Helm laten vallen, repareren of vervangen?

JorisBos

MF'er
30 sep 2004
108
0
-
Heb net na de rijles mijn helm uit mijn handen laten vallen.
Hij glipte uit mijn handen toen ik bezig was hem in de hoes te doen, ik kon hem nog enigszins controleren in de val maar uiteindelijk viel hij vanaf knie hoogte op de straat.
Er zit een beschadiging op, precies op een plek die opvalt.
Ik heb de helm net 6 keer opgehad en het zou natuurlijk erg zonde zijn om hem nu al te moeten laten vervangen.
Ik ben bang dat als ik het zo laat dat dan binnen de kortste keren de buitenste laag beetje bij beetje afbrokkeld, dus misschien bestaat daar een manier voor om dat te verkomen.
Heb ik nog kans dat de verkoper iets voor me wil doen? (heb hem bij fc-moto gekocht)
Wat zeggen jullie?

i1321857_IMG1846.jpg

i1321856_IMG1844.jpg

i1321855_IMG1843.jpg


Foto's op andere server gezet
 
Laatst bewerkt:
Heb net na de rijles mijn helm uit mijn handen laten vallen.
Hij glipte uit mijn handen toen ik bezig was hem in de hoes te doen, ik kon hem nog enigszins controleren in de val maar uiteindelijk viel hij vanaf knie hoogte op de straat.
Er zit een beschadiging op, precies op een plek die opvalt.
Ik heb de helm net 6 keer opgehad en het zou natuurlijk erg zonde zijn om hem nu al te moeten laten vervangen.
Heb ik nog kans dat de verkoper iets voor me wil doen? (heb hem bij fc-moto gekocht)
Wat zeggen jullie?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je kan je helm ook laten testen, bel een helmendealer bij je buurt even op. Zij kunnen je hier meer over vertellen ;)
 
xienix, maar ik zou hem gewoon blijven gebruiken. Val van een halve meter kan'ie wel tegen hoor.
 
koop een nieuwe....... ;)




als je elke X dat je je helm laat vallen een nieuwe gaat kopen , kun je misschien beter een 10-helmenkaart bij de motorzaak aanvragen......... :Y
je krijgt dan 50-% korting bij de 11e helm.. :+
 
Ja ik dacht al dat hij waarschijnlijk nog wel veilig zou zijn, maar ik vind het vooral zonde om de zichtbare schade, niemand die een manier weet om te zorgen dat het niet verder uitbreid?
 
ik heb toen der tijd jaartje terug gewoon spullen van de rijschool gepakt als je dan een smakkerd maakt is het verder niet je eigen probleem maar dat zal bij jou rijschool wel niet het geval zijn?
 
Vanaf kniehoogte op de grond gevallen?
Zonder je hoofd er in?

Nou, dan is er niets mis met de helm.
Alleen jammer van de kras.
Niet over zeuren, die helm komt nog wel meer tegen.
Waardoor meer krassen ontstaan.
 
ik heb toen der tijd jaartje terug gewoon spullen van de rijschool gepakt als je dan een smakkerd maakt is het verder niet je eigen probleem maar dat zal bij jou rijschool wel niet het geval zijn?

Ja dat kan wel maar ik vind die helmen daar smerig en een helm moet je toch hebben dus dan maar eentje zelf kopen...
 
Vanaf kniehoogte op de grond gevallen?
Zonder je hoofd er in?

Nou, dan is er niets mis met de helm.
Alleen jammer van de kras.
Niet over zeuren, die helm komt nog wel meer tegen.
Waardoor meer krassen ontstaan.


:Y steentjes geven ook zo'n leuk effect op je helm
 
Gewoon een sticker erop plakken en gaan !!! :+

Je kan hem laten testen, maar als je het niet vertrouwd zou ik een nieuwe kopen. Meeste helmen moeten tegen een stootje kunnen. Het is wel een lelijke plek die je nu hebt ... ik zou een nieuwe kopen en deze als sier stuk op de kast zetten :P
 
Een sticker is niet eens zo'n slecht idee, maar ik heb ook wel eens gehoord dat dat je helm kan aantasten, is dat zo? Misschien vooral nu er al een beschadiging op zit...?
 
Je kan in het vervolg ook de zoekfunctie gebruiken, een paar dagen geleden was er namelijk niemand met dezelfde vraag. :W
 
Een sticker is niet eens zo'n slecht idee, maar ik heb ook wel eens gehoord dat dat je helm kan aantasten, is dat zo? Misschien vooral nu er al een beschadiging op zit...?

Ik neem aan dat je dat topic bedoeld over die gozer die een klap op z'n kop kreeg van z'n buurman? Dat is toch iets anders? Of bedoelde je die niet?

Iemand die nog iets kan zeggen over een sticker, is dat een idee?
 
Een helm moet tegen een stootje kunnen? Wat een onzin.

Een helm wordt primair gemaakt om je hoofd te beschermen tegen al te grote klappen. Niemand, ook de helmenmakertjes niet, geeft aan dat een helm dat meerdere keren moet doen.

Een helm wordt gemaakt om de energie te absorberen die het bij een klap te verwerken krijgt. Deze absorptie gebeurd deels door scheuren/stukgaan van de schaal. Alle energie die namelijk in het scheuren van de helm gaat zitten is niet meer beschikbaar voor het scheuren van je hoofd.

Als er door een val van een halve meter haarscheurtjes zijn ontstaan in die helmschaal heeft de helm bij een volgende klap minder energie nodig om kapot te gaan. De rest van de energie moet ergens anders heen...

De beste tip hierboven is om je heml te laten controleren. De betere merken helmen bieden hier services voor aan. Geen idee of Shark dit doet, maar dat kan je dealer je waarschijnlijk wel vertellen. Zo niet, stuur ff een mailtje aan de importeur.
Stickers plakken zou ik erg voorzichig mee zijn. De ene lijm is wat aggressiever dan de andere, en er zijn lijmsoorten die je helmschaal zachter maken.

'tuurlijk wil het oog ook wat, maar ik zou me toch wat drukker maken om mijn veiligheid dan om de looks van de helm.
 
Laatst bewerkt:
Een helm moet tegen een stootje kunnen? Wat een onzin.

Een helm wordt primair gemaakt om je hoofd te beschermen tegen al te grote klappen. Niemand, ook de helmenmakertjes niet, geeft aan dat een helm dat meerdere keren moet doen.

Een helm wordt gemaakt om de energie te absorberen die het bij een klap te verwerken krijgt. Deze absorptie gebeurd deels door scheuren/stukgaan van de schaal. Alle energie die namelijk in het scheuren van de helm gaat zitten is niet meer beschikbaar voor het scheuren van je hoofd.

Als er door een val van een halve meter haarscheurtjes zijn ontstaan in die helmschaal heeft de helm bij een volgende klap minder energie nodig om kapot te gaan. De rest van de energie moet ergens anders heen...

De beste tip hierboven is om je heml te laten controleren. De betere merken helmen bieden hier services voor aan. Geen idee of Shark dit doet, maar dat kan je dealer je waarschijnlijk wel vertellen. Zo niet, stuur ff een mailtje aan de importeur.
Stickers plakken zou ik erg voorzichig mee zijn. De ene lijm is wat aggressiever dan de andere, en er zijn lijmsoorten die je helmschaal zachter maken.

'tuurlijk wil het oog ook wat, maar ik zou me toch wat drukker maken om mijn veiligheid dan om de looks van de helm.

Maar dan nog, van pak m beet 50 cm op de grond rollen,
en dan deels geremd door een poging hem tegen te houden:
dat zal geen gevolgen hebben voor de helm.
 
mijne is half jaar geleden vanop 1,5 meter op een oprijplaat gevallen. (gekarteld staal)

ook een stuk lak eraf zoals bij jou maar verder niks aan de hand.
kon geen scheurtjes ontdekken.

als een helm daar niet tegen kan dan is het geen goeie vind ik.
 
Als ik het goed heb zijn die Shark helmen van epoxy/(glas-)vezel.
Met epoxyhars kun je het beschadigde deel gewoon even overlakken. Epoxy op epoxy kan geen enkel kwaad.
Even met wat aceton het schaafvlak schoonmaken, epoxy eroverheen en klaar.

Als je een sticker plakt die epoxylijm gebruikt geeft dat geen probleem.

Die halve meter moet je helm wel kunnen hebben maar als je het zelf echt niet vertrouwd, laat hem dan even nakijken bij de helmdealer. Niets is zo vervelend als te moeten rijden terwijl je zelf geen vertrouwen hebt.

Succes!
 
Iemand die nog iets kan zeggen over een sticker, is dat een idee?

Kijk eens op de site van shark.

Bij arai zeggen ze wanneer je de helm mag overspuiten of bestickeren.

imho kan een sticker eigenlijk nooit geen kwaad, tenzij je een of andere rare lijm gebruikt. Gewoon alledaags stickertje kan er gerust op.
 
Laatst bewerkt:
doe dan wel twee.. (synchroon), lijkt het alsof het hoort :+

(helm die een klap krijgt zonder je hoofd er in kan het hebben, val je met je hoofd in de helm vanaf kniehoogte, kan dat een ander verhaal zijn.. en ja ik was die "gozer" :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan