Helm na val

Voor mij is mijn conclusie wel duidelijk, maar daarom geldt dat niet voor anderen. No prob, we leven om te leren. Als iemand me kan wijzen op de onduidelijkheid, wordt het voor mij misschien ook helder. Of ik kan het dan verduidelijken.
 
Op de eerste foto zie ik het vizier door de lucht vliegen.
Klopt, en er is niets afgebroken.
Heb hem later nog uit de grindbak geraakt.
Mag wel een nieuwe op i.v.m. de krasjes. :Y
Hoe ziet de binnenkant eruit als je de binnenschaal eruit haalt?
Ik geloof dat er zo weinig schade is, dat dit niet eens nodig is.
Maar een enkele circuitorganisatie zou hem zeker afkeuren, dus daar kan ik niet van op aan.
Misschien laat ik hem overspuiten, en dan uiteraard alles er uit. ;)
 
Ik bedoel dus dat je hoofd iets moet hebben geraakt, anders springt het er niet af.
En dan is er wel structurele schade aan de helm.
Ja, was duidelijk. Alleen de grindbak, niet door heen geschoven. Wat Losse stenen. O-)
 
Worldbeater gaat nu gewoon een mooie KYT kopen.
Probleem opgelost 🤗
DSC02475_ml.jpg
 
Ik koop gewoon na 4 of 5 jaar een nieuwe helm om zeker te zijn dat het grijze spul in mijn schedel goed beschermt is. En ja, soms is de ideale helm niet meer te koop en moet je even zoeken en passen. Zou ik vallen en de helm raakt de grond, op welke manier dan ook, meteen een nieuwe!
Enne Worldbeater... Ik heb ooit 2 nieuwe vizieren gekocht voor een Shark rsr2 carbon. Kostte mij 20€ en voor dat geld ga ik geen grindbak doorspitten.
 
Enne Worldbeater... Ik heb ooit 2 nieuwe vizieren gekocht voor een Shark rsr2 carbon. Kostte mij 20€ en voor dat geld ga ik geen grindbak doorspitten.
Ik wilde gelijk doorrijden. ;)
Maar de helm en motor werden afgekeurd door de organisatie, en daarna zagen we het grote gat in mijn pak pas. Dus even snel naar huis om andere spullen te halen. ;)
 

Bijlagen

  • PSX_20200831_190410.jpg
    PSX_20200831_190410.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 16
Wel interessant deze topic. Heb zelf een schruiver gehad. Ben hoofdzakelijk op mijn schouder , knie en handpalm geland op het asfalt. Mijn kleding was beschadigd. De helm zelf had lichte schaaf zijkant. Mijn vizier had wel meer krassen. Maar omdat dat buiten mijn gezichtveld was. Vond ik geen probleem.

Ik zelf ben doorgereden met mijn helm:

IMG_20210106_114419633.jpg



Het is eigenlijk heel moeilijk om te oordelen of het veilig is. Het moet altijd een persoonlijke overweging zijn of je na een ongeval wel of niet meteen iets nieuws koopt. Nooit afgaan op advies van anderen, omdat ieder zelf verantwoordelijk is voor zichtzelf.
 
Fortnine doet altijd leuke testen op Youtube. Zijn natuurlijk zeer wetenschappelijk 8)7 maar geven toch wel een beeld. De ShoeiNeotec komt ook voorbij. Wel het vorige model, dat ik dan weer heb...
 
Wel interessant deze topic. Heb zelf een schruiver gehad. Ben hoofdzakelijk op mijn schouder , knie en handpalm geland op het asfalt. Mijn kleding was beschadigd. De helm zelf had lichte schaaf zijkant. Mijn vizier had wel meer krassen. Maar omdat dat buiten mijn gezichtveld was. Vond ik geen probleem.

Ik zelf ben doorgereden met mijn helm:

Bekijk bijlage 1581489


Het is eigenlijk heel moeilijk om te oordelen of het veilig is. Het moet altijd een persoonlijke overweging zijn of je na een ongeval wel of niet meteen iets nieuws koopt. Nooit afgaan op advies van anderen, omdat ieder zelf verantwoordelijk is voor zichtzelf.
Volgens mij is het toch heel simpel; als een helm beschadigd is, zet je hem daarna niet meer op. Tenzij je onderweg bent o.i.d.
Maar éénmaal thuis ga je toch op zoek naar vervanging!?
 
Volgens mij is het toch heel simpel; als een helm beschadigd is, zet je hem daarna niet meer op. Tenzij je onderweg bent o.i.d.
Maar éénmaal thuis ga je toch op zoek naar vervanging!?
Zoals Jezus al zegt: dat is jouw afweging. Hij maakt een andere

Ik ben ook van mening dat je niet bezuinigd op je eigen veiligheid en dus vervang je je helm na een val of ongeval.
Maar anderen denken daar anders over blijkbaar :)
 
Als ik mijn helmen zou vervangen nadat gevallen zijn zou ik iets van 7 extra helmen moeten hebben gehad inmiddels _O-

Als een helm niet tegen een tikkie kan is het geen goede helm. Dat is mijn mening.

Nu is het ene "tikkie" het andere "tikkie" niet en daarom is het naar mijn mening niet zwart of wit.

Ik heb nog nooit een helm vervangen na een crash :)
Dat vond ik niet nodig na die desbetreffende crashes.
 
Als ik mijn helmen zou vervangen nadat gevallen zijn zou ik iets van 7 extra helmen moeten hebben gehad inmiddels _O-

Als een helm niet tegen een tikkie kan is het geen goede helm. Dat is mijn mening.

Nu is het ene "tikkie" het andere "tikkie" niet en daarom is het naar mijn mening niet zwart of wit.

Ik heb nog nooit een helm vervangen na een crash :)
Dat vond ik niet nodig na die desbetreffende crashes.
Ligt inderdaad wat voor tikkie, één tegen een deurpost in het voorbijlopen, of laten vallen (ook dan kan de binnenschaal beschadigen.
En wat je zegt, het is niet zwart/wit. En een crash op je helm, of belandde je op je gat...?

Zoals Jezus al zegt: dat is jouw afweging. Hij maakt een andere

Ik ben ook van mening dat je niet bezuinigd op je eigen veiligheid en dus vervang je je helm na een val of ongeval.
Maar anderen denken daar anders over blijkbaar :)
Dat klopt, maar ik bezuinig ook niet op mijn veiligheid.
Dat je misschien niet voor de duurste of modernste kledij gaat kan ik mij begrijpen.
Dat je een arm of been kunt kwijtspelen bij zo'n aardappelschiller (lees piketpaaltje onder de vangrail) is een risico wat je kunt nemen maar daarna zul je verder kunnen met je leven (al is soms behelpen).
Maar zonder hoofd word dat knap lastig |(_O-
En ja, iedereen moet zijn eigen keuze maken (vorig jaar een andere helm gekocht nadat zijn voorganger te oud is geworden).
Was een mooie aanbieding, maar de oude zit nog zo lekker :-)
 
Dat je misschien niet voor de duurste of modernste kledij gaat kan ik mij begrijpen.
Dat je een arm of been kunt kwijtspelen bij zo'n aardappelschiller (lees piketpaaltje onder de vangrail) is een risico wat je kunt nemen maar daarna zul je verder kunnen met je leven (al is soms behelpen).
Maar zonder hoofd word dat knap lastig |(_O-
Een frontaaltje of wat schuiner langs een piketpaaltje lijkt mij met elk motorpak wel een probleem. ;)
 
Als medical op het TT circuit kan en mag ik coureurs afkeuren als ik vind dat ze 'unfit to race' zijn, uiteraard op basis van het letsel dat ik zie, dan wel vermoed. Dit wordt doorgegeven aan racecontroll, en die volgen zonder voorbehoud dit advies. Een helm bekijk ik altijd, en zie ik beschadigingen aan de schaal adviseer ik de rijder deze helm niet meer te gebruiken. Officieel mag ik een helm niet afkeuren, maar ik geef dan deze bevinding door aan de organisator van het evenement. Meestal wordt ook dit advies gevolgd.....
 
Een frontaaltje of wat schuiner langs een piketpaaltje lijkt mij met elk motorpak wel een probleem. ;)
Men vraagt in het ziekenhuis op de SEH, als er een melding binnenkomst van een letsel met een motorrijder of ie een volledig pak heeft of niet.
Dan weet men vaak al wat ze kunnen verwachten.... O-) 8-)
 
Men vraagt in het ziekenhuis op de SEH, als er een melding binnenkomst van een letsel met een motorrijder of ie een volledig pak heeft of niet.
Dan weet men vaak al wat ze kunnen verwachten.... O-) 8-)
Ik heb de complimenten daar ontvangen. :Y
Ze maken vaak anders mee. O-)
 
Als medical op het TT circuit kan en mag ik coureurs afkeuren als ik vind dat ze 'unfit to race' zijn, uiteraard op basis van het letsel dat ik zie, dan wel vermoed. Dit wordt doorgegeven aan racecontroll, en die volgen zonder voorbehoud dit advies. Een helm bekijk ik altijd, en zie ik beschadigingen aan de schaal adviseer ik de rijder deze helm niet meer te gebruiken. Officieel mag ik een helm niet afkeuren, maar ik geef dan deze bevinding door aan de organisator van het evenement. Meestal wordt ook dit advies gevolgd.....
Ik neem aan dat jij dan een cursus oid daarvoor hebt gevolgd ?
 
Ik neem aan dat een medical niet zonder achterliggende cursus op een circuit als medical wordt aangesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan