Helm bespuiten / opkleuren

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Zover ik weet is het niet verstandig om stickers op je helm te plakken of andere chemische substanties (stiften) te gebruiken om je helm een decoratie te geven. Dit simpelweg omdat die substanties componenten bevatten die de structuur van de helm kunnen verzwakken, wat op diens beurt weer een potentieel gevaar is.

Maar laat ik nu toch eens mijn helm een ander kleurtje of wat decoratie willen geven; wat voor verf is hier geschikt voor (als die verf er is)?
 
Je kan je helm laten spuiten bij Frans de Weerdt in Utrecht. Nitromax heeft daar z\'n helm ook laten spuiten, ik wil zelf ook nog een keer zoiets als Nitromax, maargoed, is vrij prijzig ;)

Meer info op http://www.specialpaint.nl/

En even een foto van Nitromax\' Skull helm ;)

helm.jpg

skull2.jpg


Images taken from http://www.nitromax.nl :)
(mocht toch wel Nitromax? *D )
 
Ik zat ff te kijken :? maar ik heb bijna precies dezelfde helm gezien bij een HD-rijder tijdens de openingsdag van Harleyworld Apeldoorn. Nitromax rijdt toch een Yamaha, hè? Ziet er wel 8-) uit die helm.
 
Ik heb net m\'n nieuwe helm bij Frans opgehaald, hetzelfde gespoten als de voorkant van m\'n kuipje ( dat weer ontworpen was naar voorbeeld van een Simpson helm ). JK, geen probleem.

simpson3.jpg

VMaxWnewlefr.jpg


Die HD helm heeft Frans ook gedaan, naar voorbeeld van die van mij, had hij eerst gevraagd. Maakt mij nix uit, ik had het weer in Streetfighters gezien dus van enig patent is geen sprake.
 
Laatst bewerkt:
Hij is mooi, maar vondt die vorige toch mooier.
Doe ik ook niet weg, maar het was ( na 4 jaar )tijd voor weer iets anders nu de motor er zoveel anders uitziet ( vondt ik iig ).
Antwoord op de vraag boven deze: helm was nieuw 1000,- ( was 1200,- ), spuitwerk van de helm heb ik niet apart afgerekend, maar zal zo rond de 800,- liggen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net m\'n nieuwe helm bij Frans opgehaald, hetzelfde gespoten als de voorkant van m\'n kuipje ( dat weer ontworpen was naar voorbeeld van een Simpson helm ). JK, geen probleem.

simpson3.jpg

VMaxWnewlefr.jpg


Die HD helm heeft Frans ook gedaan, naar voorbeeld van die van mij, had hij eerst gevraagd. Maakt mij nix uit, ik had het weer in Streetfighters gezien dus van enig patent is geen sprake.
heeej, die heb ik nou net vanavond nog gezien, lekker ding hoor ( nee niet jij Max, dat zegt je vrouw wel )
 
Alleen glasfiber, kevlar of carbon helemn kunnen gespoten worden. Poly-carbonaat (plastic) helemn kunnen niet gespoten worden, dat zijn ook de helmen waar je geen stickers op moet plakken.

Glasfiber helmen kunnen gewoon met alledaagse verf gespoten worden, niet met een spuitbus graag. Echter de helm nooit blank schuren, je moet de grondlaag altijd laten zitten. Dus dof schuren, goed afplakken (de helm niet uit elkaar halen want je krijgt hem nooit meer in elkaar gelijmd) en spuiten maar.

John.
 
Terug
Bovenaan Onderaan