Helm-maat

mvzut

Rookie
1 aug 2006
7
0
Rijen
Ik heb vorige week een Schubert C2 systeemhelm gekocht. Mijn hoofd-omtrek is ruim 59 centimeter, en Schubert raadt dan zelf aan om eerst de 58/59 te proberen. Deze zat bij het passen ook goed, en ik heb verder eigenlijk niet over de maat getwijfeld (mijn vorige helm was zelfs maat 58). Nu merk ik echter dat hij met het kinstuk dicht toch wel wat strak bij de wangen zit (schijnaar is de helm nog wat flexibel met het kinstuk open). Na een uurtje rijden begint deze druk toch wel een beetje te irriteren. Bij mijn voorhoofd zit hij overigens wel goed.
Nu is mijn vraag: Zal de helm door het dragen vanzelf nog ruimer worden, of heb ik toch een te kleine maat gekocht? Ik las in andere berichten op dit forum dat helmen meestal wel wat "uitlubberen", maar is dat met zo'n moderne, dure helm ook het geval? Wat zijn de ervaringen met de Schubert C2?

Groet,
Martijn
 
Als de helm op je voorhoofd geen pijn doet is de maat oke.dat het bij je wangen nog wat strak zit gaat vanzelf weer weg door het dragen....De helm heeft wat tijd nodig om aan jou hoofd te wennen..

Ik heb het zelf ook gehad duurt een ongeveer een maand en hij zit als gegoten...
 
Als de helm op je voorhoofd geen pijn doet is de maat oke.dat het bij je wangen nog wat strak zit gaat vanzelf weer weg door het dragen....De helm heeft wat tijd nodig om aan jou hoofd te wennen..

Ik heb het zelf ook gehad duurt een ongeveer een maand en hij zit als gegoten...

alleen de helm????? :X
 
Ik heb geen verstand van hoofdomtrekken hoor... Maar is 59 centimeter een gemiddelde maat? :o Da's ruim een halve meter :o
 
Als het je echt niet bevalt, ook niet na enige tijd, dan kan ik je alleen aanraden om met je helm naar de dealer te stappen om kleinere wangstukken te bestellen bij de fabriek. Diverse merken hebben deze optie, Schubert waarschijnlijk ook.
 
Ik heb geen verstand van hoofdomtrekken hoor... Maar is 59 centimeter een gemiddelde maat? :o Da's ruim een halve meter :o

Dat is echt heel normaal hoor. Schubert noemt dit ook wel maat "L". Standaard gaat het bij Schubert t/m maat 62/63 (XXL).

Martijn
 
Ik heb geen verstand van hoofdomtrekken hoor... Maar is 59 centimeter een gemiddelde maat? :o Da's ruim een halve meter :o

diameter is omtrek gedeeld door pi

Steld dat pi=3 dan 60 cm/3 is 20 cm doorsnee voor een hoofd. Lijkt me aardig doorsnee. :Z
 
Hij gaat inderdaad nog groter worden. Als regel gedl daarom bij aankoop van een nieuwe helm. Als je je mond op en en dicht doet moet je net niet in je wang bijten.
 
Hoofdomvang in cm.      Helmgrootte

48-50      XXXS
51-52      XXS
53-54      XS
55-56      S
57-58      M
59-60      L
61-62      XL
63-64      XXL

That´s all u wanna know
 
Terug
Bovenaan Onderaan