Helm glipt klein stukje naar boven bij omkijken op snelweg

Nee hij zit niet 'knetter' strak. Knetter strak zou pijn doen. Heb hem een tijdje op gehad in de winkel en voelt goed aan.

M.b.t. het bijten op de wangen. Dit is hetzelfde. De helm zit in het algemeen een stuk compacter / beter heb ik het idee. Heb voor zover ik weet geen knelpunten.

Ik heb inderdaad ook tegen die mevrouw gezegd dat ik wel een beetje twijfel of hetzelfde model, een maat kleiner, wel goed blijft zitten. Maar zij zweerde er zowat bij dat ik simpelweg een maat te groot geadviseerd heb gekregen
 
Mja ik snap sowieso niet dat HJC als standaard wordt gezien en wordt aangeraden...
Ikzelf heb toen ook met advies van een winkel een IS-16 aangeschaft, zo rond mijn wangen zit ie goed maar bovenin heb ik gewoon echt een beetje ruimte, voorhoofd drukt ook 'niet' (meer) en zo aan de zijkanten bovenin merk ik dat ik inmiddels een beetje ruimte heb. Begin niet zoveel mee gereden maar toch was dit al vrij snel en had ik dit wat laat door.

Best jammer...
 
Zelf accepteer ik dat soort zaken, er is geen perfecte oplossing voor elk probleem. Ook mijn fietshelmen zitten nooit helemaal zoals ik dat zou willen. Heb al tientallen helmen gehad, in alle prijsklassen, ook uit het duurdere segment en daar zit het verschil ook niet.

Het probleem moet natuurlijk niet echt groot zijn.
 
Ik zeg ook niet dat dat per definitie zo is, wel mag je er toch van uit gaan dat de duurdere fabrikanten meer research steken in pasvormen. Arai heeft bijvoorbeeld verschillende pasvormen voor Aziaten, Europeanen en mensen uit Amerika.
Dat is net als ervan uitgaan dat je bij een duurdere helm ook een veiligere helm hebt...
Een pasvorm is individueel, er is geen universele pasvorm.
Elk merk heeft een verschillende pasvorm, zelfs verschillend modellen bij hetzelfde merk hebben soms een verschillende pasvorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan