaterd etc :)

Wat betreft helm kopen.. zoek wat je zelf fijn vindt zitten :)
 
Belangrijkste van een helm:

hij MOET overal strak aansluiten, maar mag nergens knellen. Er mag geen beweging in zitten als iemand probeert de helm te draaien of te kantelen als jij 'm op je hoofd hebt.
Een goedkope helm die goed zit is veiliger als een dure slecht passende helm.....

Goede ventilatie is ook een belangrijk punt.

Derde punt is: hoe stil is ie?

Daarna komt pas het merk, het design etc.

Ik weet het, veel mensen kiezen eerst een merk of een design...... en kijken dan pas of ie ook nog een beetje past.....
^:

PS: heb zelf een S1 van shubert vanwege punt 3 C2 is een goede tweede kwa geluid.
 
^:

PS: heb zelf een S1 van shubert vanwege punt 3 C2 is een goede tweede kwa geluid.

FF een vraagje over jou S1 , zijn die kinstukken rond je hals niet te warm met dit hete weer ?
ik wil zelf ook zo,n S1 maar tijdens het passen in de winkel brak het zweet me al uit omdat heel je hoofd hermetisch afgesloten is door die helm.
 
FF een vraagje over jou S1 , zijn die kinstukken rond je hals niet te warm met dit hete weer ?
ik wil zelf ook zo,n S1 maar tijdens het passen in de winkel brak het zweet me al uit omdat heel je hoofd hermetisch afgesloten is door die helm.
Het scheelt juist een heleboel vliegen in je helm :Y .
Maar om je vraag te beantwoorden: ja, er is minder luchtstroom vanaf de onderkant de helm in. Maar (o.a.) daarom is 'ie ook stiller ;) .
Persoonlijk vind ik de overige ventilatiemogelijkheden voldoende (voor zover er voldoende ventilatie in een helm kan zijn met 30-35 graden).
 
Heb zelf sinds kort een Reevu helm met "achteruitkijk spiegeltje" en ik moet zeggen, past perfect zit lekker is goed wind en waterdicht en wat je ziet in het spiegeltje is meer dan je zou verwachten.
Ook met de afgelopen hittegolf geen last gehad van beslaan, ventilatie is OK en vorige week in hoosbuien gereden en dus ook waterdicht.

Grtzz.
Charles
 
Heb zelf sinds kort een Reevu helm met "achteruitkijk spiegeltje" en ik moet zeggen, past perfect zit lekker is goed wind en waterdicht en wat je ziet in het spiegeltje is meer dan je zou verwachten.
Ook met de afgelopen hittegolf geen last gehad van beslaan, ventilatie is OK en vorige week in hoosbuien gereden en dus ook waterdicht.

Grtzz.
Charles

ja die heb ik ook op gehad .

erg grappig maar ook wel duur. |(
 
Een pinlock vizier is erg fijn deze beslaat niet en ik verdenk het vizier ervan dat je het makkelijker schoonmaakt dan "gewone" Tevens vind ik een zonnevizier erbij handig, voordeel boven een gewone zonnebril is dat je deze snel weer omhoog kunt doen tijdens het rijden. Makkelijk als je bijvoorbeeld een tunnel in rijdt.

Wil je een integraal, open of systeemhelm? Let ook even op de productiedatum van de helm als je deze koopt soms zijn helmen die al een paar jaar oud zijn in de aanbieding, dit gaat van de levensduur af. -O-

De maat is ook erg belangrijk, meet je hoofd even op. Als het kan proefrijden met de helm. Let erop dat de helm in het begin een beetje strak moet zitten. Als je het niet zeker weet pas je ook even de maat ervoor en/of erna. Als iemand anders aan de helm trekt en hij blijft goed zitten dan is het goed. Wel afhankelijk van de kwaliteit van de voering want mijn eerste (Caberg)-helm draaide na een paar maanden zowat rond op mijn hoofd op de snelweg terwijl deze in de winkel wel goed zat. Waardeloos :(

Ikzelf heb een "Nolan hoofd" :Y en ik vind het een geweldige helm. Niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste. Verder hoor ik goede berichten over Arai, Shoei en Schuberth.

Laat je even weten wat het geworden is? :]
 
van die 3 gaat schubert zijn eigen weg, verkoopt arai nog steeds dezelde helmen als 10 jaar geledenm en gaat shoei gewoon door met het ontwikkelen van helmen.
 
Ik heb er een met zo'n ingebouwde zonnebril die je op en neer kan klappen, lijkt me ideaal. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan