Helm afzetten in motorzaak !!!???

MarcozZ

MF veteraan
29 jan 2003
2.686
1
Dat de gemiddelde pomphouder in elke gehelmde motorrijder een overvaller of dief ziet was mij al bekend.Maar dat wanneer ik zeiknat een grote motorzaak binnenstap ik ook als crimineel word beschouwd in plaats van als potentiele klant,dàt gaat me net iets te ver.De vriendelijk lachende doch opdringerige verkoper volgde me op mijn weg naar de koffiecorner en leek ondanks mijn uitleg niet te begrijpen dat ik als motorrijder ingepakt in gore-tex graag eerst m'n natte handschoenen uit wilde trekken alvorens de helm af te zetten.Dat ze bij **** na hun wederopstanding zo vervreemd lijken te zijn van hun doelgroep (motorrijders) ligt in elk geval niet aan de prachtig gedecollèteerde koffiejuf waar menig verkleumd motard weer van op temperatuur zou komen,zo'n aanblik doet je de gratis koffieautomaat bijna vergeten.
 
Al hoewel ik nooit in een benzinestation heb gewerkt weet ik dat bepaalde gebeurtenissen best wel lang kunnen blijven hangen (zeg maar traumatisch). Iemand die een keer is overvallen zal dat niet snel meer vergeten en iedere keer dat er een verdacht persoon binnen komt dan bekruipt je toch weer dat onprettige gevoel.

Ook een medewerker van een motorzaak heeft geen röntgen ogen en kan immers niet door de helm zien wie het is en wat de bedoelingen zijn. Toon een beetje respect naar de mensen die iedere dag het gevaar lopen van een overval en zet die helm af. Kleine moeite, groot plezier !
 
Ik zet altijd zo snel mogelijk mn helm af.. en das meestal gewoon in de deuropening (liever nog als ik mn motor aan het parkeren ben maarja niet als het regend natuurlijk)

vind het eigelijk niet meer dan normaal om je helm meteen af te zetten.
 
moest nu ineens denken aan mijn (helaas met motor verongelukte '( ) schoonbroer die zo'n 18 jr geleden eens een motorritje maakte met mijn zus. Allebei in zwart leder gekleed en zwarte helm op, even stoppen bij "De Lucht" voor een bakkie. Ze lopen naar binnen, m'n schoonbroer had z'n helm nog op en riep in een opwelling..............dit is een overval!! |( ...... mijn zus nam hem dat destijds niet in dank af :( Ik kon er destijds wel om lachen en vond het een geslaagde actie alleen al bij de gedachte hoe mijn zus op dat moment keek toen ie dat door het restaurant riep :} :} Alhoewel je dat op de dag van vandaag beter uit je hoofd kunt laten denk ik
 
moest nu ineens denken aan mijn (helaas met motor verongelukte '( ) schoonbroer die zo'n 18 jr geleden eens een motorritje maakte met mijn zus. Allebei in zwart leder gekleed en zwarte helm op, even stoppen bij "De Lucht" voor een bakkie. Ze lopen naar binnen, m'n schoonbroer had z'n helm nog op en riep in een opwelling..............dit is een overval!! |( ...... mijn zus nam hem dat destijds niet in dank af :( Ik kon er destijds wel om lachen en vond het een geslaagde actie alleen al bij de gedachte hoe mijn zus op dat moment keek toen ie dat door het restaurant riep :} :} Alhoewel je dat op de dag van vandaag beter uit je hoofd kunt laten denk ik


:}
Alleen krijg je tegenwoordig een jachtgeweer onder je neus geduwd als je zoiets probeert denk ik :+
 
Volgens mij is het gewoon een kwestie van fatsoen om je helm af te zetten |(

Net zoals het hufterig is om b.v. je hoed / helm op te houden in het vliegtuig :X , binnenshuis (!), tijdens het volkslied, binnengaan van een kerk etc. etc. (er is een hele rij van deze dingen..
 
Ik vind het hufterig en onbeleefd om als motorzaak zijnde alle klanten als potentiele criminelen te beschouwen.
 
}) als je Gore-tex handschoenen van binnen nat zijn moet je ze toch echt terugbrengen :)

...waren ze niet,en dat wou ik graag zo houden,dus trek ik ze liever binnen -waar het droog is- uit en kan zodoende niet mn helm eerst afzetten....
 
Ik zie dat zoiets als etiquette niet aan jouw besteed is :)

Probeer het de volgende keer bij een juwelier zou ik zeggen :z
 
Ik vind het hufterig en onbeleefd om als motorzaak zijnde alle klanten als potentiele criminelen te beschouwen.


ben ik wel mee eens, dat verwacht zeker in een motorzaak niet |( en tuurlijk is het beleefd als je helm, hoed, muts of whatever afzet als je ergens binnenkomt maar als je net van je motor afstapt en net zoals MarcozZ zei zeiknat binnenstapt dan doe ik ook eerst mijn handschoenen uit alvorens ik mijn helm afzet. Is dat zo vreemd dan :?
 
Als ik in de winter woon werkverkeer rij, en ik moet tanken, en binnen gaan betalen, doe ik de eerste keer wel mijn helm en muts af om dan 20sec later de boel weer op te zetten |( , de tweede keer ga ik zo binnen en betaal, als ze daar dan problemen mee hebben, dat is voor hen }) .
 
Ik zie dat zoiets als etiquette niet aan jouw besteed is :)

Probeer het de volgende keer bij een juwelier zou ik zeggen :z

...okee dan,ik zal de volgende keer proberen een MOTORZAAK binnen te stappen bij een juwelier.....ehhhh....waar ging het ook weer over ????


Op zaterdag 25 oktober 2003 17:15 schreef "ons Lianneke" het volgende:ben ik wel mee eens, dat verwacht zeker in een motorzaak niet |( en tuurlijk is het beleefd als je helm, hoed, muts of whatever afzet als je ergens binnenkomt maar als je net van je motor afstapt en net zoals MarcozZ zei zeiknat binnenstapt dan doe ik ook eerst mijn handschoenen uit alvorens ik mijn helm afzet. Is dat zo vreemd dan :?

Kijk,dat bedoel ik dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het hufterig en onbeleefd om als motorzaak zijnde alle klanten als potentiele criminelen te beschouwen.

Ik vind het hufterig en onbeleefd om met een helm op dwars door een (motor)zaak heen te lopen.

Het is net van welke kant je het bekijkt ;)
 
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:35 schreef Joris het volgende:Het is net van welke kant je het bekijkt ;)
Inderdaad,en ik bekijk het van de kant van de goedwillende klant.
 
Ach in het begin voelde het wel ff klote als iemand zoiets tegen je zegt maar ach het is wel begrijpelijk.

Met name 's avonds dringen ze er op aan viel me op na wat testjes...


1+1=.... ;-)

Dus ik zit hem altijd af voordat ik de pomphandle pak.

Schrikken ze alsnog te pletter want ik heb me toch een boevenkop ;-)..valt me mee dat niemand zegt laat maar aan
 
Laatst bewerkt:
Bij een tankstation, postkantoor of bank kan ik me voorstellen dat het personeel schrikt van iemand met een helm op, dus daar liever helm afzetten.
Maar bij een motorzaak moet je in je leren pak, met helm op en handschoenen aan, druipend van de regen, modder en motorolie kunnen binnenlopen. Dat maakt nou eenmaal deel uit van de sfeer van zo'n zaak... :P
 
ben ik wel mee eens, dat verwacht zeker in een motorzaak niet |( en tuurlijk is het beleefd als je helm, hoed, muts of whatever afzet als je ergens binnenkomt maar als je net van je motor afstapt en net zoals MarcozZ zei zeiknat binnenstapt dan doe ik ook eerst mijn handschoenen uit alvorens ik mijn helm afzet. Is dat zo vreemd dan :?
:^

Op zaterdag 25 oktober 2003 18:07 schreef Joris het volgende:Ik bekijk het ook van de kant van de goedwillende klant ... de klant die open en laat zien dat hij niks in z'n schild voert :)

Waar slaat dat nou op :? OMdat je nog even je helm ophoudt voer je meteen wat in je schild |(
 
Ach in het begin voelde het wel ff klote als iemand zoiets tegen je zegt maar ach het is wel begrijpelijk.

Met name 's avonds dringen ze er op aan viel me op na wat testjes...


1+1=.... ;-)

Dus ik zit hem altijd af voordat ik de pomphandle pak.

Ook in de winter, als je bivakmuts mooi warm tussen je jas zit, het vriest en je staat een paar km van je deur :?
 
Ik bekijk het ook van de kant van de goedwillende klant ... de klant die open en laat zien dat hij niks in z'n schild voert :)

een helm even op houden mag niet omdat je dan een crimineel zou kunnen zijn, schiet je daarintegen een paar mensen dood met getuigen erbij , dan ben je een vermoedelijke dader :?

in plaats van dat ze je helpen om uit die natten kleren te komen ,lopen ze je wel als een crimineel achterna.

Raar land
 
met tanken oke
maar in een motorzaak echt belachelijk
zeker safe :P
ik had gewoon weer weggegaan
ze doen er tegenwoordig alles voor om klanten weg te jagen
welke vestiging was dit
heb de neiging om het zelfde te gaan doen :P :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan