Helm kraakt bij hogere snelheden?

requiem88

MF veteraan
11 sep 2007
1.907
0
Landgraaf
Hey,
ik heb een Caberg 505 urban tribe...
505urbantribe.jpg

deze heb ik een jaar in mn bezit (nog van het scootertijdperk :P)
alleen is het me wel opgevallen toen ik laatst bij mijn neef achterop de motor zat dat de helm bij hogere snelheden begint te kraken, vooral als ik mijn hoofd een beetje schuin houd...
Hier maak ik me natuurlijk wel een beetje zorgen over, want je helm is toch wel belangrijk voor je veiligheid..

Maar ja wat ik dus wou weten is of dit een beetje normaal is? Of dat ik maar eens moet gaan kijken voor een andere helm... Liefst hou ik deze helm, ben namelijk maar een arm studentje, en het rijbewijs en de motor die ik op het oog heb kosten al genoeg ;( maar ja ik kan moeilijk de weg op met een helm die evt. niet meer goed zou zijn :)

Dus ik hoor graag wat jullie er van denken
 
Kraken??

IS het echt de helm die kraakt, of zou het ook het vizier kunnen zijn?
En is dat kraken dan hard, want moet best hard kraken wil het de rijwind overheersen denk ik dan
Ik heb het zelf iig nog nooit meegemaakt. Maar wie ben ik om tezeggen dat het niet zou kunnen.

Tevens kan ik je aanraden om met oordoppen in tegaan rijden, echt van belang op de snelweg. Voor je het weet heb je een suis in je oor die niet meer weg gaat !!

sc6 ermee trouwens, en zoals je al zegt het is voor je persoonlijke berscherming dus check het even goed na allemaal !!
 
Alle helmen maken lawaai op hoge snelheid, de een meer dan de ander.
Oordopjes helpen.
 
tja het blijft een erg goedkope helm van nog geen 100 euro..

verwacht er dus niet teveel van.
toen ik hem kocht 160 :P is nu inderdaad overal in de aanbieding ja voor 100
en je moet er toch van uit kunnen gaan dat elke goedgekeurde helm toch wel van een bepaalde kwaliteit is he :P

Het is echt heel moeilijk te zeggen waar het kraken vandaan komt... dus ik durf eigenlijk niet te zeggen of het aan het vizier ligt of ergens anders aan...

oordopjes was ik sowieso al van plan te gaan halen!
 
De mijne doet dat ook! Is een HJC AC-11 van 350 euro (wel al twee jaar oud). Vraag me ook wel af of dat kwaad kan en of hij misschien aan vervanging toe is.
 
Heb "nog maar" 4 helmen gehad (Schubert, Nolan en 2 HJC's), en de enigste keer dat zo'n ding KRAAKT, is wanneer je op je bek gaat en'ie op (als je mazzel hebt) op straat smakt '( .
En ik kan je dit helaas uit ervaring zeggen ...
En al zou't aan je vizier liggen, zou ik evengoed maar's langs gaan bij een dealer oid.

Veiligheid is'n groot goed; game over = game over -O- .
 
Laatst bewerkt:
toen ik hem kocht 160 :P is nu inderdaad overal in de aanbieding ja voor 100
en je moet er toch van uit kunnen gaan dat elke goedgekeurde helm toch wel van een bepaalde kwaliteit is he :P

Het is echt heel moeilijk te zeggen waar het kraken vandaan komt... dus ik durf eigenlijk niet te zeggen of het aan het vizier ligt of ergens anders aan...

oordopjes was ik sowieso al van plan te gaan halen!

scooterhelmen hebben ook niet de kwalitied van een motor-helm, en zijn lang niet zo veilig.
ik zou em lekker een trap onder ze vizier geven en een fatsoenlijke helm kopen die je net wat beter beschermd.

toen ik een keer met me m robbert helm ging rijden op de rsv mile heb ik em ook maar gauw afgedaan :o
 
scooterhelmen hebben ook niet de kwalitied van een motor-helm, en zijn lang niet zo veilig.
ik zou em lekker een trap onder ze vizier geven en een fatsoenlijke helm kopen die je net wat beter beschermd.

toen ik een keer met me m robbert helm ging rijden op de rsv mile heb ik em ook maar gauw afgedaan :o
het is een motorhelm hoor :)
mijn oude helm werd een jaar ofzo geleden gestolen... en omdat ik toen toch al wist dat ik wou gaan motorrijden heb ik me toen meteen een motorhelm gekocht met het idee dat ik die dan nu mooi kon gaan gebruiken :) en hij voelt gewoon goed aan, er zit niks los of iets dergelijks en ik ben er altijd zuinig mee omgegaan... is dus ook nooit gevallen ofzo
 
Zeer waarschijnlijk het vizier, kan me niet voorstellen dat de schaal zon geluid maakt. Zit je vizier wel helemaal sluitend dicht???

Ik heb een Schuberth van 500 e en als ik mn hoofd naar links/rechts draai bij 120 kraakt het vizier ook. Maar dat komt omdat hij dan op het een na laatste tikje niet dicht zit. Misschien zit er wel beetje speling in het bevestigingspunt. Duw er eens tegen als je hem afhebt en kijk ff hoe en wat..

En anders inderdaad nieuwe helm!!!
 
Ik vind het wel een goede vraag hoor. Ik heb zelf een Nolan N101 gehad en die had als ik mijn hoofd draaide ook dat het begon te tikken. Hard genoeg om het boven de rijgeluiden te horen. Dit tikken kan ook kraken geweest zijn. Ik vond het geen fijne gedachte :N
 
ik vind het een beetje moeilijk om nu tot een conclusie te komen of ik wel of niet een andere helm nodig zou hebben... het vizier hebik naar gekeken, maar ik kan nergens vinden dat hij neit goed aansluit!
 
of je gaat ff leren lezen. kheb het toch duidelijk gezegd...
meen je ik ga met een scooterhelmpje op de motor stappen |(
volgende keer graag nuttig bericht, want is niet het eerste bericht van je dat ik zie dat verre van behulpzaam is (onder andere in het topic waar je net zelf naar linkte)

het is een motorhelm hoor :)

mijn oude helm werd een jaar ofzo geleden gestolen... en omdat ik toen toch al wist dat ik wou gaan motorrijden heb ik me toen meteen een motorhelm gekocht met het idee dat ik die dan nu mooi kon gaan gebruiken :) en hij voelt gewoon goed aan, er zit niks los of iets dergelijks en ik ben er altijd zuinig mee omgegaan... is dus ook nooit gevallen ofzo
 
Laatst bewerkt:
Een helm van nog geen €200 euro noem ik niet bepaalt een motorhelm, maar dat zal wel aan mij liggen.... ;)


Ach, lekker laten controleren die helm. Weet je direct of je er nog (fatsoenlijk) mee de weg op kan :)




Ps. Verre van behulpzaam? Moeten ze maar niet van die :Z -topic's aanmaken :W
 
Een helm van nog geen €200 euro noem ik niet bepaalt een motorhelm, maar dat zal wel aan mij liggen.... ;)


Ach, lekker laten controleren die helm. Weet je direct of je er nog (fatsoenlijk) mee de weg op kan :)




Ps. Verre van behulpzaam? Moeten ze maar niet van die :Z -topic's aanmaken :W
nee hehe ik vind dat topic wat je zei ook beetje vaag, maar ja dan nog vond ik dat je beetje overdreven reageerde :) maar kan aan mij liggen :P
ik laat er wel eens naar kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan