Helm in buitenland bestellen??

Higgins

MF veteraan
27 okt 2005
34.412
6
Horst
Heej,

misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar zijn er misschien motorrijders hier die ervaring hebben met een helm in het buitenland bestellen.
Ik zit er namelijk over te denken, maar nu krijg ik weer te horen iets over pasvorm en maten??!!
Het lijkt mij toch dat als ik hier in NL een bijv. L bestel deze dezelfde helm is als dat ik in verweggistan van hetzelfde type & merk een helm ook in de maat L??

Of zijn er hier toevallig aanwezigen die dit al eens gedaan hebben en bedrogen uit zijn gekomen?

Alvast bedankt...
 
Elke helm is anders. Toen ik een nieuwe helm ging kopen zat de S van Shoei toch echt ruimer dan de S van Shark. Maar ik denk dat je best een helm kan bestellen die bv. uit Duitsland komt. Als ie niet past kan je wel andere kussentjes kopen :Y
 
Heej,

misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar zijn er misschien motorrijders hier die ervaring hebben met een helm in het buitenland bestellen.
Ik zit er namelijk over te denken, maar nu krijg ik weer te horen iets over pasvorm en maten??!!
Het lijkt mij toch dat als ik hier in NL een bijv. L bestel deze dezelfde helm is als dat ik in verweggistan van hetzelfde type & merk een helm ook in de maat L??

Of zijn er hier toevallig aanwezigen die dit al eens gedaan hebben en bedrogen uit zijn gekomen?

Alvast bedankt...

Als je eerst in Nederland ergens de helm gaat passen die je wilt bestellen en je besteld dan in het buitenland precies dezelfde helm (type-uitvoering, etc) dan is dat helemaal geen probleem.

Het enige verschil zal in de prijs zitten :+ .
Succes Jack
 
Als je eerst in Nederland ergens de helm gaat passen die je wilt bestellen en je besteld dan in het buitenland precies dezelfde helm (type-uitvoering, etc) dan is dat helemaal geen probleem.

Het enige verschil zal in de prijs zitten :+ .
Succes Jack
Zo had ook ik er nog niet over nagedacht... Maarre... :^
 
Kán een probleem zijn....

In een aantal landen is de maatvoering en het model anders, vanwege de andere modellen hoofden. Een Arai in de maat M bv. heeft in Japan een heel andere pasvorm dan in Europa. Koop je een Europese helm, dan zal dat geen probleem zijn.
 
Kán een probleem zijn....

In een aantal landen is de maatvoering en het model anders, vanwege de andere modellen hoofden. Een Arai in de maat M bv. heeft in Japan een heel andere pasvorm dan in Europa. Koop je een Europese helm, dan zal dat geen probleem zijn.

Tja, misschien is terugsturen dan een optie?
Maar ik neem aan dat ie niet een helm in Japan wil bestellen, lijkt me niet echt aantrekkelijk als je de verzendkosten erbij gaat optellen dan. :?
 
Ik bedoelde Japan als voorbeeld. Ik heb er geen flauw idee van welke landen nog meer afwijkende maten/modellen hanteren.

Overigens: áls terugsturen mogelijk is maken de verzendkosten zo'n helm toch wel ff wat duurder.
 
Vorig jaar 2 stuks Schuberth C2 helmen besteld in Duitsland. Na 3 dagen door tnt post een grote doos met de helmen afgeleverd. Helaas de verkeerde kleuren. Mailtje naar Duitsland gestuurd. Geen probleem, terugsturen met briefje met de portokosten en per omgaande 2 andere helmen met de juiste kleur ontvangen en de door mij gemaakte portokosten kontant in de doos met helmen. Perfecte service! :}
Maten zijn hetzelfde als hier in Nederland. :Y
 
Vorig jaar 2 stuks Schuberth C2 helmen besteld in Duitsland. Na 3 dagen door tnt post een grote doos met de helmen afgeleverd. Helaas de verkeerde kleuren. Mailtje naar Duitsland gestuurd. Geen probleem, terugsturen met briefje met de portokosten en per omgaande 2 andere helmen met de juiste kleur ontvangen en de door mij gemaakte portokosten kontant in de doos met helmen. Perfecte service! :}
Maten zijn hetzelfde als hier in Nederland. :Y

Volgens mij hebben ALLE Schuberth helmen verkeerde kleuren. :+
Maar even serieus: helmen worden in het algemeen geproduceerd in 3 varianten: voor Azië, Amerika en Europa.
Met kleding is het misschien ook wel zo, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet wel dat Dainese vroeger kleding exporteerde in Italiaanse maatvoering, en tegenwoordig ook in Noordeuropese.
 
Tja, misschien is terugsturen dan een optie?
Maar ik neem aan dat ie niet een helm in Japan wil bestellen, lijkt me niet echt aantrekkelijk als je de verzendkosten erbij gaat optellen dan. :?

hmm Arai hier advies 825 miscchien 699 verkoop. Japan nieuwste model Nakano vorig jaar sept. 450 incl. verzenden. Pasvorm voor mij ok, *D .
Dus volgende helm .............. :Y
 
Kán een probleem zijn....

In een aantal landen is de maatvoering en het model anders, vanwege de andere modellen hoofden. Een Arai in de maat M bv. heeft in Japan een heel andere pasvorm dan in Europa. Koop je een Europese helm, dan zal dat geen probleem zijn.
een maat van me heeft net een arai meegebracht uit japan
deze heeft dezelfde maatvoering als hier, en...
60 cm in europa is in Japan ook 60 cm
scheelde wel een klap geld :Y
 
hmm Arai hier advies 825 miscchien 699 verkoop. Japan nieuwste model Nakano vorig jaar sept. 450 incl. verzenden. Pasvorm voor mij ok, *D .
Dus volgende helm .............. :Y

Ja dat bedoelde ik, op ebay is de prijs van een arai in ieder geval stukken aantrekkelijk dan in de gemiddelde motorzaak hier in NL.
En het wordt sowieso een arai, dus... daar hoeven we niet over te dubben.
Toevallig afgelopen weekend de arai quantum F van de buurman gepast, ook een L en die zat toch nagenoeg hetzelfde als mijn eigen arai L. (ook een quantum volgens mij, maar dan een stukje ouder).
Nu nog ff een corsair rx proberen hiero, en dan eens rondneuzen op e-bay.
Lijkt me dus een stuk verstandiger...

Senks voor de reacties in ieder geval...
 
Krijg er een beetje een nasmaak van.. wel de service hier in nederland gebruiken (passen en info en misschien zelfs testrijden), maar hem dan daarna in het buitenland bestellen.

Is wel begrijpelijk, maar toch beetje een nasmaak. ;)
 
Duitsland lijkt me nog te doen, maar japan is wel weer erg ver weg. Ik weet niet in hoeverre mensen wel eens achter een defect gekomen zijn na levering wat onder garantie valt, maar dat lijkt me dan weer wat moeilijker af te handelen als die uit japan komt.
Ik lees hier over een goede ervaring uit Duitsland, maar je zal het net treffen dat je een mindere ervaring ermee hebt.

@Boboo: bij welke winkel had jij ze besteld? URL-letje ?
 
Krijg er een beetje een nasmaak van.. wel de service hier in nederland gebruiken (passen en info en misschien zelfs testrijden), maar hem dan daarna in het buitenland bestellen.

Is wel begrijpelijk, maar toch beetje een nasmaak. ;)

Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, maar waarom moet alles hier dan zo duur zijn, motoren, autos, etc. etc.
als je kijkt wat dezelfde helm in het buitenland kost, voor een arai scheelt het al bijna de helft. Dus wie is er hier dan nu een dief (van zijn eigen centen??).
Maar ik neem aan als jij normaal gesproken bij appie de boodschappen doet, en daar altijd een krat warsteiner koopt, en diezelfde krat is de week erop bij de buurman voor de helft van het geld, dat jij daar ook ff wat kratjes in gaat slaan.... ;)
 
Maar ik neem aan als jij normaal gesproken bij appie de boodschappen doet, en daar altijd een krat warsteiner koopt, en diezelfde krat is de week erop bij de buurman voor de helft van het geld, dat jij daar ook ff wat kratjes in gaat slaan.... ;)

De juiste analogie is hier meer dat je bij de Appie gratis een fles Warsteiner kan proeven en dat je het vervolgens bij een ander gaat kopen.
 
De juiste analogie is hier meer dat je bij de Appie gratis een fles Warsteiner kan proeven en dat je het vervolgens bij een ander gaat kopen.


Ow, en welke appie is dat??? *D

Ik zie het meer zo, ik heb al jaren een arai, en deze in nederland gekocht, en mijn volgende wordt weer een arai en als ik deze dus stukken goedkoper ergens anders kan krijgen.......
Zelfde dus als ik al jaren een krat koop bij de appie dus, en nu ineens bij de buurman stukken goedkoper is....., dan ga ik toch mooi naar die buurman...
Ik denk dat dit meer de juiste analogie is...
 
Volgens mij hebben ALLE Schuberth helmen verkeerde kleuren. :+
Maar even serieus: helmen worden in het algemeen geproduceerd in 3 varianten: voor Azië, Amerika en Europa.
Met kleding is het misschien ook wel zo, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet wel dat Dainese vroeger kleding exporteerde in Italiaanse maatvoering, en tegenwoordig ook in Noordeuropese.

Dag Oma :W

FF stofblazen :+

Vandaag een reactie gehad van Arai Nederland wat betreft de pasvorm en maatvoering. Ik wil namelijk in Amerika de Arai RX-7 Haga aanschaffen, maar wil natuurlijk wel weten of het dingetje net zo past als de Europese versie. Ik kreeg in de reactie deze link meegestuurd: http://www.araihelmet-europe.com/php2/araitecs/AraiTecsIII.pdf

Op pagina 14 staat dit:
Arai even produces different shaped shells and liners for different continents:
rounded for Asian countries, longer and narrower for North American customers
and wider at the front for the European market.


De vraag is, is het erg merkbaar? Ik denk namelijk aan de plaatjes te zien dat het verschil tussen de Amerikaanse versie en de Europese versie een stuk kleiner is als het verschil met de Japanse versie.

Ik wil natuurlijk geen miskoop doen. Iemand ondertussen al een dergelijke helm daar besteld, in NL hetzelfde type gepast, en kan zeggen dat het verschil te verwaarlozen is? Want qua maatvoering zijn ze natuurlijk hetzelfde, het gaat puur om de pasvorm...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Arai RX7 uit Amerika en hij zit prima. Ik heb hem daar trouwens gepast en niet hier in NL. Op pag. 40 staat ook een tabel welke maat je nodig hebt. Die is in de US precies hetzelfde. Wat betreft pasvorm zal het volgens mij ook niets uitmaken, ik geloof niet zo in die verschillen tussen US en Europa (is volgens mij bescherming van de markt). En maakt het wel verschil dan kun je de binnenzijde van een Arai nog naar wens aanpassen ook met bijvoorbeeld andere wangstukken. Ik heb bij een motorzaak in NL wel dezelfde helm in mijn handen gehad en het enige verschil dat ik op het oog kon ontdekken was het keurmerk, Us is Snell en Europa is ECE.

Wat mij betreft dus gewoon in US bestellen voor zo ongeveer de helft van het geld en de dollar wordt ook weer zwakker.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan