Helm interieur wassen

DeKleef

MF veteraan
5 nov 2002
19.986
1
Eindhoven
Hallo,
Ik heb nu al 2 jaar mijn Caberg Justissimo Systeem helm. Nu kun je daar het interieur uihalen om schoon te maken.
Goed, interieur er uit gehaald... en nu?
Eerste gedacht was om het in de wasmachine te gooien maar ik weet niet of dit verstandig is :+

Iemand met Tips?
 
Ouwe mafkees, heb hier een bus interieurreiniger staan van s100, prima spul :W

Gebruik het zelf regelmatig, stinkt niet, en zorgt er voor dat je helm naar verloop van tijd niet zelf aan de wandel gaat.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een Arai RX7 helmpie,

ook interieur eruit halen
ff emmer met een soppie maken, erin gooien, wassen (wat een bende komt daaruit:D)
dan ff in de centrifuge, en laten drogen aan de waslijn, ik die het bijna iedere 3 maanden, lekker schoon fris helmpje!

(sopje, beetje lauw warm water, met beetje zeeppoeder, of shampoo)
 
ik heb een Arai RX7 helmpie,

ook interieur eruit halen
ff emmer met een soppie maken, erin gooien, wassen (wat een bende komt daaruit:D)
dan ff in de centrifuge, en laten drogen aan de waslijn, ik die het bijna iedere 3 maanden, lekker schoon fris helmpje!

(sopje, beetje lauw warm water, met beetje zeeppoeder, of shampoo)

Speciaal voor Arai:

Is het mogelijk om de binnenvoering schoon te maken?

Dat kan én mag. Gebruik voor het schoonmaken van uitneembare delen uitsluitend lauwwarm water en milde zeep. Gebruik voor het reinigen van het vaste interieur lauwwarm water, milde zeep en een vochtige spons. Verwijder zeepresten met een schone, vochtige spons. Laat de helm in omgedraaide positie drogen, zodat het water via de ventilatieopeningen kan weglopen. Lat de helm bij kamertemperatuur drogen, NOOIT op of bij een verwarmingsbron omdat hoge temperaturen het binnenmateriaal kunnen aantasten.

maar zal vast ook voor andere merken gelden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan