Helm krapper maken?

Sandertje

MF'er
27 nov 2001
48
0
Amersfoort
Heeft iemand enig idee of ervaring met het opvullen van de binnenvoering in je helm met "opvulspul" oid? Ik heb net (gisteren) een HJC systeemhelm gekocht, heel wat andere helmen geprobeerd en uiteindelijk voor deze gekozen. Mijn probleem is denk ik dat ik net een tussenmaat hoofd heb die precies tussen maatje S en M in zit. Die S zat echt te strak (kreeg na 1 minuut al koppijn ervan), dus maar voor de M gekozen. Maar mocht hij in de loop van de tijd ruimer worden wil ik hem graag met schuimrubber oid op vullen tussen de harde binnenwand en de voering.
Is zoiets goed te doen??????

thanx!
 
Ik heb mijn Shoei helm ook opgevuld met een aantal strookjes zacht rubber. Zodoende zitten de wangstukken iets strakker.

Ik kon toen ook met geen mogelijkheid een perfect passende helm vinden.

De helm is aan vervanging toe en ik heb inmiddels tientallen opgepast. 2 goedzittende helms kunnen vinden. Een Shoei van 1500 piek. en een HJC van 700 piek.
 
Die van mij vond ik ook te breed maar vandaag met proefritje maken helemaal geen last van gehad.....'k zal wel dikker zijn geworden.
 
Moet je een ARAI kopen, kan je namelijk op maat laten maken bij die gasten.
 
Ik heb ook een HJC systeemhelm (die sy-max) en die zat ook behoorlijk strak. Deed ook een beetje pijn zelfs gewoon na een tijdje dragen. Na veel twijvelen en advies van dit forum heb ik hem toen toch gehouden. Na steeds hem even gedragen te hebben begon hij beter te passen en zich wat meer naar m'n hoofd te vormen. Nu zit ie eigenlijk precies goed.. sterker nog.. hij zit echt riant goed gewoon.
Nu weet ik niet of de jouwe nog strakker zit dan bij mij toen, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

edit: Oops.. daar heb je dus nix aan |( |( |( :z
 
Laatst bewerkt:
Nog een helm kopen, en die binnenvoering bij je andere goede helm instoppen??

Ik heb een Lazer helm gekocht op de motorbeurs utrecht. Ik krijg hem met wat moeite over mn kop heen, maar dan zit ie wel perfect!! Wilde ik even kwijt :)
 
Ik gebruik 5 mm dik schuimrubber om de wangstukken op te vullen. Nu voelt mijn helm weer als nieuw.
 
Zo te horen stop ik, als het nodig is tenminste, er gewoon wat schuimrubber of watten in... Maar op dit moment zit 'ie nog lekker dus we zien wel.
btw, eten heeft niet geholpen. Misschien als ik net als de hamster van mijn zus mijn wangen volprop met voer dat 'ie dan strak zit...
 
Bataclava (helmmuts) dragen
Helm zit strakker en stinkt ook niet na enkele warme dagen
Heb een dainese past perfect
 
Dat probleem had ik dus ook toen ik m'n nieuwe Uvex probeerde, L iets te ruim en M veel te krap. De aardige mevrouw bij motorport rockanje heeft vervolgens de wangstukken uit de M in de L gezet en toen zat ie goed en heb ik 'm gelijk gekocht. :)
 
M terugbrengen en de S nemen. Kreeg de eerste paar ritten ook pijn in m'n kop van m'n helm, maar is nu helemaal weg en zit perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan