Helm nodig voor een heel groot hoofd

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
ik zit met een levensgroot probleem >>>

ik heb een HHHHEELLLE dikke KOP !!! en nu is het zo dat ik dagelijks met mn vlamnieuwe scooter graag naar mn werk tuf en hier in Eindhoven rondrijd .

Mijn pech is dat mijn helm tot op de draad versleten is
( een fletcher traffic helm )
en ik op zoek ben naar een eenvoudige intergraal helm die over mijn dikke kop past of een leverancier die exact dezelfde helm heeft die ik al heb maar dan nieuw in deze joekel grote uitvoering

Ik ben geweest bij Frits van de burg bromfietsen en motoren >>> geen helm die ZO groot is ... een XXL paste mij niet
toen naar Motor huis eindhoven >>>> ook geen helm die mij past zonder dat ik het gevoel te hebben dat ik tussen de bankschroef zit ...

Toen naar Safe motors in eindhoven / Son >>> en ook daar hadden ze geen helm die mij past >>> of toch wel ja die hadden ze 1tje maar die was zo duur dat ik de rest van de maand op water en brood moet leven ...
( nee mn kop wordt daar dan niet dunner van )
deze helm was van een duits fabrikaat en had zelfs een zonneklep ingebouwd >> beetje teveel van het goede <<is wel erg gaaf >>
Echt in geen 1 helm kreeg ik mn kop fatsoenlijk ingepropt van het hele assortiment dat ze hadden !! bij safe motors
ik zit met dit probleem heel erg omhoog want ik ben van die scooter afhankelijk om op mijn werk te komen .

ok jullie liggen nu natuurlijk helemaal dubbel en natuurlijk maak ik er nu een hele hoop grappen over mijn ovesized kop maar ik wil u vragen of iemand mij zeer snel aan een passende nieuwe intergaal helm kunt helpen voor een billijke prijs ( rond de 100 tot 150 euro )
het hoeft niks speciaals te zijn als tie maar past zodat ik weer 5 jaar vooruit kan
voorkeur aan kleur is metallic hemelsblauw want das ook de kleur van mijn scooter maar dat is een leuk als dat kan item .

het maat probleem van mijn hoofd is in de omtrek en wat ik ook merkte dat de opening in de helm waar ik mn kop door moet steken veel te krap is .....

weet je iets of heb je zelf ook dit probleem en heb je een adres daarvoor in de regio eindhoven >> email mij het adres dan even naar biglift@msn.com

alvast bedankt

groeten

Rob
 
ik zit met een levensgroot probleem >>>Toen naar Safe motors in eindhoven / Son >>> en ook daar hadden ze geen helm die mij past >>> of toch wel ja die hadden ze 1tje maar die was zo duur dat ik de rest van de maand op water en brood moet leven ...
( nee mn kop wordt daar dan niet dunner van )
deze helm was van een duits fabrikaat en had zelfs een zonneklep ingebouwd >> beetje teveel van het goede <<is wel erg gaaf >>
Zeker een Shuberth S1 8-) ... die heb ik ook voor mijn dikke kop (maat 62/63) ;)
 
Denk eraan jongens niet spotten..


full


Maar waarom koop je geen halve? zo'n potje ...moet toch passen en aparte kinbeschermers..?
 
Rob,

Begrijp je probleem maar al te goed
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, in iets mindere mate dan jij, maar toch...
Ik krijg een integraalhelm gewoon niet over mijn hoofd, eens erover lukt het wel qua plaats. Probleem is veel minder in een "zwaantjeshelm", als je me begrijpt.
Die kun je een beetje openplooien bij het aandoen

Als het bij zulke helm nog niet goed zou gaan denk ik dat je verplicht bent de binnenbekleding van een gewone helm te verijderen en het piepschuim weg te schrapen waar het je "drukt"

Hopelijk ben je er iets mee
 
ik zit met een levensgroot probleem >>>

Lang verhaal

alvast bedankt

groeten

Rob

Zeg eerst eens dat het een motorscooter is anders kan je reacties ben ik bang vergeten...
En verder kan ik je helaas niet helpen. Is er geen zaak bij je in de buurt die je kan vertellen wel merk grote helmen heeft en wat had je hebben die er geen meer?
 
nou ik had ook dat probleem,niet dat van die grote kop ,want diegene die me hielp in de winkel zei nog :o dat is geen brobleem ,je hebt een normaal hooft!!!
nou niet dus enigste die paste was een shoui,en een hjc de zf8,nu heb ik een helm waar ik blij mee ben maar ,was echt een speurtocht ,veel succes bij jou zoektocht,er bestaat opzeker een helm die je past!!!!!
 
tjeemig dit forum werkt echt snel >> op een paar lolbroeken op dit forum na die op een harley trapson rijden met een puch maxi blokje }) en een snelle uitlaat en dan ook nog reclame maken voor hun favoriete forum

ik hoop dat er iemand snel met het verlossende antwoord komt >> bij safe motors had die dame die me hielp het over een grote maat helm leverancier die onlang in een of ander motorblad adverteerde ....

ik heb nog wat adresjes waar ik langs kan gaan maar ik denk dat het inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg is .

ik heb net mn hoofd eens opgemeten met een meetlint en kom op een omtrek van 64 a 65 cm uit ... raar dat een XXL mij dan niet past :?

een "pispotje" zet ik echt niet op mn kop >> ik ga niet voor joker rijden !! <<
en in de winter is dat ijs pegeltjes kweken >> nee dank u << bovendien heb ik geen klompen en lange leren jas

greetZZ

Rob
 
tjeemig dit forum werkt echt snel >> op een paar lolbroeken op dit forum na die op een harley trapson rijden met een puch maxi blokje }) en een snelle uitlaat en dan ook nog reclame maken voor hun favoriete forum

ik hoop dat er iemand snel met het verlossende antwoord komt >> bij safe motors had die dame die me hielp het over een grote maat helm leverancier die onlang in een of ander motorblad adverteerde ....

ik heb nog wat adresjes waar ik langs kan gaan maar ik denk dat het inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg is .

ik heb net mn hoofd eens opgemeten met een meetlint en kom op een omtrek van 64 a 65 cm uit ... raar dat een XXL mij dan niet past :?

een "pispotje" zet ik echt niet op mn kop >> ik ga niet voor joker rijden !! <<
en in de winter is dat ijs pegeltjes kweken >> nee dank u << bovendien heb ik geen klompen en lange leren jas

greetZZ

Rob

Ja we zijn snel... maar alleen als ik me verveel en dus alle topics afloop.

Maar wat is het merk helm dat je nu hebt dan? Hebben die niet weer zo'n grote maat?

Ik zal eens mijn hoofd opmeten: 22 cm. Hoe heb je je hoofd opgenomen? Ik over mijn voorhoofd en boven langs mijn oren...
 
Ja we zijn snel... maar alleen als ik me verveel en dus alle topics afloop.

Maar wat is het merk helm dat je nu hebt dan? Hebben die niet weer zo'n grote maat?

Ik zal eens mijn hoofd opmeten: 22 cm. Hoe heb je je hoofd opgenomen? Ik over mijn voorhoofd en boven langs mijn oren...


Zeker zijn l@l meegemeten?
 
Probeer de importeur van je huidige helm eens op te sporen, en kontakt die even om te kijken of die nog een soortgelijke helm voor je heeft liggen/kan vinden.

Ohja en phone home

Sorry kon het niet laten. ;)
 
Ga wel ff zoeken maar die attachment kan ik ff niet plaatsen, wel grappig vlietuigie. :)
 
die attachment is mijn troetel die geen last heeft van flits kassies

gaat ca 120 km/h

spanw 274 cm

motor 38 cc tweetakt

gewicht van deze Zlin 526 A is ca 10 kilo
 
die foto van mijn K.U.T. kop zal ik je besparen want das toch wel heeeel erg

Kwaliteit
Uitermate
Teleurstellend


stel je voor dat je monitor dr stuk van gaat :+
 
Bighead ofzo... Je maakt ons ondertussen trouwens wel erg nieuwsgierig hoor! O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan