Helm met intercom voorbereiding, waar vind ik de juiste intercom?!?

BvWesten

MF'er
8 sep 2018
79
19
Grootebroek
Dag allen,

Wellicht dat iemand hier mij wat verder kan helpen, ik zoek me rot maar kom er niet uit. Er zijn diverse helmen te krijgen met intercom voorbereiding, zo'n mooi luikje aan de zijkant van je helm. Zo ook de mijne, een Vemar Sharki systeemhelm. Bij Vemar noemen ze het VCS (Vemar ComSystem).

Je raad het al... Wat ik ook vind op internet, geen VCS systeem te vinden. Maar ook van andere merken is weinig te vinden die op een vergelijkbare manier gemonteerd worden.
Ik weet wel, de meeste sets kunnen op de helm vastgeklemd worden. Maar ik heb het liefst geen bedrading onder de rand van de helm door.

vemar-sharki-15.jpg


Ook op dit forum al diverse topics doorgebladerd, maar niets kunnen vinden wat me op weg helpt. Enige wat ik heb gevonden is een paar reviews waar men er van overtuigd is dat de aansluiting universeel is, maar niemand heeft daadwerkelijk iets getest.
Ik zou ook zelf nog wel iets kunnen maken met het afdekklepje, al heb ik dan het liefst een set waarbij de aansluitingen niet aan achter of onderkant zitten. Die blijken lastig te vinden.
Budget vind ik voor nu nog even niet het belangrijkste onderwerp, eerst eens zien of het überhaupt kan.

Dus de hamvraag is, welke intercom zou ik in kunnen bouwen op de daarvoor bestemde plek?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Waar zoek je geen contact met termaat motoren of jopa.nl enzo met de vraag. een importeur of dealer zal toch wel moeten weten waar de comsets voor jouw helm te krijgen zijn.
 
Ik heb zo het idee dat ze het leuk verzonnen hadden, maar nooit uitgevoerd..

Daar ben ik inmiddels ook een beetje bang voor... Het gekke is dat ik überhaupt weinig info vind over systemen voor helmen met voorbereiding. Is dat allemaal zo merkspecifiek? Anders word het toch gewoon een sena op de reguliere manier monteren of een andere helm... Mn huidige is net nieuw.
 
Ik kende, tot ik dit topic las, heel het merk vemar niet.

Shoei en HJC schijnen in sommige helmen voorbereid te zijn op een SENA systeem. Schubert heeft ook voorbereiding, maar weet even niet voor welk merk.
 
Ik kende, tot ik dit topic las, heel het merk vemar niet.

Shoei en HJC schijnen in sommige helmen voorbereid te zijn op een SENA systeem. Schubert heeft ook voorbereiding, maar weet even niet voor welk merk.

Ik kende het ook niet tot deze helm aangeboden werd bij mijn rijschool. Prima systeemhelm voor niet al te veel geld. 200 inclusief zonnevizier en pinlock scherm.

Heb reactie terug van Jopa. Ze denken dat een Sena past. Maar zeker weten doen ze het niet.
 
Ook bij de motorzaak geen succes... Zat systemen die met de helm te gebruiken zijn, maar niets dat van de uitsparing in de helm gebruik kan maken.

Mooi man, voorbereiding voor intercom... volgende keer toch maar een helm van een van de bekende namen.
 
Je had natuurlijk, bij aankoop, of liever vlak er voor, even kunnen informeren of zoeken naar de beschikbaarheid van de gewenste vomar intercom systeem :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan