Helm kopen, grote prijsverschillen met buitenland?

Ja, bagger. Ik probeerde mijn vrouw ervan te overtuigen dat ik een nieuwe helm moet hebben omdat ie al 5 jaar oud is. Argument gaat dus niet meer op. ;). Die van haar is een Schuberth, die verouderen niet. Tenminste als ik zie wat er nog op Marktplaats wordt aangeboden....
 
Laatst bewerkt:
Gooi je hem toch gewoon op de grond ?
Schubert hoort bij bepaalde personen is mijn gevoel.. die vinden ook dat de motor niet minder waard word.. en vinden mensen die in de winter niet rijden mietjes.
Maar ff serieus ; dat mensen veel geld vragen voor een gebruikte helm vind ik al wat.. maar dat er mensen zijn die een gebruikte helm kopen vind ik helemaal wat ! Als je geen geld hebt voor een nieuwe kan je naar mijn mening beter stoppen met rijden
 
Ha luitjes,

Mijn 11 jaar oude Arai helm is aan vervanging toe, dus mijn ogen zijn gevallen op voor nu even gevallen op een Arai Chaser V,Blast Yellow.

Maar nu zie ik:
voordeelhelmen.nl > 530EUR
martimotos.com > 399EUR
sportsbikeshop.co.uk > 259GBP / 304EUR

25% goedkoper -O-

Of de Schubert E1 Crossfire Fluo Yellow:
voordeelhelmen.nl > 749EUR
sportsbikeshop.co.uk > 599GBP / 700EUR
helmetcity.co.uk > 470EUR

40% goedkoper -O-

Ik vind het het prettigst om gewoon in de winkel te kopen, want dan kan je hem toch even op je kop zetten, maar de verschillen in prijs zijn toch wel zeer opmerkelijk, en ik moet erbij zeggen dat ik nog niet eens echt de moeite heb gedaan om een lage prijs te zoeken. Resultaten hierboven vond ik in nog geen 5 minuten...

Die prijsverschillen geven je toch bijna een excuus om een tourrit naar Engeland te maken, puur om een helm te kopen :X

Gewoon naar de locale motorzaak gaan en je daar laten adviseren en veel passen.
Dan het type en maat onthouden en online bestellen bij een webshop ergens ver weg, die zijn het goedkoopst.
Dan heb je het beste van 2 werelden, het advies en pasmogenlijheden van de motorzaak en de prijs van de internet stunter.

Daarom ben ik gestopt met de verkoop van helmen.
 
Tja, ik ben meer van de ouwe stempel. Ik wil best - binnen de perken- wat meer betalen voor advies en, indien nodig, voor een goede garantieafhandeling. Ik pas in de winkel en koop hem daar dan ook.
Ben ik met je eens,gisteren nog gedaan.Nieuwe Scorpion Exo 1400 carbon gekocht.Misschien duurder dan op het internet maar persoonlijke service en advies is voor mij zeker meer waard.En mochten er problemen komen dan is het ff terug gaan en het wordt opgelost.En als je dit vaker doet bij je vaste motordealer ( ik koop alles bij hun, pak,onderdelen,banden en helm dus ) krijg je vast nog wel korting.En ik zie nu net dat ik nog minder heb betaald als deze bij FcMoto te koop staat ( al is het maar een paar euro).Dus daar heb ik dan nog schik van.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon naar de locale motorzaak gaan en je daar laten adviseren en veel passen.
Dan het type en maat onthouden en online bestellen bij een webshop ergens ver weg, die zijn het goedkoopst.

Dan heb je het beste van 2 werelden, het advies en pasmogenlijheden van de motorzaak en de prijs van de internet stunter.

Daarom ben ik gestopt met de verkoop van helmen.
En dan ben je dus een massieve eikel en de reden dat veel locale motorzaken falliet gaan. Maak je gebruik van hun service moet je daar ook voor betalen. Wil je een goedkopere prijs krijg je geen service.
 
En dan ben je dus een massieve eikel en de reden dat veel locale motorzaken falliet gaan. Maak je gebruik van hun service moet je daar ook voor betalen. Wil je een goedkopere prijs krijg je geen service.


Waarom een massieve eikel???
Veel doen dit, dat is ook de reden dat ik gestopt ben met de verkoop van helmen en kleding.
En toch nog langs durven te komen omdat ze een helm hadden gekocht voor weinig die voor de aziatische markt was bedoeld, of ik hem kon omruilen.
En ja ik ben een massieve eikel.
 
Waarom een massieve eikel???
Veel doen dit, dat is ook de reden dat ik gestopt ben met de verkoop van helmen en kleding.
En toch nog langs durven te komen omdat ze een helm hadden gekocht voor weinig die voor de aziatische markt was bedoeld, of ik hem kon omruilen.
En ja ik ben een massieve eikel.

Waarschijnlijk had hij het sarcasme even gemist.
 
Waarom een massieve eikel???
Veel doen dit, dat is ook de reden dat ik gestopt ben met de verkoop van helmen en kleding.
En toch nog langs durven te komen omdat ze een helm hadden gekocht voor weinig die voor de aziatische markt was bedoeld, of ik hem kon omruilen.
En ja ik ben een massieve eikel.
Nou, je bent een massieve eikel omdat blijkbaar op vrijdag mijn sarcasmedetector kapot is :+

Ik dacht even dat je zo'n figuur bent die daadwerkelijk gaat passen in een winkel en dan online gaat kopen. Ik heb dan geen motorzaak, maar heb wel een behoorlijke hekel aan het soort lui die dat soort dingen doen.
 
onzin, de expert werkt vaak voor een onafhankelijk bureau dus die heeft er niets aan om minder op te geven..
Mensen met die ervaringen hebben het of te hoog in de bol qua waarde van eigen spul of vinden het lastig te accepteren dat je spul van 4 jaar oud niet hetzelfde meer waard is als een nieuwe
Volgens mij begrijpen we elkaar niet, maar bedoelen we hetzelfde. Kleding en helm schrijven af, dus krijg je nooit wat je betaald hebt. Zonder aantoonbaar kan je het spul tweedehands gekocht hebben en krijg je toch echt nog minder. Hoe goedwillend de schade expert ook is, die moet de centen ook verantwoorden.
 
Volgens mij begrijpen we elkaar niet, maar bedoelen we hetzelfde. Kleding en helm schrijven af, dus krijg je nooit wat je betaald hebt. Zonder aantoonbaar kan je het spul tweedehands gekocht hebben en krijg je toch echt nog minder. Hoe goedwillend de schade expert ook is, die moet de centen ook verantwoorden.

Afschrijven doet het zeker hoor, denk dat we idd allebei hetzelfde bedoeld hebben.
Nu dit zo in me opkomt wil ik eens kijken of er een nieuwaarde regeling is voor kleding etc.
 
Ik kreeg uiteindelijk €450,- voor m’n helm en kleding,viel me eigenlijk niet tegen voor spullen van bijna 10jaar oud,als aangegeven wilde ik komend seizoen toch al iig de helm vervangen.

Motor leverde nog 2k op,we gaan maar eens speuren op het www om dit bij een MVA Brutale te passen 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan