Helm: glans of mat

Hori B.V.

Rookie
28 aug 2005
11
0
Delft
Jongens en meisjes: Ik heb een mooie helm uitgezocht en twijfel alleen nog tussen de glanzende of de matte zwarte. volgens de verkoper is de matte veel krasgevoeliger, maar ik vind m wel echt veeel mooier.

Iemand ervaring?
 
gewoon nemen wat je mooi vindt, krasjes komen er toch wel op als je gewoon meer dan 1 keer per jaar rijd. en anders zit je met een helm die je niet mooi vindt
 
gewoon nemen wat je mooi vindt, krasjes komen er toch wel op als je gewoon meer dan 1 keer per jaar rijd. en anders zit je met een helm die je niet mooi vindt


:^

krasjes krijg je vanzelf, tis nu de vraag wat je persoonlijk mooier vindt :?
 
Gewoon doen inderdaad wat je zelf het mooiste vind. Ikzelf heb een matzwarte en ben er gewoon zuinig op, niet rond laten slingeren dus en even opletten waar je m opbergt. Mijn broer heeft een glanzende en daar zitten meer krassen op dan op die van mij. Maar matzwart is inderdaad wel krasgevoeliger.
 
Ik had een matzwarte, maar heb nu een glanzende :Y
Volgende zou weer een glanzende worden.
 
Ik heb een mat zwarte. krast idd wat sneller en is lastiger schoon te maken. Alleen ik vind het wel mooier. Dus ik heb het er wel voor over.
 
Heb een matzwarte, nog nooit problemen gehad met krassen. Schoonmaken is mogelijk als je er zin in hebt, gewoon dezelfde manier als het vizier: natte keukenrol erop, 10 minuten laten weken.
 
mat,krassen valt best mee, en schoonmaken ook.
je moet allen geen matzwart gespoten helm kopen, dat ligt er zo af.
 
ga voor mat-glans! :Y
full
 
Mat! Na elke rit haal ik er zo'n microfibre doekje over en heb dan totaal geen problemen met schoonmaken. Wel krasgevoelig, maar als je er een beetje zuinig op bent is het geen probleem. Dus.......... :P
 
waar is eigenlijk de poll?

Ik persoonlijk wil een helm die me beschermd. Mat of glanzend doet me niet zoveel. Ik had heel trots een hele mooie helm in mat gekocht en binnen 1 week was ie zo ranzig, dat het mooie er toch wel snel af was.... (en ja ik weet het, ik moet hem poetsen...)
 
Ik heb matzwart.
Is waarschijnlijk krasgevoeliger, maar ik vind die "oude getrouwe vol krassen" look wel leuk. IK denk wel dat je krassen vlugger ziet op een glanzende.
 
Tis tcoh gewoon een kwestie van smaak :?

Kwaliteitsverschil zal er iig niet zijn denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan