helm kopen

cbreke

Rookie
27 jun 2004
4
0
Bornem
Momenteel heb ik een HJC helm, maar enorm storend is dat bij snelheden hoger dan 120km/u de helm opstijgt. Enorm vervelend. Ik heb een fijn gezicht en veel helmen lijken zo groot. Ik lijk soms wel op een spaceball, als iemand die film heeft gezien (parodie op Star Wars: aanrader by the way).

Vraag: Zijn er verschillen qua vorm en welke helm zou u me kunnen aanraden om vervelende opstijgen te kunnen vermijden?
 
Hoi, als ik het zo lees, lijkt het erop dat je helm gewoon te groot is. Ikzelf heb ook een klein koppie en heb de Arai Quart nr5 (maatje S) en die zit perfect. Zelfs als ik 240 km/u rijd, wat ik natuurlijk noooooit doe O-) blijft mijn helmpje keurig zitten waar hij zit. Ga er maar eens een passen, dan begrijp je wat ik bedoel. Bij mij zit deze helm werkelijk als gegoten. Hij kost helaas wel een paar centen :X

full
 
laat je ff goed advizeren en koop m altijd zo strak dat t net geen pijn doet. Zelfs als je je helm dan iets uitdraagt gaat hij nog niet zweven...
het klinkt namelijk idd offie echt te groot is of voor jou gewoon niet de goede pasvorm heeft.
 
heb je een lang/kort gezicht?
het is zoeken
Ik heb ondertussen 10 merken op m'n kop gehad waarvan ik alleen in Premier en AGV
een goede pasvorm heb (ik heb wat je noemt een "lang" gezicht, meeste helmen
steekt m'n kin uit of zitten te los op de wangen/oren/hoofd)
 
ik heb afgelopen week ook een HJC helm gekocht (cl-14 format)
ze vallen nogal groot uit ik heb uiteindelijk een maat XS (54) gekocht.
de helmen die ik hiervoor ,een nolan en bieffe waren 3 a' 4 maten groter
ik heb de HJC opgehad naar Assen en tot 210 kmh geen problemen hij is erg stil
(vergeleken bij mijn vorige helmen) en absoluut geen "lift"
het enigste nadeel is de waardeloze bevestiging van het neuskapje, diegaat makkelijk los zitten kortom voor mij een helm die waar biedt voor zijn geld
 
Die helm zit inderdaad te ruim, denk ik zo. Da's niet écht veilig. Als je een helm past mag/moet ie strak zitten zonder ergens te knellen.
Laat iemand anders proberen de helm te draaien en omhoog en omlaag te bewegen als je hem op hebt. Als dat niet lukt zonder een acute nekhernia zit ie goed.....

Je zou kunnen proberen of er een andere (dikkere) maat binnenbekleding voor die HJC te krijgen is. Sommige merken hebben verschillende maten wangkussentjes etc.

Zo niet, dan zou ik absoluut overwegen die helm in te ruilen voor iets dat strakker zit, want dit kán best link zijn.
 
Als je een helm past mag/moet ie strak zitten zonder ergens te knellen.
Laat iemand anders proberen de helm te draaien en omhoog en omlaag te bewegen als je hem op hebt. Als dat niet lukt zonder een acute nekhernia zit ie goed.....


laat je ff goed advizeren en koop m altijd zo strak dat t net geen pijn doet.

Uhuh...maar wat is strak en wat is knellen?
Iets straks kan na 20 minuten gaan knellen snappie? ( nee viespeuken...nee B| )
 
Uhuh...maar wat is strak en wat is knellen?
Iets straks kan na 20 minuten gaan knellen snappie? ( nee viespeuken...nee B| )
:+
hij moet echt goed aansluiten maar geen drukpunten geven, maar meestal weet je snel genoeg of hij goed zit of dat het echt pijn gaat doen. Zeker bij de duurdere helmen kan je dr natuurlijk ook een proefritje meer maken he, dan weet je meteen hoe t na wat langere tijd zit.
 
Ikzelf heb ook een smal gezicht. Eerst had ik een Lazer helm gekocht zonder echt te weten waar ik op moest letten. Die bleek al snel te groot en vooral te rond voor mijn hoofd. Veel advies gekregen en daar nuttig gebruik van gemaakt. Na heeeeeeeel veel passen ben ik dan tot de conclusie gekomen dat Arai en AGV het beste pasten voor mijn hoofdvorm. Beste advies is passen en liefst zoveel mogelijk verschillende merken en types.

Heb nu een Arai Astro J taddy replica maatje M en die zit als gegoten. Geen last bij hoge snelheden, wel redelijk wat windgeluid. Kin past nog net in de helm onderaan, dus let daar wel een beetje op. AGV is wat dat betreft iets langwerpiger. Merken die helemaal afvielen voor mij (toch de types die ik gepast heb, tegen de toprange aan) waren : Shoei, Suomy, Shark en Lazer.

Succes met de zoektocht ... en show effe wat het uiteindelijk geworden is ;-).
 
ik heb pas een nieuwe schuberth gekocht voor m'n kleine hoofdje.
dat merk heeft zelfs maatje xs.
hij zit behoorlijk strak, maar dat is beter en hij wijdt nog een beetje uit.
hij is wel aan de prijs (539.00 eurootjes), maar dan heb je wel wat.
succes ermee!
 
Het is een shoei Z-one Radius Tc maatje medium geworden. Zat als gegoten. Was zelfs nog een kinstuk en een pinlock bij. Gekocht voor 399 eurotjes (solden: normaal +-625 euro).

Iedereen bedankt voor advies!!!!
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn helm. kan ik er niet zelf een klein kussentje of piepschuim in doen of is dat echt af te raden.
steef
 
Terug
Bovenaan Onderaan