Helm gekocht!!

gjlp

MF'er
3 aug 2004
65
0
Den Haag
Toen ik vanmiddag die gore helm van de rijschool opzette wist ik het zeker, ik ga vandaag een helm kopen. Ik ben naar Leen Post in Naaldwijk gegaan en daar bleek al snel dat ik een HJC hoofd heb :) . Na wat modellen gepast te hebben kwam hij met een zf-8 duke tevoorschijn in blauw/zwart/wit/grijs, en fiberglas schaal. Dit was het laatste model en zat als gegoten. Omdat dit de laatste was (xxl) was hij afgeprijsd van 159 voor 100 euro. Geen verkeerde koop dacht ik zo. Ik wil alleen wel een pinlock er in laten zetten.

Dit is hem:

helmpie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 zwarte ZF 8-en (een is al eens gecrasht dus niet meer dragen) een pinlock moet je zeker doen, anders zie je niets, let wel op dat je die voor de zf 8 krijgt en geen universele. De unirversele past wel maar die voor de zf8 past VEEEEEELLLL beter, dan kijk je tenminste niet de hele tijd tegen de rand van het inzet vizier aan!
 
Gefeliciteerd... Waar ik wel van sta te kijken: een fiberglas helm voor 100 euro...??? :?
 
Heb zelf nu ook een HJC gekocht, zat van alle helmen (au m'n oren) die ik gepast heb toch echt het lekkerste zat. Ik heb zelf de mat zwarte, kreeg er ook nog een anit fog visier bij (167 euro)
 
Dat is wel een goeie tip ja, maar daar hoef ik in dit geval niet over in te zitten toch. De zf-8 is toch gewoon een motorhelm?
 
Zolang er een label in zit met het E4 keurmerk is het een motorhelm

<edit>
*Kijkt in z'n gloednieuwe helm en ziet E1 staan*

Heb afgelopen vrijdag motortheorie gedaan en in dat boekje staat toch echt dat E4 een motorhelm is. 'k heb ook nog een brommerhelm liggen en daar staat E3 in ...

</edit>
 
Laatst bewerkt:
fiberglass voor 159 :? dat kan volges mij niet hoor....
maar mooi helmpje ;) en absoluut motor goedgekeurd

edit: wel dus
 
Laatst bewerkt:
mijn nieuwe helm --> zie attachment

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/113113/69cdd8181b64ec453bf2ab248565dd74 (DSCF0004.JPG)​
 
Ja het is echt een motor helm, ja hij is echt van fiberglass, en ja hij is goedkoop, en daarbij is het een superfijne helm ook nog!!! :+ :)
 
Zolang er een label in zit met het E4 keurmerk is het een motorhelm

<edit>
*Kijkt in z'n gloednieuwe helm en ziet E1 staan*

Heb afgelopen vrijdag motortheorie gedaan en in dat boekje staat toch echt dat E4 een motorhelm is. 'k heb ook nog een brommerhelm liggen en daar staat E3 in ...

</edit>
Volgens mij heeft dat nummer helemaal niets te maken met het type helm, dat is het E-keurmerk/Europese homologatienummer:
E1 Duitsland
E2 Frankrijk
E3 Italie
E4 Nederland
E5 Zweden
E6 Belgie
E7 Hongarije
E8 Tsechoslowakije (bestaat dat nog?)
E9 Spanje
E10 Joegoslavie (bestaat dat nog?)
E11 Groot-Britannie
E12 Oostenrijk
E13 Luxemburg
E14 Zwitserland
E16 Noorwegen
E17 Finland
E18 Denemarken
E19 Roemenie
E20 Polen
 
Dus E3 is ook gewoon een motorhelm ... Hoe zie je dan eigenlijk of je een brommerhelm tepakken hebt
 
Nee, E3 is maar een keurmerk. Geeft niet aan wat voor type helm je hebt. Kijk maar eens een keer naar de opdruk van een ruit in je auto (als je er een hebt), daar staat ook zo'n E-getal op.
 
Toen ik vanmiddag die gore helm van de rijschool opzette wist ik het zeker, ik ga vandaag een helm kopen. Ik ben naar Leen Post in Naaldwijk gegaan en daar bleek al snel dat ik een HJC hoofd heb :) . Na wat modellen gepast te hebben kwam hij met een zf-8 duke tevoorschijn in blauw/zwart/wit/grijs, en fiberglas schaal. Dit was het laatste model en zat als gegoten. Omdat dit de laatste was (xxl) was hij afgeprijsd van 159 voor 100 euro. Geen verkeerde koop dacht ik zo. Ik wil alleen wel een pinlock er in laten zetten.

Dit is hem:

http://home.wanadoo.nl/robertpostma/helmpie.jpg ((Afbeelding))

ik heb precies dezelfde, zelfde kleuren etc. Hoog hoofd zeker (Frankenstein) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan