Helm af bij het tanken?

Helm ophouden bij tanken/betalen?

  • Ja, 't is anders zo'n hoop gedoe!

    Stemmen: 24 61,5%
  • Nee, da's aso!

    Stemmen: 13 33,3%
  • Ik draag nooit een helm

    Stemmen: 1 2,6%
  • Ik betaal nooit

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Af die helm!

Mijn eerste keer tanken was ook met helm op. Toen ik binnenkwam was de cassiere van de pomp wat vakken aan het bijvullen en zat met de rug naar me toe. Toen ze zich omdraaide zag ik de enorme schrik in haar ogen. Zeg maar gerust angst. Ze was al eens overvallen, vandaar. Kunnen we met z'n allen lekker makkelijk over doen maar als gemaskerde figuren je een pistool tegen je hoofd zetten (en gemaskerd kan dan weliswaar zijn met bivakmuts en niet met helm) komt een willekeurige motorrijder in leren pak met helm op wel heel dreigend over lijkt me.

Dus helm af, kleine moeite. O-)
 
toen ik voor het eerst ging tanken met mijn eerste motor hield ik ook mijn helm op. (wist ik veul) Maar toen werd me vrij bruusk en bot "gevraagd" mijn helm in het vervolg af te zetten. Sindsdien nooit meer opgehouden.... ;)

Op zich wel logisch. Je ziet toch ook niet iedereen met een bivakmuts boodschappen doen in de albert hein?
Maar wie bruusk en bot doet, B&B ontmoet, niet dan ja toch?
Bij de supermarkt ( je pleuro een gulden waard) zie ik mensen met de meest rare vermommingen pet, zonnebril, hoed, pruik, hoofddoek, tulband, bandana etc. dat ik nergens meer van sta te kijken. Af en toe hangen de reclameuitingen dermate laag dat zo'n bouwvakkershelm (YMCA...) wel een optie lijkt :Z
 
kep een systeemhelm, die zet ik dus gewoon open.
als ik een integraal had, had ik hem afgezet.
 
ik hou hem altijd op, simpelweg omdat het betalen met de kaart gebeurt, dus geen mensen die me bedienen en geen kassa's.

maar anders zou'k hem wel afzetten, kwestie van beleefdheid en sociaal zijn.
 
Ik zet hem altijd af, heb zelf een paar jaar de weekenden bij een pompstation gewerkt, en je schrikt je de pleuros als er ineens een malloot met een helm op aan komt lopen. Zeker als je hem ff niet heb zien tanken.

Dus altijd af.

Oh Tenzij je van plan bent om de pomp te overvallen natuurlijk, dan zou ik hem ophouden. :)
 
Pas geleden wezen tanken, had voor 10 euro getankt en wou ff dat briefje op de toonbank leggen en weer verder.

Terwijl ik naar binnen loop haal ik het briefje uit mijn portemoniks, krijg ik nog de opmerking of ik voortaan de helm af wil doen.
Al ooit een overvaller zien betalen voor de overval :? was het eerste wat ik dacht, maar ja.

Toch maar afdoen voortaan
 
Ik hou hem eigenlijk zoveel mogelijk op, meestal wel al met bankpas of geld (duidelijk) in m`n hand, geen kwade bedoelingen dus :)

Tis irritant als je helm net lekker zit, dwz oordoppen en je haar uit je ogen, om hem dan weer op en af te doen. Dat is de reden dat ik hem zoveel mogelijk op hou. Staat er nou een meisje dat van te voren al staat te trillen doe ik hem wel af hoor O-)

s4s
 
Kom... Laat ik het eens moeilijker maken. :+

Als ik bij mijn 'stam'tankstation tank hou ik 'm vaak wel op. Ze (her)kennen me daar toch wel. Bij een 'vreemd' tankstation zet ik 'm vaak wel af.

Of dat nou zoveel beter is valt te betwijfelen, aangezien ik onder mijn helm altijd een bivakmuts draag... }) :P
 
Ik weet niet of het in Nederland verplicht is om je helm af te doen zodra je van de motor stapt . In Malta (waar ik gewoond heb) is dat wel het geval , en mag de politie je zelfs gewoon arresteren wanneer je je helm ophoudt als je een winkel of zo binnengaat . Wij hebben zelf ook een bedrijfje , en of het nou goed of fout uitpakt , ik laat eerst de honden los op iemand die met zijn helm op binnen wil komen . "Ik sta liever ongehavend voor de rechter , dan dat ik aan de verkeerde kant van het gras spijt lig te hebben" ....

ps De vaste lezers zullen inmiddels al wel begrepen hebben dat ik mijn helm al af zet voordàt ik de slang ook maar aanraak in het benzinestation , en deze ook op de motor laat liggen wanneer ik naar binnen ga . Wat zullen die mensen af en toe een angsten doorstaan wanneer er weer zo'n on-achtzaam persoon binnenkomt met een perfecte vermomming/bescherming ...

En ik ben natuurlijk ook wel een beetje bang dat ze misschien óók gelijk een hond op mij af sturen wanneer ik mijn helm op zou houden .... ;)
 
Toen ik een extreem lawaaierige uitlaat onder m'n vorige motor had, had ik oordopjes in. Toen deed ik m'n helm wel open (kaakbescherming omhoog) zodat ze m'n gezicht konden zien. Nu heb ik geen oordopjes meer in en doe ik de helm gewoon af, ondanks m'n bril. (Beetje de zijkanten van de helm wat naar buiten wrikken, dan hoef je de bril niet eens af te zetten bij het op en af doen van de helm.)
 
Het enigste wat af gaat is een enkele handschoen zodat ik nog een beetje makkelijk mijn portemonnee en pinpas kan pakken en weer wegstoppen, de rest laat ik comfortabel zitten.

Als ik helemaal de helm af moet doen moet handschoen nummer een af, handschoen nummer twee af, vervolgens de combinatie van 2 handschoenen+helm+sleutel+portenommee+pinpas in je handen zien te jongleren, dan als je weer buiten bent de oordopjes weer goed op hun plek zetten, helm op je hoofd, lusje door de D-ring heen en weer frummelen, lusje aantrekken, handschoen nummer een aan, handschoen nummer twee aan, alles weer op zijn plek...

En dat terwijl ik maximaal 10 seconden binnen sta om even snel een pinpas door een gleufje te halen?

Kom nou...
 
daarom tank ik altijd bij de makro, betaal je bij de pomp zelf, kan je lekker op de motor blijven zitten en is nog een stuk goedkoper ook.

Maar ik hou me helm verder ook op, bril af.
Als me niet als klant willen hoor ik het wel.
 
Bij ons in het dorp is het verplicht oom je helm af te doen bij het tanken en betalen.
Anders als je dat niet doet dan kan hij de pomp afsluiten.
De pomphouder heeft het ook altijd over dat het in het westen niet anders is dan dat je je helm af moet doen bij tanken.
Vanwegen risico tot overval.
 
Die doe ik natuurlijk ook af..na de helm.. :P :+
Ohhhhh....

Helpt dat? :?

:P

daarom tank ik altijd bij de makro, betaal je bij de pomp zelf, kan je lekker op de motor blijven zitten en is nog een stuk goedkoper ook.

Maar ik hou me helm verder ook op, bril af.
Als me niet als klant willen hoor ik het wel.
:^

Ik tank het liefst 's avonds bij ons in het dorp. Gewoon pasje in de automaat, pas er weer uit, pin intypen, pompnummer ingeven en tanken maar. Gewoon lekker alles aan/op houden (behalve de handschoenen) en niks geen gezeur.
 
Als ik met Bancontact betaal (meestal) hou ik hem gewoon op, moet ik binnen gaan betalen dan doe ik hem uit. Kan me inbeelden dat ze het niet zo lekker vinden ivm overvallen enzo
 
Meestal zet ik hem ook wel af, maar laatst had ik haast, en zon zeurpiet in de winkel begon tegen mij de zeiken van afdoen enzo.
Mooi opgehouden dat ding :P
De caissiere kende me wel en vond het dus niet erg dat ik hem niet afdeed.

Maar is het nu WETTELIJK verplicht of niet?
 
Ik doe mijn helm al af als ik aan kom, leg me helm naast de pomp op zo'n verhoging, laat me helm daar lekker liggen als ik ga betalen en dan kleed ik me weer aan (handschoenen , helm, zonnenbril op).
Vind ik gemakelijker voor me zelf en wel zo prettig voor de pomp medewerkster.
Vind ook als je je helm op houd dat die benzine dampen zo lekker in je helm gaan hangen en je kan niet goed zien wat je doet.
*D
 
Meestal zet ik hem ook wel af, maar laatst had ik haast, en zon zeurpiet in de winkel begon tegen mij de zeiken van afdoen enzo.
Mooi opgehouden dat ding :P
De caissiere kende me wel en vond het dus niet erg dat ik hem niet afdeed.

Maar is het nu WETTELIJK verplicht of niet?


Mooie parallel ... de meeste overvallers hebben over het algemeen ook wel een beetje haast .

Kan je trouwens ook eens in eigen bewoordingen uitleggen aan diegenen die echt eens overvallen zijn en/of hun nabestaanden op basis waarvàn jij die mensen als "zeurpieten" beschouwt ?
 
Ik heb Schumacher nog nooit z'n helm af zien doen als 'ie gaat tanken :P

Ik doe het overigens in 95% van de gevallen wel.

Gek he ?? .... Schumacher is zo onderhand bijna éígenaar en/of groot-aandeelhouder van de meeste olie-concerns !! .... LOL !
 
Terug
Bovenaan Onderaan