Helm advies

Zwaardere filters nemen in je otoplastieken (gratis) en/of beroep doen op je pasvormgarantie indien dit het probleem is.

Ik heb dezelfde helm en ervaar hem niet als luidruchtig.
 
Ja ik ga eens met de oordopjes die ik nu heb terug, misschien inderdaad die Motosafe aanschaffen, zien er netjes uit :)

Zit hoogte is inderdaad belangrijk bij de keuze van de helm, de R1 is speciaal voor de sportieve houdingen/racemotoren ontworpen, de C2 voor de Tour en S1 pro weer voor de Tour/Sport.. Dus de r1 zou voor mij moeten werken. Ben benieuwd! Enige dealer die ze heeft is volgens mij FCMoto dus binnenkort maar ff naar duitsland..


De R1 is volgens mij wel iets minder stil dan de C3 / S1 pro.

Geen idee waar je woont maar ze zijn nog wel her en der te vinden (de R1)
Denk Kalsbeek Zwolle, Gebben motoren ...

of gewoon ff googlen.
 
Ze hadden me maat niet, voor niks naar Aken gereden, maargoed ik laat hem bestellen en dan mag k hem geheel vrijblijvend proberen met nog dezelfde korting.. Hij zit in iedergeval anders dan de S1 Pro heb alleen een S en een L opgehad de L was net wat te groot en de S net wat te klein, er is hoop!


Heb me wel een mooie tanktas bij de Lidl gescored :P

Oja en ik ben terug gegaan emt de otoplastiek/oordopjes en er zijn nu voor de 2de keer nieuwe aangemeten, alleen deze keer heb k de helm opgehouden! Dat zorgde wel voor een grijns bij de meeste mensen daar haha maar is eigenlijk ook wel logisch dat je ze laat maken met helm op..

Ben benieuwd!
 
Ik hoop voor je dat ze beter zullen zitten en aansluiten, maar ik denk eigenlijk dat iedere keer dat je je helm over je oren heen schuift de dopjes gewoon net iets verschuiven, althans dat gebeurt bij mij wel eens. Dus doe ik 2 dingen om te zorgen dat ze toch goed hun werk doen: ik prop ze zo strak mogelijk in mijn gehoorgang voor ik me helm op zet.
als ze dan toch nog verschoven zijn prop ik een vinger ff tussen me helm en hoofd in en duw ik ze alsnog op de goede plaats.
Maar goed, ik hoop voor je dat het nu wel goed is.
 
@ Fladder, ja dat probeer ik ook.. Maar toch je gehoorgang verandert als de helm op is, thuis muziek goed aangezet en toen ff met me oren van alles geprobeerd en je hoort echt duidelijk dat er een spleet ontstaat.. Ik heb me laten vertellen dat bij de oren ook druk verschillen ontstaan dus dat zorgt dat die spleet dan nog meer doorlaat..

Ik hoop inderdaad dat het na dit setje opgelost is! 2 tot 3 weken wachten alweer.. maargoed..

@bliksem, ik ga toch voor een zelfde stijl als de helm die ik nu heb, wil geen looks verlies hebben haha

producto_1939_0.jpg


Bedankt voor het aanbod in iedergeval
 
@ Fladder, ja dat probeer ik ook.. Maar toch je gehoorgang verandert als de helm op is, thuis muziek goed aangezet en toen ff met me oren van alles geprobeerd en je hoort echt duidelijk dat er een spleet ontstaat.. Ik heb me laten vertellen dat bij de oren ook druk verschillen ontstaan dus dat zorgt dat die spleet dan nog meer doorlaat..
Grappig, blijkt maar weer dat geen 1 hoofd hetzelfde is :P

Ik hoop inderdaad dat het na dit setje opgelost is! 2 tot 3 weken wachten alweer.. maargoed..

@bliksem, ik ga toch voor een zelfde stijl als de helm die ik nu heb, wil geen looks verlies hebben haha

[afbeelding]

Bedankt voor het aanbod in iedergeval
poser :+
 
Oja en ik ben terug gegaan emt de otoplastiek/oordopjes en er zijn nu voor de 2de keer nieuwe aangemeten, alleen deze keer heb k de helm opgehouden! Dat zorgde wel voor een grijns bij de meeste mensen daar haha maar is eigenlijk ook wel logisch dat je ze laat maken met helm op..
Ben benieuwd!

Rare vraag misschien maar hoe kunnen ze bij je oren als jij je helm ophoudt :?
 
Rare vraag misschien maar hoe kunnen ze bij je oren als jij je helm ophoudt :?


Nou.. Eerst spuiten ze super snel dat spul in je oor, plastic zak over je kop :9 en dan die helm snel op..

Vervolgens 5 minuten laten uitharden.. Opzich vond ik het wel een slimme zet van me.. Zij hadden het in iedergeval nog nooit meegemaakt :Y
 
Heb de schuberth r1 gekocht vandaag, hij is een stuk stiller! Alleen hij zit wel wat losser dan me HJC maar daar kan ik wel mee leven..

Super helm! :)
 
Heb de schuberth r1 gekocht vandaag, hij is een stuk stiller! Alleen hij zit wel wat losser dan me HJC maar daar kan ik wel mee leven..

Super helm! :)
Uhm... je weet dat ie op den duur nog losser gaat zitten he? :X

Nu alleen die otoplastieken nog, ben benieuwd of dat gewerkt heeft met helm op, misschien had je ze ook van zacht kunstof moeten laten maken, dan geven ze wat meer mee als van hard kunstof.
 
Heb een schuberth c3, is redelijk stil maar rij toch altijd met otoplatieken van Alpine, ben daar zeer tevreden over.. Ik denk dat als je gewend bent om met oordoppen te rijden geen 1 helm stil is, vind het zelf altijd weer vreemd rijden als ik me oordoppen niet in heb..
 
Uhm... je weet dat ie op den duur nog losser gaat zitten he? :X

Nu alleen die otoplastieken nog, ben benieuwd of dat gewerkt heeft met helm op, misschien had je ze ook van zacht kunstof moeten laten maken, dan geven ze wat meer mee als van hard kunstof.


Ja dat zei ik ook.. Hij zit denk ik net strak genoeg.. Maar we zullen zien.. Ze zeiden dat hij in iedergeval goed zat.. Helm vast gehouden en kan me kop niet al te veel bewegen (1cm ofzo)...

Maar me HJC zat misschien ook wel beetje te strak af en toe.. Soms rode afdruk op me voorhoofd.. Dus ik denk gewoon effe wennen.. Maatje kleiner had ik echt een te strakke helm gehad..

Ik ga gewoon flink wat spek vreten :P


En ja die otoplastieken over 2 weken krijg ik ze, net optijd voor me vakantie naar Spanje :] voor de zekerheid neem ik 30 paar schuimpjes mee.. voor elke dag 1 :)
 
Ja dat zei ik ook.. Hij zit denk ik net strak genoeg.. Maar we zullen zien.. Ze zeiden dat hij in iedergeval goed zat.. Helm vast gehouden en kan me kop niet al te veel bewegen (1cm ofzo)...

Maar me HJC zat misschien ook wel beetje te strak af en toe.. Soms rode afdruk op me voorhoofd.. Dus ik denk gewoon effe wennen.. Maatje kleiner had ik echt een te strakke helm gehad..

Ik ga gewoon flink wat spek vreten :P


En ja die otoplastieken over 2 weken krijg ik ze, net optijd voor me vakantie naar Spanje :] voor de zekerheid neem ik 30 paar schuimpjes mee.. voor elke dag 1 :)
Dan zal het wel goed zijn :Y

Ennuh, wel ff laten weten of die otoplastieken nu wel beter zitten he? :P
 
Ja alweer een helm advies topic..

Ik zit namelijk met een probleem, heb gehoorschade gekregen door te harde geluiden.. (Muziek/Motor/Werk en vrouwen)

Het heet officieel Tinnitus ookwel een oorsuis, ik heb continue een hoog frequente piep in me oor. Als ik nu motor rijd wordt hij steeds erger, en na lange periode van rust neemt het iets af maar niet geheel meer...

Ik heb nu een HJC FG15 opzich geen goedkoop helmpje, past perfect, maar hij is mij niet stil genoeg.. Mijn gehoor en motorrijden is me nu alles waard.. Dus

Ik heb vandaag bij de motorwinkel een Schuberth S1 Pro getest ook op de autobaan en die werkte prima alleen hij zat te strak en een maat groter te los.. -O- (R1 zal wel de zelfde binnenvoering/maat hebben toch? die kon ik daar niet passen)

Nou hebben ze me uiteindelijk 20 helmen opgezet en ben ik de kluts kwijt met welke goed is.. (niet getest op de weg)

Dus mijn vraag iemand ervaringen met stille helmen en/of ergens een test kunnen vinden over verschillende helmen?

Oja en ik heb al otoplastieken.. (die werken niet zo goed als schuimpjes dus verspilt geld..)

Welkom bij de Club..
Ik heb sinds 14-03 ook last van Tinnitus (Masters of Harcore & Pussy Lounge)
Momenteel gebruik ik de "normale" partyplugs van Alpine.nl (hier hebben ze ook een aparte voor motoren voor)

Enige nadeel is is dat de piep geheel in je hoofd blijft en niet meer overstemd word door de wind,..

Helaas is er niet veel aan te doen er zullen we er mee moeten leren leven :]
 
Welkom bij de Club..
Ik heb sinds 14-03 ook last van Tinnitus (Masters of Harcore & Pussy Lounge)
Momenteel gebruik ik de "normale" partyplugs van Alpine.nl (hier hebben ze ook een aparte voor motoren voor)

Enige nadeel is is dat de piep geheel in je hoofd blijft en niet meer overstemd word door de wind,..

Helaas is er niet veel aan te doen er zullen we er mee moeten leren leven :]

Sow.. ja klote is dat he.. ik heb wel gemerkt dat na de winter het een stuk minder was.. (geen motor, weinig gewerkt..) Dus rust is zeker goed..

Maar inderdaad we moeten er gewoon mee leren leven, en ik denk altijd aan de ergere dingen waar mensen soms mee moeten leven.. Dit is gewoon een gevolg van een luxe probleem.. stom stom |(
 
Sow.. ja klote is dat he.. ik heb wel gemerkt dat na de winter het een stuk minder was.. (geen motor, weinig gewerkt..) Dus rust is zeker goed..

Maar inderdaad we moeten er gewoon mee leren leven, en ik denk altijd aan de ergere dingen waar mensen soms mee moeten leven.. Dit is gewoon een gevolg van een luxe probleem.. stom stom |(

Ja inderdaad, ik zorg nu ook dat ik maar extra moe ben voor dat ik ga slapen zodat ik niet te lang wakker lig,..

Ben je bij een KNO-arts geweest?
 
Ja inderdaad, ik zorg nu ook dat ik maar extra moe ben voor dat ik ga slapen zodat ik niet te lang wakker lig,..

Ben je bij een KNO-arts geweest?


Jep, die hebben gekeken of er geen lek zit in het gehoorvlies door druk op te bouwen.. Tevens een audiogram laten maken, ik bleek een perfect gehoor te hebben...

Maar het audiogram gaat maar tot 8800 Hz dus de piep en schade ligt ergens daarboven...


Soms heb ik er niet veel last van en soms wel.. lijkt wel in de winter minder.. mja het is niet anders..


Ik heb nu trouwens de nieuwe otoplastieken die ik had laten maken met de helm op en daar zit wel degelijk een groot verschil in! :+ je gehoorgang verandert echt enorm als je je helm ophebt.. Ik zal eens kijken of ik dat met een foto kan laten zien... Maar ze werken wel wat beter..
 
Je weet dat decibellage ziekelijk snel toeneemt :/
+10 dB = x 10
+20 dB = x 100
+30 dB = x 1000

Eh? Die cijfertjes kloppen niet.
Volgens mij vormt elke 3dB een verdubbeling van de geluidssterkte. +3 dB is dus 2x, + 6 dB 4x, 9dB 8x enz.

In ieder geval: bij snelheden van boven de 80 km/u treedt door de toegenomen windruis al na een kwartier de eerste gehoorschade op, hoe "stil" je helm ook is.
Dus wat je ook doet, zorg dat je goede oordoppen gebruikt, ook al is die helm zo vreselijk stil......
 
Laatst bewerkt:
Welk risico loopt een motorrijder?
Bij een geluidsniveau van 80 dB loopt je gehoor schade op. Helmentesten hebben uitgewezen dat de windruis onder de helm veel hoger is dan 80dB. Zelfs een korte rit kan je gehoor al beschadigen.

Snelheid Windruis Schadelijk na
100 km/u 94 DB 15 minuten
120 km/u 98DB 7 minuten
140 km/u 102DB 3 minuten
 
Ik heb Alpine paddestoeltjes (goedkoop bij de Kijkshop!) - die werken voortreffelijk als je ze *diep* inbrengt met dat "lanceerhulsje". ...En dan krijg ik ze niet meer uit m'n oren.
Dus draadjes er aangemaakt (geknoopt tussen de 2 "paddestoeldelen"). Probleem opgelost.

Ik heb nog niemand gehoord met dezelfde problemen - dus zal ik wel merkwaardige oren hebben. Moraal van het verhaal is dat ze bij mij pas lekker werken als ze echt diep zitten. YMMV.

Je hoort exact hetzelfde als zonder doppen, alleen een fors aantal dB's zachter.
Wel regelmatig schoonmaken en zorgen dat die filtergaatjes openblijven, anders gaan ze een soort van dreunen vanwege drukverschil in gehoorgang.
 
Ja ik heb dat echt onderschat, dit samen met het geluid op mijn werk (110-120db) heeft toch wel schade veroorzaakt, op me werk heb ik wel oordopjes altijd, maar nu met oordoppen wordt de piep erger dus.. hard geluid is slecht...

Nu netjes oordoppen in en een goede helm.. jammer had allemaal voorkomen kunnen worden! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan