helm laten vallen..

Vervang je je helm als je 'm "een beetje" hebt laten vallen?

  • Ja, natuurlijk, ik heb toch geld genoeg...

    Stemmen: 4 4,4%
  • ja, als er krassen op zijn dan wel

    Stemmen: 0 0,0%
  • nee, tenzij er duidelijke schade is (als er verf/lak af is)

    Stemmen: 17 18,9%
  • nee, dat kan bruintje niet trekken...

    Stemmen: 29 32,2%
  • ik heb mijn helm nog nooit laten vallen

    Stemmen: 40 44,4%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Van je eigen helm weet je tenminste altijd wat er mee is gebeurt. :)
sluit me hier bij aan 2 de hands en beschadig lekker laten liggen zou ik het
jij weet niet hoe die gevallen is en als je je eigen helm laat vallen weet je dat wel en kan je zelf het beste oordelen of die nog safe is zoniet en je werkt in het zieknhuis dan gooi je hem onder de rontghen foto dan zie je of die safe is of niet :9 werk je er niet dan breek je toch je poot en leg je je helm ernaast })
 
ik heb 2 helmen

een gewone zwarte met zwart vizier, die was van mijn vader en is 10 jaar oud nu.
is wel een goeie nolan maar rotversleten volgens mij, heeft heeft al veel klappen gehad ook. ik ga ermee naar school in de klas enzow.

ik heb ook eens een MT helm gekocht. met rode vlammen op enzo. maar was een helm van 80€ ofzo. vizier is er al af, en ik vind hem niet lekker zitten, wss te klein gekocht ofzo.

nu ga ik binnekort toch crosshelm kopen+een goeie motorhelm en gvd dat gaat weer geld kosten.

lazer helmen kosten 125€ ofzo, maar is dit goeie kwaliteit, ik wil een helm die als gegoten zit, en die geen 400€ kost.

schoolgaande jeugd met een husqvarna 250, en mito 125 en een mercedes. nou moet ik nog 2 nieuwe helmen halen ook. logisch dat ik zo gestressd leef
 
ik heb mijn helm gister van de trap laten stuiteren |( (en hem daarna nog eens keihard tegen de grond gesmeten uit frustratie), dus ik denk dat het nu maar tijd word voor een nieuwe helm :P
 
ik heb mijn helm gister van de trap laten stuiteren |( (en hem daarna nog eens keihard tegen de grond gesmeten uit frustratie), dus ik denk dat het nu maar tijd word voor een nieuwe helm :P

Hahahaha :} :} :}

ff ontopic, Volgens mij heb ik mn helm niet echt laten vallen, misschien een keer echt licht laten stuiteren (10 cm laten "vallen") maar meer zal het niet zijn geweest...
Maar goed nieuwe helm kan ik nu wel gebruiken na mn crash, kan me heel goed herinneren dat ie errûg hard een keer tegen de grond heeft geknald met mn koppie erin O-)
 
een helm is stuk als je het aan de buitenkant kan zien krassen etc zowel voor als de achterkant

en na een jaar of vijf is je helm ook niet meer betrouwbaar
dmv weersomstandigheden

oke er zijn patsers die er jaren meedoen maar waarom zijn er dan de fabrieks en keurings voorschriften en ze worden echt gekeurd
 
Na mijn ongeval kon je slechts 2 lichte krassen zien op mijn helm, voor mij toch reden genoeg om hem te vervangen.

Maar ja als je hem slechts uit je handen laat vallen, dan zou ik niet direct een neiuwe aanschaffen, maar dat hangt af van de toestand van je helm.
Kun je denk ik het beste zelf over oordelen.

Ik zou het gewoon belangrijk vinden om met een veilig gevoel op de motor te stappen.
En bij een tweedehands helm zou ik mij totaal niet veilig voelen.

Laat hem keuren zou ik zeggen, ben je zeker van je zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan