Helm beschadigd..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
We waren vandaag ff te karten in Groningen ([me]Revolution was snelste van de dag 8-) )
[/me]

Ik had zoals meestal bij karten m\'n eigen helm mee.

Nou pakte een vriend van me m\'n helm uit de auto en was even verder zo slim om hem te laten vallen op de trap. |(

Resultaat: een vrij lange en diepe kras op de achterkant en de stickers achterop beschadigd :( en dat terwijl deze helm nog erg nieuw was (2 maand geleden gekocht).
Ik wil dus een nieuwe helm, hij bood wel aan om de helm te vergoeden.

We willen het nu dus via zijn verzekering spelen maar het probleem is het volgende: deze helm was een aanbieding (overjarig model volgens mij), het kan dus goed dat de motorzaak waar ik hem kocht (Motoport) niet meer precies zo\'n helm in deze maat heeft liggen en ik dus meer geld moet uitgeven.

Hoe werkt het nou precies, moet hij de originele factuur opgeven bij zijn verzekering of de factuur van de nieuwe helm (de vervangende helm dus)?
De originele helm kostte maar 350 gulden, het kan maar zo dus dat ik nu bijvoorbeeld 450 gulden moet uitgeven voor een vergelijkbaar model, ik hoop dat niet dat ik zelf die laatste 100 gulden moet betalen.

Kan iemand me vertellen hoe dit werkt, met die aangiftes bij de verzekering, heb er weinig verstand van.

Alvast bedankt.
 
Als je zoiets nu aangeeft bij je familiale kan je toch doen wat je wil? Maakt hij geen verlies (familiale kan niet opslaan) en jij krijgt alles vergoed.. desnoods zorg je zelf effe voor een bon van wat meer centen.. word toch niet gecontroleerd.
 
Maar wil de verzekeraar niet een kopie van de aankoopfactuur hebben of is een kopie van de nieuwe factuur (van de nieuwe helm) ook goed? :?
 
We willen het nu dus via zijn verzekering spelen maar het probleem is het volgende: deze helm was een aanbieding (overjarig model volgens mij), het kan dus goed dat de motorzaak waar ik hem kocht (Motoport) niet meer precies zo\'n helm in deze maat heeft liggen en ik dus meer geld moet uitgeven.

Kan iemand me vertellen hoe dit werkt, met die aangiftes bij de verzekering, heb er weinig verstand van.

Alvast bedankt.
Volgens mij gaat het altijd om vervangingswaarde, dus de kosten om eenzelfde helm in een soortgelijke staat terug te krijgen... Nog nooit een dergelijk geval meegemaakt, dus ik weet het niet zeker...
Kom eens gezellie richting Nijmegen... Volgens mij heeft Termaat nog steeds HJC ZF-7 helmpjes liggen voor rond de 300-350 gulden... Als je anders 450 moet dokken, is dat wellicht wel een ritje waard :) (wel effe bellen naar Termaat, voor de zekerheid... )

Meer (algemene) info op http://www.termaatmotoren.nl/index2.html
 
...Mijn HJC-tje was dus nog geen 300 piekies bij Termaat :)

Maar vraag eerst eea na bij de verzekering, voordat je je echt druk maakt... Wie weet vergoedt de verzekering gewoon het volledige bedrag voor een nieuwe...
 
Bedankt DeGroteMuis voor de info!!

Aan de ene kant wil ik best een ritje richting Termaat maken, aan de andere kant, om een paar honderd kilometer te rijden vanwege een fout van een ander... :?

Ik ga dinsdag eerst zelf eens bij dezelfde zaak informeren waar ik deze heb gekocht (Motoport Leeuwarden) en kijken of ze dezelfde nog kunnen leveren of op voorraard hebben. :)

Maar het zou erg mooi zijn als het om de vervangingswaarde gaat, dan zou ik dus geen problemen hebben, en zou ik ook een wat duurdere helm kunnen uitzoeken dus. :? :)

edit: lees net dat ze ook postorder doen :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt DeGroteMuis voor de info!!

Aan de ene kant wil ik best een ritje richting Termaat maken, aan de andere kant, om een paar honderd kilometer te rijden vanwege een fout van een ander... :?
Wel dé kans om wat Mo-Fo maatjes uit deze regio te leren kennen voor de MFCD.... :)
...En evt. nog wat computerspul in te slaan bij een ander Nijmeegs shoppie: Orbit ( http://www.orbit.nl )

Helping-fellow-forummers out and advertising for the Nijmegen business comunity in one ;)
 
Laatst bewerkt:
Wel dé kans om wat Mo-Fo maatjes uit deze regio te leren kennen voor de MFCD.... :)
...En evt. nog wat computerspul in te slaan bij een ander Nijmeegs shoppie: Orbit ( http://www.orbit.nl )

Helping-fellow-forummers out and advertising for the Nijmegen business comunity in one ;)
Dat is waar, het lijkt me best leuk om jullie nog eens in real life tegen te komen, de MFCD duurt nog erg lang...

Computeronderdelen kan ik trouwens via mijn werk via inkoopprijs krijgen, ik werk bij een automatiseringsbedrijf. :)

Ik zal ff kijken, weet nog niet precies wat ik ga doen.
 
Ik geloof dat verzekeraars een bepaalde grens hebben, dus bijvoorbeeld boven de 500 gulden, dat ze dan een expert langssturen om de schade te beoordelen, daaronder zouden ze gelijk betalen.

Kan iemand me hier meer over vertellen, en hoe hoog die grens meestal is?
 
Ik geloof dat verzekeraars een bepaalde grens hebben, dus bijvoorbeeld boven de 500 gulden, dat ze dan een expert langssturen om de schade te beoordelen, daaronder zouden ze gelijk betalen.

Kan iemand me hier meer over vertellen, en hoe hoog die grens meestal is?
Van brommer-ongelukje een jaar of 7 terug herinner ik mij 500 gulden, idd... Met blikschade hoorde ik 1000 gulden... Dus tussen de 500 en de 1000 gulden :)
 
Tjek anders eens bij www.motorgoedkoop.nl. Hebben ze die HJC helmpies ook voor een heel zacht prijsje...!

<--- ZF7 normaal 300, bij hen 239 (Tjek eens de pic van Skoezie links!)

De maat weet je al, dus een bestelling is zo geplaatst.

(Nee, geen bekenden, vrienden, familie of verder eigen belang. Gewoon even een helpende hand aan het uitsteken!!!)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij krijg je normaal gesproken trouwens de aanschafwaarde vergoed maar als je terug gaat naar die zaak en je vraagt of ze een factuur opmaken voor de cataloguswaarde dan doen ze dat meestal wel. Dien deze in bij de verzekering en je kan weer een aardige helm terugkopen.
 
Of AGV , maar je zal toch een andere moeten of de verzekering nu betaald of niet, dus koop er toch gewoon 1 :P
 
Waarom heeft iedereen het hier de hele tijd over HJC???? Neem gewoon een Arai...das pas goed... :)

Zit voor geen meter :( . Bij mij tenminste niet. De enige helm die op mijn bolle hoofd een goede pasvorm had was de lijn van HJC. Raar maar waar.
 
HJC was maar 350 gulden, een Arai of Shark heb ik niet voor dat geld neem ik aan? :?
 
Had zelf ook een hele toffe Arai gezien, maar die zat voor geen meter en kostte me ook nog eens 1000 piek. Dan maar 1 die wel lekker zit en toevallig ook nog maar 350 piek is.
 
Ik zweer bij Arai, hoewel ze wel wat meer herrie geven dan bijv. een goeie Shoei, die weer gelijk een stuk minder comfortabel zit.
Verder komt ook de ventilatie die op m\'n RX7RR4 zit me goed van pas als ik in Zuid-Spanje rijdt.

Mijn helm kostte me vorig jaar zo\'n 450 eur in Andorra, prijs is wat gestegen.
Opsturen naar Nederland schijnt zo\'n fl.80 te kosten.

Kijk is op www.motocard-bike.com
 
heeft een maat van jou geen duure helm.
die toevallig een x gestuiterd is neem je die als opgave.
je had die van mij kunnen lenen als ik in de buurt woonde maar volgens mij ist wel meer rijden dan 200 km
 
heeft een maat van jou geen duure helm.
Heb geen motorrijdende vrienden helaas. \ '(

Termaat heeft vandaag gebeld (had ze gemailed) en ze kunnen mijn helm leveren voor 300 gulden, absoluut niet duur dus, met verzendkosten wordt het 320 gulden.

Zit nog te twijfelen, morgen ff bij Motoport kijken... :)
 
He revalution,

Bij deze ff wat tips: gewoon verhalen op de AVP(Aansprakelijksheids Verzekering Particulieren) van je vriend. Als de motorzaak jouw een helm willen verkopen, schrijven ze wel een anti gedateerd }) bonnentje uit voor je. De ondergrens is dacht ik inderdaad die 500 piek.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan