Helm laten vallen

Helm wel eens laten vallen?

  • Nee nog nooit

    Stemmen: 22 44,0%
  • Ja balen...

    Stemmen: 28 56,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Roberto Jacketti

Die hard MF'er
12 nov 2003
776
0
Maasbracht
Balen!

Je kent het wel, heel even naar de winkel iets halen. Ik kom terug, krijg ik het pakketje niet goed in mijn jas. Ik zet mijn helm op het zadel en ja hoor daar viel ie. Visier kapot. Damn wou net gaan knallen. ;(

hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of ben ik gewoon dom?

|( |( |( |( |(
 
Balen!

Je kent het wel, heel even naar de winkel iets halen. Ik kom terug, krijg ik het pakketje niet goed in mijn jas. Ik zet mijn helm op het zadel en ja hoor daar viel ie. Visier kapot. Damn wou net gaan knallen. ;(

hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of ben ik gewoon dom?

|( |( |( |( |(

Nog nooit meegemaakt, ik probeer er altijd rekening mee te houden dat een onverwachte windvlaag of stoot tegen de motor of helm voor erg nare gevolgen kan leiden...

[offtopic] Ik zie dat je een GS 500 hebt, kijk dan ook ff in het GS 500 topic (zie signature) [/offtopic]
 
mijn helm valt regelmatig op de grond, meestal als ik haast heb, is niet echt leuk nee.... |(
Heb trouwens maar 1x een kapot vizier gehad, had ik niet meteen in de gaten, maar onderweg leek het net of er politie achter me reed. Maar dat was m'n vizier wat jankte op de wind.. :+
(ik rij vaak met mn vizier open)
 
Ja 'dom', ik leg m'n helm nooit op m'n motor. En de reden hoef ik je niet uit te leggen ;) Handschoenen op de grond en helm erop. Alhoewel ik kan begrijpen dat je dat met dit weer liever niet doet... ach, je handschoenen worden toch wel nat :9
 
ja , even parkeren om een peuk te doen en even de afgrond te bewonderen( ardennen ) helm op het zadel ik draai mij om en de helm valt zo de afgrond in..


arai rx7rr compleet naar de kl*te |( |( |(
 
stalen kolom trap op mijn werk,ik bovenaan en ikke treetje missen dus helm loslaten en leuning grijpen,kan je wel vertellen dat ie geen tree heeft overgeslagen.kon dus wel een nieuwe aanschaffen want dat ging niet te zuinig hard naar beneden,wat dat betreft geeft zwaartekracht een aardige acceleratie aan dingen die eigenlijk niet mogen vallen
 
tja. ik ook mn helm gewoon uit mn handen laten vallen omdat ik teveel tegelijk probeerde vast te houden... kleine beschadiging aan de lak gelukkig, maar erg zonde...
 
Vamaf welke hoogte mag je een helm eigenlijk nog laten vallen voordat ie 'gebruikt' is? Het zal nog wel gaan van een tafeltje ofzo, maar eigenlijk hoort hij maar een keer een schok te kunnen absorberen voordat het dempende materiaal onder de schaal gedeukt is...
 
Vamaf welke hoogte mag je een helm eigenlijk nog laten vallen voordat ie 'gebruikt' is? Het zal nog wel gaan van een tafeltje ofzo, maar eigenlijk hoort hij maar een keer een schok te kunnen absorberen voordat het dempende materiaal onder de schaal gedeukt is...

Ja ,vraag me ook af hoe de "toestand" van mijn helm is, is wel meer dan 1 keertje gevallen. |(
 
Gewoon uitproberen, met 50km/h vallen en als dat goed gaat de snelheid opvoeren. En als hij de 120km/h haalt is hij goed gekeurd. :+
 
1e ritje met nieuwe helm (en de rest) eerste beste pomp laat ik hem al uit mijn poten kletteren |( Achter het luchtrooster beetje gescheurd en beetje lak eraf. Heb me daar staan vloeken. Deze helm kan je niet zo goed vast pakken bij het kinstuk. Je moet hem echt door de opening van het vizier vast pakken. En dat had ik toen nog niet zo door.
 
gewoon verzekering bellen
en een nieuwe uitzoeken
anders door een kennis opgeven
krijg je alles vergoed en je hebt weer een helm bij
kennis wat geld geven en klaar :}
 
gewoon verzekering bellen
en een nieuwe uitzoeken
anders door een kennis opgeven
krijg je alles vergoed en je hebt weer een helm bij
kennis wat geld geven en klaar :}

En wat dacht je van eigen risico en treden op de no-claim ladder? Kan me niet voorstellen dat je zo'n schade vergoed krijgt zonder daarin achteruit te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan