Helm af bij het tanken?

Helm ophouden bij tanken/betalen?

  • Ja, 't is anders zo'n hoop gedoe!

    Stemmen: 24 61,5%
  • Nee, da's aso!

    Stemmen: 13 33,3%
  • Ik draag nooit een helm

    Stemmen: 1 2,6%
  • Ik betaal nooit

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    39

BigBoB

MF'er
9 jan 2003
37
0
Middelburg
Meestal tank (en betaal) ik met mijn helm op. Dit weekend kreeg ik op m'n donder omdat dat asociaal is. Hiervoor had ik nooit commentaar gekregen. Wordt dit inderdaad als asociaal ervaren?


Sorry voor de late poll, maar ik had niet gedacht dat dit topic zoveel reacties op zou leveren...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het persoonlijk ook een beetje asociaal! Ik doe zelf altijd de helm af, puur omdat ik het zelf ook niet prettig zou vinden als er een motorrijder met helm op zou komen afrekenen. Verder vind ik het een nog hoog pizza-bezorger-gehalte hebben en daar heb ik al helemaal geen trek in om mee geasocieerd te worden.
Trouwens, ik heb al regelmatig bij tankstations een sticker gezien dat motorrijders de helm af moeten doen als ze binnenkomen. Dit omdat er regelmatig overvallen waren door personen met een helm op.
Dus als je zegt dat het als asociaal wordt ervaren, kan ik daar goed inkomen!

Dit geldt vind ik trouwens alleen bij het betalen. De helm heb ik bij het tanken altijd gewoon op!
 
Ik vind het persoonlijk ook een beetje asociaal! Ik doe zelf altijd de helm af, puur omdat ik het zelf ook niet prettig zou vinden als er een motorrijder met helm op zou komen afrekenen. Verder vind ik het een nog hoog pizza-bezorger-gehalte hebben en daar heb ik al helemaal geen trek in om mee geasocieerd te worden.
Trouwens, ik heb al regelmatig bij tankstations een sticker gezien dat motorrijders de helm af moeten doen als ze binnenkomen. Dit omdat er regelmatig overvallen waren door personen met een helm op.
Dus als je zegt dat het als asociaal wordt ervaren, kan ik daar goed inkomen!

:^
 
Ik heb een bril op en oordoppen in, als ik mijn helm af doe is het dus een hele toer en na het betalen moet ik mezelf weer helemaal 'opbouwen' en dat alles voor die paar seconden 'beleefdheid'. Ik hou bij het tanken ALTIJD m'n helm op al wordt het misschien als onbeleefd ervaren.
 
Ik doe hem altijd af als ik naar binnen loop. Kost weinig moeite en staat wel zo netjes :) Oordoppen hou ik in en de zonnebril zet ik daarna wel weer op.
 
Dit weekend wilde ik in Belgie tanken, maar wat ik ook probeerde ... geen benzine uit de slang. Toen bleek dat ik eerst mijn helm af moest zetten anders wilden ze me geen benzine verkopen.

In Nederland zie ik ook wel eens van die stickers hangen met "Helm af", maar ik ging er altijd vanuit dat die bedoeld waren voor scooterrijders. Ik doe in Nederland althans vrijwel nooit mijn helm af als ik ga tanken en daarna ga afrekenen. Ik heb dan ook geen integraal helm maar een pilotenhelm waardoor ik gewoon normaal kan praten en mijn gesprekspartner me gewoon in m'n gezicht kan kijken.
 
kleine moeite lijkt me.

Kan me voorstellen dat als je als cassier(e) al wat meegemaakt hebt dat zo'n man in leer met al dan niet een helm met getint glas bedreigend overkomt. 8-)
 
Systeemhelm hou ik gewoon op, maar ik zet hem wel open.
Zo zie ik er inderdaad ook minder dreigend uit, houd af en toe uit pure hufterigheid wel mijn zonneschermpje voor O-) .

Ja ik heb dus ook een niet gesponsorde helm, net als die ferrariposer O-)
 
Voor de gemoedsrust van de bedienden zet ik hem af.

Helemaal op het moment dat er iemand al eens is overvallen, denk ik dat ie met de kriebels in de buik jou binnen ziet komen en hoopt dat het geen overval is.

Een pomp in Beekbergen is eens overvallen (1 van de zovelen natuurlijk), en die heeft daarna een briefje op de deur geplakt met het verzoek de helm af te zetten.

Vind het zelf trouwens ook prettiger. Vraag me niet waarom :X
Niet anders gewend ofzo.

Wat is het ook eigelijk voor moeite heh :+
En een groot plezier voor het personeel.
 
laatst zag ik iemand boodschappen doen in de supermarkt, volledig in racekledij en helm op.

Dan vind je jezelf wel erg interessant...
 
Ik zet altijd mijn helm af, niet omdat ik dat nou zo beleefd vind maar omdat ik dat zelf pretig vind.
Ik heb er dan meestal al een uurtje of zo op de motor opzitten en dan vind ik het gewoon lekker om even mijn helm af te hebben.(Ondanks mijn bril en oordoppen)
Ik vind het trouwens ook een kleine moeite.
 
Ik vind het zelf nogal dom overkomen om met een intergraalemmer op m'n hoofd op de kassa af te komen. De cassiere ziet een motorrijder toch het liefst zonder helm. (hoewel dat bij sommige motorrijders maar te betwijfelen is. .....)
Ik heb zelf met de motor ongeveer 1000 keer moeten afrekenen en daarbij geen 1 keer mijn helmpje opgehouden. ... en als echt lastig heb ik dit niet ervaren.
Sommige zijn misschien bang dat hun haar niet goed zit als de helm afgaat? ....
 
toen ik voor het eerst ging tanken met mijn eerste motor hield ik ook mijn helm op. (wist ik veul) Maar toen werd me vrij bruusk en bot "gevraagd" mijn helm in het vervolg af te zetten. Sindsdien nooit meer opgehouden.... ;)

Op zich wel logisch. Je ziet toch ook niet iedereen met een bivakmuts boodschappen doen in de albert hein?
 
Terug
Bovenaan Onderaan