Helm kopen, grote prijsverschillen met buitenland?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ha luitjes,

Mijn 11 jaar oude Arai helm is aan vervanging toe, dus mijn ogen zijn gevallen op voor nu even gevallen op een Arai Chaser V,Blast Yellow.

Maar nu zie ik:
voordeelhelmen.nl > 530EUR
martimotos.com > 399EUR
sportsbikeshop.co.uk > 259GBP / 304EUR

25% goedkoper -O-

Of de Schubert E1 Crossfire Fluo Yellow:
voordeelhelmen.nl > 749EUR
sportsbikeshop.co.uk > 599GBP / 700EUR
helmetcity.co.uk > 470EUR

40% goedkoper -O-

Ik vind het het prettigst om gewoon in de winkel te kopen, want dan kan je hem toch even op je kop zetten, maar de verschillen in prijs zijn toch wel zeer opmerkelijk, en ik moet erbij zeggen dat ik nog niet eens echt de moeite heb gedaan om een lage prijs te zoeken. Resultaten hierboven vond ik in nog geen 5 minuten...

Die prijsverschillen geven je toch bijna een excuus om een tourrit naar Engeland te maken, puur om een helm te kopen :X
 
een helm kopen omdat er een leuk streepje op staat of omdat rossi of wie dan ook er mee rijdt zou ik nooit doen als de prijs daardoor verdubbeld.
Ga gewoon naar een goede motorzaak, en pas daar de helm en koop hem daar. weet je zeker dat het goed is.
Weet niet hoe het met helmen is, maar kledingmaten zijn in heel europa verschillend, dus vermoed dat dat met helmen niet anders is.
Termaat in nijmegen is een heel goede zaak daarvoor, veel keus in elke prijsklasse
 
een helm kopen omdat er een leuk streepje op staat of omdat rossi of wie dan ook er mee rijdt zou ik nooit doen als de prijs daardoor verdubbeld.
Ga gewoon naar een goede motorzaak, en pas daar de helm en koop hem daar. weet je zeker dat het goed is.
Weet niet hoe het met helmen is, maar kledingmaten zijn in heel europa verschillend, dus vermoed dat dat met helmen niet anders is.
Termaat in nijmegen is een heel goede zaak daarvoor, veel keus in elke prijsklasse
:?
Dus als je in Nederland een pak koopt in maat 54 is hij anders dan in Frankrijk?
Lijkt mij bijzonder raar...

Ben trouwens ook best benieuwd naar dit verschil....
 
een helm kopen omdat er een leuk streepje op staat of omdat rossi of wie dan ook er mee rijdt zou ik nooit doen als de prijs daardoor verdubbeld.
Ga gewoon naar een goede motorzaak, en pas daar de helm en koop hem daar. weet je zeker dat het goed is.
Weet niet hoe het met helmen is, maar kledingmaten zijn in heel europa verschillend, dus vermoed dat dat met helmen niet anders is.
Termaat in nijmegen is een heel goede zaak daarvoor, veel keus in elke prijsklasse


Helmen van Arai zijn per regio verdeeld, aangezien een hoofd van een Amerikaan anders is dan die van een Japanner.
Regio Amerika, Europa etc.
 
:?
Dus als je in Nederland een pak koopt in maat 54 is hij anders dan in Frankrijk?
Lijkt mij bijzonder raar...

Ben trouwens ook best benieuwd naar dit verschil....

Met pakken kan het nog binnen de maat in 1 winkel verschillen, al is het marginaal. Vooral met leer, dat is een lastig product en vaak handgemaakt, de rek verschilt ook nog eens per stukje leer. Het is lastig om het allemaal echt identiek te krijgen. Als de ene past, kan een uit hetzelfde rijtje met dezelfde maat net wat trekken in de oksels. Ik zou gewoon lekker passen. Kledingmaten snap ik trouwens uberhaupt geen hol van, zeker als je die internationale maattabellen erbij geeft. :? |(

Helmen komen uit een mal en daar zit minder variatie in. Het lijkt me sterk dat ze de mallen die ze in Engeland verkopen 1) anders van maat zijn en 2) wel hetzelfde heten als in NL. De voering is net weer een ander verhaal, maar ik denk toch dat daar minder variatie is dan bij kleding. Als je hem gepast hebt in de NL winkel en bestelt in buitenland (of daar gaat ophalen), ben ik benieuwd naar je resultaat. Lijkt me niet zo risicovol. Zeker in de laatste optie (tour naar GB) kun je ter plekke passen en kiezen niet te kopen. Vraag is wel wat voor botsmuts je op de heenweg opzet.
 
maar als iedereen zijn helm in een motorzaak gaat passen en deze vervolgens online aanschaft kan je straks nergens meer passen.

als ik een helm zou kopen in de winkel zou ik zeker wat prijzen benoemen die je online gevonden hebt, maar dan wel een winkel in nederland aanhouden.

is verzenden en eventueel retour inbegrepen in de prijs, bij die winkels uit engeland ?
 
Scheelt niet zoveel in UK met de NL prijzen hoor, zover ik zo snel kan zien:

Shoei GT-Air voor 419 pond is 492 eurotjes
(https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_cat/1421)

of hebben ze de prijzen snel verhoogd na het lezen van deze post, haha _O- _O-
 
maar als iedereen zijn helm in een motorzaak gaat passen en deze vervolgens online aanschaft kan je straks nergens meer passen.

als ik een helm zou kopen in de winkel zou ik zeker wat prijzen benoemen die je online gevonden hebt, maar dan wel een winkel in nederland aanhouden.

is verzenden en eventueel retour inbegrepen in de prijs, bij die winkels uit engeland ?

jawel, want koop op afstand dus gratis retour. okdoei.
 
Laatst bewerkt:
maar als iedereen zijn helm in een motorzaak gaat passen en deze vervolgens online aanschaft kan je straks nergens meer passen.

als ik een helm zou kopen in de winkel zou ik zeker wat prijzen benoemen die je online gevonden hebt, maar dan wel een winkel in nederland aanhouden.

is verzenden en eventueel retour inbegrepen in de prijs, bij die winkels uit engeland ?

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar er zit toch ergens wel een grens aan de meerprijs die je betaald voor een winkel? Ik vind dat toch een aardig verschil...

En ja, ze sturen het voor nop op binnen de EU.
 
Helmen van Arai zijn per regio verdeeld, aangezien een hoofd van een Amerikaan anders is dan die van een Japanner.
Regio Amerika, Europa etc.
Heb je hier zelf ervaring mee, of praat je gewoon iemand na?
Ik heb zelf een Arai RX7-GP uit de USA gekocht.
Was destijds een actueel model, prijs NL : 950 Euro, prijs die ik betaald heb 340 Euro, incl. verzendkosten.
Pasvorm exact hetzelfde als de in Nederland geleverde Arai helmen.
 
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar er zit toch ergens wel een grens aan de meerprijs die je betaald voor een winkel? Ik vind dat toch een aardig verschil...

En ja, ze sturen het voor nop op binnen de EU.
Dan moet je gewoon online kopen maar niet passen in de winkel, dat kan je gewoon niet maken, behoeft verder geen uitleg. Met elf jaar ben je behoorlijk aan de late kant denk ik, dus go go go naar Engeland!
 
Dan moet je gewoon online kopen maar niet passen in de winkel, dat kan je gewoon niet maken, behoeft verder geen uitleg. Met elf jaar ben je behoorlijk aan de late kant denk ik, dus go go go naar Engeland!

Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk 'netjes' hun helm vervangen na 5 jaar. Persoonlijk vind ik maar commerciële praat.
 
5 jaar is ook maar een getal. Scheelt nogal wat voor schaal materiaal je hebt en hoe vaak je met je kop buiten bent (en hoeveel UV straling er dan is). Feit is wel dat het de vulling (piepschuim) na X jaar wel zijn veerkracht verliest en daarmee ruimer wordt, dat is een belangrijk teken dat je beter een nieuwe kunt uitkiezen.
 
Ik heb mijn AGV helm gepast in de lokale MotoPort.
Maar daar hadden ze de kleurstelling niet die ik wou. Ook het precieze model niet, maar konden ze wel bestellen.
Dus heb ik wel hetzelfde model bij een andere motorzaak in de buurt gepast.
Deze kon mijn kleurstelling niet bestellen.

Uiteindelijk besteld via voordeelhelmen.nl. Scheelde met MotoPort bijna 80€ op een bedrag rond de 300€ vond ik dat echt teveel.
Buitenlandse (heb vooral bij duitse sites gekeken) scheelde toen bijna niets.
 
Laatst bewerkt:
Ligt ook aan het gebruik. Bij intensief gebruik is een helm sneller aan vervanging toe dan wanneer die maar een paar keer per jaar op je knar gaat. Maar ook dan verouderd het piepschuim enz. Persoonlijk doe ik ook langer dan 5 jaar met een helm ;)

Als het niet te duur mag zijn kan je altijd nog bij Aliexpress naar een Alai kijken. Ziet er top uit en ze hebben zelfs een Stoner replica (ondanks dat Casey altijd met Nolan reed) *O*
 
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk 'netjes' hun helm vervangen na 5 jaar. Persoonlijk vind ik maar commerciële praat.
Geen idee, ik doe het wel. Rijd vrijwel dagelijks en ik vind het na 5 jaar ook wel eens tijd. Soms na 4 :? Maar da's een andere discussie!
 
Volgens mij was het nog altijd 7 jaar ?
En het is geen plicht maar een advies ;) Mensen die iedere dag rijden en 7 jaar de zelfde helm houden verklaar ik voor gek, terwijl een ander hem misschien 20 x per jaar gebruikt en toch na 3 - 4 seizoenen vervangt omdat er iets nieuwers of mooiers is.
Persoonlijk vind ik het net zoiets als een auto gordel, het is je eigen veiligheid !
In ieder geval is het gewoon onverstandig om 11 jaar met een helm te doen..

Wat betreft de maten etc. Ik geloof niet dat er verschil in zit tussen uk, eu , usa , china etc.
Wel zit er verschil in vormen, zoals er ook verschil is in vormen van hoofden ( en andere delen :P )

Wat betreft de prijs verschillen : een helm die hier ( advies ) € 400 kost vindt je niet in de UK of USA voor € 200, tenzij het model alweer 3 jaar oud is oid.

Dat je bij een motorzaak meer betaald kan je denk ik zelf ook wel verklaren ?? Ze staan daar klaar in een groot pand met verlichting en verwarming etc, soms wel een 100 tal helmen die je allemaal mag passen en waar een verkop(st)er je helpt met handige tips en tricks en info etc.
Mensen die online wat verkopen hebben veel lagere kosten aangezien ze vaak gewoon een pc hebben en verder niks, sommigen hebben een eigen box of loods waar ze de spullen hebben liggn maar dat is lang niet altijd zo. Hierdoor zijn de kosten veel lager en ze bieden het product meteen aan voor de scherpste prijs terwijl je bij een motorzaak vaak nog wel enkele 10tjes er af kan krijgen of een viziertje erbij oid. Daarbij kun je als je een probleem / garantieclaim hebt de helm even langs brengen en soms meteen weer meenemen, via internet wordt dit kostbaar en langdraderig.

Persoonlijk ben ik van mening dat gaan passen in een zaak en bestellen op internet erg zielig is, bestel op internet de maat die jij denkt te hebben en als je het fout hebt bestel je maar een andere ;)
 
Persoonlijk ben ik van mening dat gaan passen in een zaak en bestellen op internet erg zielig is, bestel op internet de maat die jij denkt te hebben en als je het fout hebt bestel je maar een andere ;)

Ben ik helemaal met je eens. :Y

Toch is het verschil dusdanig heftig te noemen, waardoor je toch gaat overwegen hem ergens anders te halen. Van Arai heb ik destijds een maat M gekocht van Arai. Als die maten niet veranderd zijn in de afgelopen jaren, zou ik theoretisch gezien hem gewoon uit de UK kunnen halen en 230euro in mijn zak kunnen steken.
 
Dat bedoel ik dus ook, je neemt een gok maar als het niet goed past kan je altijd nog terug sturen en andere maat nemen toch ??

Als je toch die 230 bespaart wees dan verstandig en koop na een jaar of 5 tot 7 weer wat anders ;)
 
Ben ik helemaal met je eens. :Y

Toch is het verschil dusdanig heftig te noemen, waardoor je toch gaat overwegen hem ergens anders te halen. Van Arai heb ik destijds een maat M gekocht van Arai. Als die maten niet veranderd zijn in de afgelopen jaren, zou ik theoretisch gezien hem gewoon uit de UK kunnen halen en 230euro in mijn zak kunnen steken.
:Y
Kijk eens bij rad: Integraalhelm voor op de moto | RAD
In Belgie vlak bij Boom.
Of anders binnekort op de motorbeurs.
 
Heb je hier zelf ervaring mee, of praat je gewoon iemand na?
Ik heb zelf een Arai RX7-GP uit de USA gekocht.
Was destijds een actueel model, prijs NL : 950 Euro, prijs die ik betaald heb 340 Euro, incl. verzendkosten.
Pasvorm exact hetzelfde als de in Nederland geleverde Arai helmen.

via welke site was dat dan? dat wil ik ook wel eens proberen dan.
 
Dat bedoel ik dus ook, je neemt een gok maar als het niet goed past kan je altijd nog terug sturen en andere maat nemen toch ??

Als je toch die 230 bespaart wees dan verstandig en koop na een jaar of 5 tot 7 weer wat anders ;)

Nadeel van online bestellen is dat je er maar 1 past. Stel je koopt merk A in maat XL (wat je normale maat is) en het zit best prima, dus je houdt m. Daarmee weet je niet dat merk B in XL véél beter zit bij jou. Hoeft geen ramp te zijn, maar als je op den duur toch merkt dat het niet 100% lekker zit is dat wel een gemiste kans. Daarom ga ik het liefste naar motorzaken met groot aanbod, zodat je zeker weet dat je het best passende binnen jouw budget hebt.
 
Nadeel van online bestellen is dat je er maar 1 past. Stel je koopt merk A in maat XL (wat je normale maat is) en het zit best prima, dus je houdt m. Daarmee weet je niet dat merk B in XL véél beter zit bij jou. Hoeft geen ramp te zijn, maar als je op den duur toch merkt dat het niet 100% lekker zit is dat wel een gemiste kans. Daarom ga ik het liefste naar motorzaken met groot aanbod, zodat je zeker weet dat je het best passende binnen jouw budget hebt.
:Y helemaal gelijk.
Desondanks blijft het verschil met het buut'nland best groot. Ben toch wel benieuwd waar dat verschil (soms aanzienlijk!) in zit. Zij hebben vaak ook gewoon een winkel om te runnen, net zoals hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan