helm advies

Met een aerodynamische helm ala shoei xr-1000/x-spirit arai viper/rx-7 is de windbelasting die waarschijnlijk het hards op je nek drukt vrij laag. Dat je hoofd van links naar rechts geslingerd wordt, is volgens mij niet heel erg belastend voor je nek/rugwervels en is het voornamelijk de druk dat je helm naar boven laat bewegen (dus als je naar boven kijkt)

Neej, klopt helaas niet.. Uiteraard kan het persoonlijk anders zijn, maar aangezien de zenuwen aan de zijkanten tussen de wervels uittreden, is juist opzijbewegen (en je oor op je schouder leggen) vaak pijnlijker.. De zenuw krijgt dan meer compressie :)
 
Neej, klopt helaas niet.. Uiteraard kan het persoonlijk anders zijn, maar aangezien de zenuwen aan de zijkanten tussen de wervels uittreden, is juist opzijbewegen (en je oor op je schouder leggen) vaak pijnlijker.. De zenuw krijgt dan meer compressie :)

Klopt helemaal, maar het zijdelings bewegen door "buffeting" wordt op mijn fiets afdoende tegengegaan door het ruitje (MRA vario).

Maarreh....die Bell is dus ook een alternatief, zij het best duur......
 
Laatst bewerkt:
Is de BMW sportintegral carbon al genoemd?

bmw-sport-integral-carbon.jpg
 
Is de BMW sportintegral carbon al genoemd?

[afbeelding]

Nee, maar dat zal een helm van Schuberth zijn? Dan zal die minder goed passen, schat ik zo in. Ik zet 'm wel op m'n (korte) lijstje. Dank.

Oeps..... gaat er weer af, niet alleen niet meer te koop, maar ook péperduur...... :X
 
Laatst bewerkt:
Niet direct wat je een koopje kunt noemen,maar een prachthelm die in de Sharptests ook het maximum der punten behaalde, toch wel een vereiste vind ik als je 600 euro voor een helm neertelt




als je een shoeihoofd hebt valt arai al snel af en waarschijnlijk shubert ook
heb een beetje hetzelfde als jij en buiten shoei zitten de helmen van shark en bell wel goed om mij schedel
zag op de beurs een hele mooie carbon van bell die qua gewicht onder de 1000g moet zitten
beetje zoeken op het net en je vind ze rond de 600 euro
dat was voor mij de reden dat ik nog ff moet doorsparen en dan komt hij zeker[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan