Helm HJC FS-MAX iemand ervaring?

jwvbeek

MF'er
19 jun 2007
208
0
Op het moment ben ik op zoek naar een systeemhelm. Ik heb er vele geprobeerd (o.a. Shoei, Schubert, Nolan) maar bijna allemaal zaten ze te strak tegen mijn kin. Afgelopen zaterdag heb ik een HJC FS-Max geprobeerd en die zat wonderbaarlijk wel goed.

Op dit forum las ik in verschillende topics dat de voorlopers van deze HJC systeemhelm niet zo goed waren als Shoei of Schubert, met nam omdat er veel herrie te horen was, ook voor een systeemhelm.

Heeft iemand ervaring met de FS-Max? Graag zou ik willen weten of deze helm het waard is of dat ik toch maar moet gaan overstappen op een integraalhelm.
 
Geen ervaring mee, ik ben so wie so niet zo'n voorstander van systeemhelmen.

Ik vraag me alleen af, als je bij systeemhelmen al te weinig ruimte voor je kin hebt, of je nog wel een integraal kunt vinden die goed zit? Meestal hebben systeemhelmen daar duidelijk meer ruimte.
 
de HJC fs-max is "pas" dit jaar uit (daarvoor had je de sy-max (welke ik heb) en nog een ander), 2 maand geleden nog gekeken of ik deze zag liggen, maar niet gezien. Is dus nog erg nieuw.

Zit zelf ook aan een HJC gebonden, heb een echt "HJC hoofd" en ook nog eens een grote maat welke andere merken niet hadden (welke anders misschien wel zouden passen). Wellicht zijn er comfortabele/stillere helmen, maar pasvorm is ook erg belangrijk en gelukkig zijn het relatief gezien niet dure helmen.
 
Laatst bewerkt:
@JanB
Volgens de verkoper zijn systeemhelmen juist krapper bij de kin dan integraal helmen vanwegen het opklapsysteem. Ik heb ook een aantal integraalhelmen geprobeerd en die pasten inderdaad goed bij mijn kin.

@Ted
Je bent dus wel tevreden met de keuze van HJC systeem helm? Is het voor jou geen optie geweest om te kijken naar een integraalhelm van een iets meer A-merk?
 
@Ted
Je bent dus wel tevreden met de keuze van HJC systeem helm? Is het voor jou geen optie geweest om te kijken naar een integraalhelm van een iets meer A-merk?


Ik heb de symax gehad en deze weer ingeleverd na 3 maand (incluis een rit naar Noorwegen). Ik heb hem ingeruild onder garantie op een schuberth. Deze schuberth's heb je nu voor rond de 259 als je ff zoekt. Die helm heb ik nu 5 jaar tot volle tevredenheid. (ik rijd dagelijks). ook het zonnevizier is goud waard. De bevstiging van het kindeel aan de helm is ook deugdelijker dan van de "goedkopere" systeemhelmen en is in metaal uitgevoerd ipv plastic. Dit is iets wat bij de symax na een tijd de geest gaat geven (2 x gezien).
 
Laatst bewerkt:
Op het moment ben ik op zoek naar een systeemhelm. Ik heb er vele geprobeerd (o.a. Shoei, Schubert, Nolan) maar bijna allemaal zaten ze te strak tegen mijn kin. Afgelopen zaterdag heb ik een HJC FS-Max geprobeerd en die zat wonderbaarlijk wel goed.

Op dit forum las ik in verschillende topics dat de voorlopers van deze HJC systeemhelm niet zo goed waren als Shoei of Schubert, met nam omdat er veel herrie te horen was, ook voor een systeemhelm.

Heeft iemand ervaring met de FS-Max? Graag zou ik willen weten of deze helm het waard is of dat ik toch maar moet gaan overstappen op een integraalhelm.

had hetzelfde, heb er een van Vemar gekocht, maar inmiddels rijd ik weer met een integraal helm van shoei, zit beter, is stiller en mijn bril past er gewoon in gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan