Helm kopen, grote prijsverschillen met buitenland?

:Y helemaal gelijk.
Desondanks blijft het verschil met het buut'nland best groot. Ben toch wel benieuwd waar dat verschil (soms aanzienlijk!) in zit. Zij hebben vaak ook gewoon een winkel om te runnen, net zoals hier.

Waarschijnlijk omdat in NL, arbeid, energie, pand etc etc het duurste van europa is.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon hier passen, past ie? Dan vragen om korting/het prijsverschil te minimaliseren. Winkel says no? Bedanken voor het passen en lekker op internet bestellen.

Afhankelijk van de reactie van de winkelier weet je meteen of je nog eens terugkomt om hem jouw zuurverdiende centjes te gunnen. :)
 
Gewoon hier passen, past ie? Dan vragen om korting/het prijsverschil te minimaliseren. Winkel says no? Bedanken voor het passen en lekker op internet bestellen.

Afhankelijk van de reactie van de winkelier weet je meteen of je nog eens terugkomt om hem jouw zuurverdiende centjes te gunnen. :)

Precies, dat dus.
Hans van W. doet dat ook, meegaan met interprijzen. Moet je alleen wel even naar vragen.
 
Waarom in het buitenland goedkoper? Omdat je in NL keihard genaaid wordt dag in dag uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Gewoon hier passen, past ie? Dan vragen om korting/het prijsverschil te minimaliseren. Winkel says no? Bedanken voor het passen en lekker op internet bestellen.

Afhankelijk van de reactie van de winkelier weet je meteen of je nog eens terugkomt om hem jouw zuurverdiende centjes te gunnen. :)
De prijs staat er al op, die weet je al voor je gaat passen. Wees dan gewoon eerlijk en vertel vooraf dat je eigenlijk de "internetprijs" wil gaan betalen.
 
De prijs staat er al op, die weet je al voor je gaat passen. Wees dan gewoon eerlijk en vertel vooraf dat je eigenlijk de "internetprijs" wil gaan betalen.

Helaas halen veel mensen daadwerkelijk hun gevoel van trots en fulfillment uit het voor elkaar krijgen van een "voor een dubbeltje op de eerste rang" deal.
 
Laatst bewerkt:
De prijs staat er al op, die weet je al voor je gaat passen. Wees dan gewoon eerlijk en vertel vooraf dat je eigenlijk de "internetprijs" wil gaan betalen.

betaal je na een proefrit ook altijd de vraagprijs?

Ik gun locale ondernemers hun omzet, maar wil niet genaaid worden. Voor een helm van 500euro wil best 20euro extra betalen,maar veel meer ook niet.
 
betaal je na een proefrit ook altijd de vraagprijs?

Ik gun locale ondernemers hun omzet, maar wil niet genaaid worden. Voor een helm van 500euro wil best 20euro extra betalen,maar veel meer ook niet.
Het gaat erom dat je van plan bent online te gaan kopen, tenzij ...
Het doel is gewoon om de winkel te gebruiken om de helm te passen om hem vervolgens elders te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Is met auto's/motoren net zo, ik koop liever bij een dealer in de buurt.

Pas na een succesvolle proefrit vertel ik dat de prijs marktconform moet zijn om tot een deal te komen. Anders koop ik elders als het prijsverschil de moeite waard is.

Ik weet dicht bij huis of voorkeursproduct aan mijn wensen voldoet en de locale ondernemer heeft zijn omzet.
 
Zijn genoeg winkels die wel met de prijzen meegaan. Zo heb ik mijn GT-AIR gepast bij Motozoom en ze waren ook nog eens een van de goedkopere. Als ik zou mierenneuken zou ik voor 2 tientjes minder kunnen bestellen maarja dan ben je echt een lijkenpikker.

In omgeving Amsterdam zijn er nu wat meer moderne zaakjes bij gekomen met goedkoper prijzen. Dus van die internetshops met een fysieke winkel als loods.
Twee weken geleden nog een complete pak gekocht bij Voordeelhelm.nl. Gewoon langsgereden gepast en gekocht.

Motorgarage om met een retail hoekje zullen het wel moeilijk hebben met het verkopen van een motorkleding. Of je moet het goed doen, of helemaal niet. Met minder marge genoegen nemen want anders komt er geen hond.
Motorcity is ook hiermee goed bezig. Doet ook reparatie, verkoop en boven een heel verdieping voor kleding met alles en nogwat. Dat is nou met de tijd meegaan.

Veel te dure panden voor motorwinkels binnen in het centrum dat is allemaal verleden tijd.
 
~
betaal je na een proefrit ook altijd de vraagprijs?

Ja! Het was een mooi aanbod en een erg scherpe vraagprijs, dus inderdaad gewoon de vraagprijs betaald.
Ben soms anders dan "de rest" Winkel MP of waar dan ook, als de prijs me aanstaat, loop ik niet te zeuren/miepen/afdingen/ what ever

Vindt ik de prijs te hoog (heb ik het er niet voor over) dan wel, tot mijn max, zo niet, dan geen deal.
 
Heb je hier zelf ervaring mee, of praat je gewoon iemand na?
Ik heb zelf een Arai RX7-GP uit de USA gekocht.
Was destijds een actueel model, prijs NL : 950 Euro, prijs die ik betaald heb 340 Euro, incl. verzendkosten.
Pasvorm exact hetzelfde als de in Nederland geleverde Arai helmen.

Ja ik praat iemand na, namelijk de website van Arai zelf.
Als je de volgende keer interessant wilt doen, waarom doe je niet eerst even een google search???

Arai uses 5 different shell sizes, this gives the right size helmet for the costomers head. The smallest shell is XXS, size 51-52. For every two sizes, there is one specific shell size starting with XS (53-54) up to XXL (63-64). For really large heads, we manufacture the XXXL shell, which covers size 65-66. The inner shell is shaped to the average size of the human head, but there are different inner shells for Europe, the USA and Asia. Furthermore Arai have developed two main shapes for the full-face helmets: the L-type shell and the G-type shell is rounder and may give more space around the face.
http://www.araihelmet-europe.com/site/phone/faq.html


En ja ik heb ook de RX7-GP maar dan een van Ducati (waar Arai voor helmen maakt).
Ik vond een Japans design mooi maar op website die helmen exporteerde stond er zelf dat
de Japanse pasmaat kan afwijken van EU of USA.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik praat iemand na, namelijk de website van Arai zelf.
Als je de volgende keer interessant wilt doen, waarom doe je niet eerst even een google search???


Mijn oprechte excuses dat ik je een vraag heb gesteld zonder eerst Google te hebben geraadpleegd enkel om “interessant te doen”.
Het zal niet weer gebeuren. Elke vraag die ik heb zal ik eerst door de Googlemachine halen alvorens ik het in mijn hoofd haal om het jou te vragen.
Bedankt voor je vriendelijke en volstrekt begrijpelijke terechtwijzing, en de informatieve bijdrage van een Arai website.
 
Mijn oprechte excuses dat ik je een vraag heb gesteld zonder eerst Google te hebben geraadpleegd enkel om “interessant te doen”.
Het zal niet weer gebeuren. Elke vraag die ik heb zal ik eerst door de Googlemachine halen alvorens ik het in mijn hoofd haal om het jou te vragen.
Bedankt voor je vriendelijke en volstrekt begrijpelijke terechtwijzing, en de informatieve bijdrage van een Arai website.

Je had het ook gewoon op een normale manier kunnen zeggen/vragen. ;)
Als je het op een interessante manier vraagt krijg je namelijk een interessant antwoord. :+
 
Laatst bewerkt:
De mannen van http://www.dutchmoto.nl/helmen/ hanteren hele mooie voorwaarden, namelijk:
"ALLE KORTINGSACTIES VAN ANDERE MOTORBEDRIJVEN IN NEDERLAND, BELGIË EN DUITSLAND OOK GELDIG BIJ DUTCH MOTO!"
Dit is alleen een fysieke winkel, maar wel gelegen in het prachtige zuid-limburg. Dus eventueel te combineren met een ritje. Volgens mij vragen zijn om een screenshot of iig een bewijs van de kortingsactie en dan gaan zij gewoon mee met de prijs :t
 
Koop mijn helm altijd bij Termaat motoren, super service, bakje koffie, nemen de tijd voor je, al pas je 100 helmen en altijd een nette prijs. Moet daar wel 130km voor rijden enkele rit, maar heb het ervoor over,
Koop wel altijd ARAI helmen.
 
Ik snap dat bakje koffie niet helemaal.. je hebt toch twee handen nodig om een helm op te zetten? En ga je dan met je helm op koffie drinken?
Net als de kapper die altijd koffie of thee aanbiedt: hoe moet ik dat drinken dan, terwijl je aan het knippen bent? |(
 
Ik snap dat bakje koffie niet helemaal.. je hebt toch twee handen nodig om een helm op te zetten? En ga je dan met je helm op koffie drinken?
Net als de kapper die altijd koffie of thee aanbiedt: hoe moet ik dat drinken dan, terwijl je aan het knippen bent? |(

_O- _O-

Meestal eindigt het met koude koffie/thee of een 3/4 glas water met wat verdwaalde haren er in _O- :')
 
Vond het onnodig om een nieuw topic te openen, maar gezien er hier over helmen uit het buitenland wordt gesproken heb ik er een vraag over. Zusje van me is in Engeland en wist dat ik een nieuwe helm zoek. Stuurt me wat prijzen van een Engelse winkel door die behoorlijk voordeliger zijn. Nu zegt een vriend dat de helmen uit Engeland een andere pasvorm hebben en tevens niet de goedkeuringen hebben die wij in NL nodig hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou om shoei en arai gaan in mijn geval.
 
Engelse helmen zijn hezelfde en hebben een E keur zoals de rest van Europa.
In de USA hebben helmen geen E keur.
 
ff over de vervangingstermijn voor helmen,heb vorige week een tankslapper met aaneensluitende highsider mogen meemaken en vol op m'n knar beland met m''n 9 jaar oude kevlar HJC.
No problemo voor de helm,bj de EH vertelden ze me nog dat ik maar blij moest zijn dat ik zo'n goede hoofdbescherming op had.
Was wel van plan komend seizoen een nieuwe helm aan te schaffen,dat zal nu dus ook moeten,maar een oudere helm is dus niet direct onveilig
 
Fijn dat je er goed vanaf bent gekomen ;)
Was vast geen helm van 200 euro paul en het blijft altijd beter voorkomen dan genezen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan