helm af bij tanken?

X-aLp

Rookie
29 nov 2004
11
0
Ronse, Belgium
Aan sommige tankstations, zie je het logo dat je je helm moet afzetten,
alvorens te tanken. Waarom is dit eigenlijk?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met statische electriciteit...?

btw, zelf doe ik nooit m'n helm af bij het tanken.
 
huh ?!? statische eletriciteit?

Is het niet gewoon tegen het doorrijden ?
Ik ken een paar stations die dit ook wel grappig hebben opgelost. Helm afgeven bij de pomphouder voordat de pomp wordt vrijgegeven.

Er staat overigens nadrukkelijk bij: Geldt alleen voor scooters.
Hoe zou dat nou komen....
 
Dan kun je makkelijker een sigaret opsteken tijdens het tanken.




Nee, meestal bedoeld voor brommer/snorfietsrijders die de neiging
hebben om niet te betalen.
Doe zelf gewoon mijn systeemhelm open, als ik toevallig een keer
bij een niet-pinnen-aan-de-pomp-station ben.

Meestal Tango, Tinq, ANWB, ShellExpress, of Shell: lekker snel
weer weg.
 
Bij mijn 'vaste' pomp worden BROMMERrijders "vriendelijk verzocht om hun helm af te zetten en te tanken aan pomp 1 (bij de kassa), dit in verband met het overzicht".

Zelf zet ik bij een bemande pomp altijd mijn helm af, vind ik wèl zo beleefd.
 
Poll!!

Ik niet, ik doe meestal gewoon m'n systeempje open..
Soms doe ik 'm wel af (omdat dit natuurlijk wel vriendelijker staat)
 
ROYR en ik hebben dat bij een tankstation in huizen gehad.
stond nergens aangegeven ofzo,maar de pomp ging niet aan voordat de helm af was gezet.stond dat wijf een beetje stom te gebaren achter het raam.
ik vindt het best als de helm afmoet,maar geef dat dan wel aan middels een bordje sticker e.d.(dat was nu dus niet het geval)
 
Klaat hem gewoon op...heb een potje dus kunnen ze zowiezo m'n lelijke rotharses zien :+
 
Zelf zet ik bij een bemande pomp altijd mijn helm af, vind ik wèl zo beleefd.


:^

Ik werd zelf eens verzocht om m'n helm achter te laten in de Makro aan de info balie. Ik droeg 'm gewoon, maar blijkbaar is het daar verboden om de winkel MET helm te betreden, toen ik vroeg waarom zeiden ze mij voor overvallen :z .
 
dat is een internationaal onderzoek om te kijken hoe je kapsel eruit als je je helm afzet
de onderzoeks resultaten worden naar lóreál opgestuurd zodat ze een nieuw soort gel kunnen maken








:+ :+
 
Ik heb nog nooit het verzoek gekregen m'n helm af te doen. Je kan ook door je hele gedrag wel duidelijk maken dat je niet van plan bent weg te rijden zonder te betalen: handschoenen uit, jas stukkie open, portemonnee alvast pakken, tanktas van de tank halen etc, etc.

En een systeemhelm is idd erg handig. Trek rond deze tijd van het jaar ook nog effe mijn bivakmuts/helmmuts/hoejehetooknoemt een stukkie naar beneden ;)
 
Aan sommige tankstations, zie je het logo dat je je helm moet afzetten,
alvorens te tanken. Waarom is dit eigenlijk?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met statische electriciteit...?

btw, zelf doe ik nooit m'n helm af bij het tanken.

jjio bent blond ??

gaat erom dat je te herkennen bent op de camera, anders kan je tanken en weg wezen daar (en dan nog een ongeldig kenteken erop etc)
 
dat van 'alleen die voorgevel omhoogklappen' deed ik een tijdje geleden dus ook toen ik mijn bank binnenstapte.

vonden ze niet zo leuk! ze dachten namelijk aan een overval.

dan denk ik 'in voorschoten?!'

maar ja, het is hun toko dus mogen zij de regels opstellen.

voortaan de helm dus af, ook bij het tanken, hoewel ik eigenlijk alleen bij de plaatselijke tex tank en daar kennen ze me(en m'n fiets) onderhand wel.
 
Bij de "thuisbasistankstation" helmpie op en bij de rest gaat het helmpie af
 
Ik zet mijn helm nooit af en heb er ook nog nooit problemen mee gehad, ook niet als dat op een sticker stond aangegeven.
 
Ik zet em eigenlijk altijd wel even af. vind ik wel zo aardig voor de kassadame/heer. Tenzij ik haast heb (wat ik nooit heb als ik aan het rijden ben.

Daarbij is het in de zomer nog wel eens lekker om dat ding af te doen als je gaat tanken
 
Terug
Bovenaan Onderaan